Ilustracija
Kad pomislimo na dijete, jedna od prvih asocijacija koja nam dolazi je riječ igra. Igra je nedjeljiva od djetetovog razvoja, odrastanja i djetinjstva. Kroz igru dijete vježba svoju koncentraciju, upornost, kretanje, maštovitost i kreativnost. Istovremeno utječe na više aspekata djetetovog razvoja: socijalni, emocionalni, tjelesni i spoznajni. Igra je istraživačka aktivnost u kojoj dijete ˝otkriva svijet˝ oko sebe, uči, rješava problemske situacije i u konačnici razvija svoje samopouzdanje. Nerijetko se kaže kako je "igra za dijete najvažniji posao!".
Teško je nabrojati koje sve vrste igri postoje: društvene, glazbene, likovne, konstruktivne, matematičke, igre riječima, tijelom, neoblikovanim materijalom, igre na otvorenom, s pravilima, nestrukturirane i mnoge druge. Djeca u igri opipavaju, gledaju, bacaju, savijaju, rastavljaju, modeliraju, šaraju, grade, pjevuše, govore, plaču, smiju se… A kolika je raznolikost u ekranima? Puno manja, samo se razlikuju u njihovoj veličini! Zato je svaka igra važna na svoj način te je za dijete uvijek bolji odabir od bilo kojeg ekrana.
U današnje vrijeme slobodna dječja igra postala je "ugrožena vrsta" na popisu dječjih aktivnosti. Gdje su nestale igre poput lovice, skrivača, školice…? Slobodno vrijeme djece zauzele su organizirane aktivnosti uz pretjeranu izloženost elektronskim medijima. Koliko često dozvolite vašoj djeci bacati se po zemlji, skakati po lokvicama i blatu, zaprljati se koliko god žele, mirisati travu, valjati se u lišću, kotrljati se niz padinu, slobodno trčati? Igra na otvorenom prostoru pruža djetetu bogatstvo senzomotoričkih doživljaja, od dodira kore drveta do zraka koji udiše. "Igraonice u prirodi" predstavljaju djeci prirodno okruženje u kojem isprobavaju i usavršavaju svoje motoričke spretnosti, maštovitost, umjetničko stvaralaštvo, upoznaju se sa životinjskim i biljnim svijetom te promjenama u prirodi, a ponajviše uživaju u slobodi otvorenog prostora. Igranje u obližnjem prirodnom okruženju znači put do boljeg imunološkog, mentalnog i tjelesnog zdravlja naše djece.
Smatra se kako se navike razvijaju od najranije dobi, stoga je poželjno da roditelji odvoje vrijeme za aktivno povezivanje djeteta s prirodom kako bi se njegovala znatiželja i volja za učenjem novih stvari. Umjesto plaćene igraonice, omogućite djetetu i sebi nova iskustva na otvorenom, daleko od umjetnih uvjeta socijalnog, emocionalnog i motoričkog razvoja.
Podsjećamo na neke od igara kojima možete razveseliti vaše dijete (a i dijete u sebi). Igru "Potraga za blagom" lako je organizirati budući da možete koristiti one predmete koje već imate kući ili ih pronađete u prirodi. Jedan od načina je da prije šetnje napravite popis stvari koje tijekom šetnje dijete treba prikupiti ili uočiti (za sakupljanje predmeta možete koristiti kutiju za jaja). To može biti lišće, kamenčići određenih oblika ili boja te ostalih stvari koje se mogu naći u prirodi, poput češera, grančica raznih duljina ili cvijeća…
Igra "Crvena kraljica - jen, dva, tri" igra se na način da dijete koje je "kraljica" bude okrenuto ostaloj djeci leđima te dok izgovara riječi "Crvena kraljica - jen, dva, tri STOJ", ostala djeca se pokušavaju što više približiti kraljici, a da kraljica ne primijeti ni jedan dječji pokret. Ono dijete koje prvo takne kraljicu je pobjednik i bude nova kraljica. Ovom igrom, kao i igrom "dan-noć-dan", u kojoj slijedeći uputu vođe, djeca na "dan" stoje na nogama, a na "noć" čučnu te brzom izmjenom upute pokretom ju slijede, vježbaju se dječja pažnja, koncentracija i motorička spretnost.
Lijepo vrijeme koje je pred nama iskoristite za povezivanje s djetetom te učenje kroz njemu najlakši način - igru!