Nenad Mrgan (foto: Ranko ŠUVAR/CROPIX)
U Pulu su jučer stigli istražitelji Agencije za istraživanje nesreće u cestovnom, željezničkom i pomorskom prostoru, koji bi trebali utvrditi sve okolnosti nesreće; je li vlak bio potpuno ispravan, je li bio redovito održavan, radi li se o isključivo tehničkom kvaru i zašto je do njega došlo.
Nenad Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske, kazao je da čudno da je vlak odvezen u garažu prije nego što su na mjesto nesreće došli istražitelji Agencije, koji u Pulu nisu došli u nedjelju, odnosno dan nakon incidenta, nego tek jučer.
- Ništa se nije smjelo dirati ni pomicati dok ne dođu istražitelji, smatra Mrgan.
Govoreći generalno o stanju željeznice u Istri, Mrgan kaže da je sustav zapušten.
- Vlakovi su stari. Svima je želja da prugama voze novi vlakovi. Nadamo se da će se u Istru vrlo brzo usmjeriti jedan ili dva nova vlaka iz Končara. Takva su barem obećanja iz Uprave HŽ-a. Dizel motorni vlak počeo se graditi u Gredelju, no Gredelj je ugašen i posao je preuzeo Končar. U planu je izrada šest vlakova, a ugovara se još desetak, kazao je Mrgan.
Vlakovi koji voze Istrom, ali i Hrvatskom kupljeni su od Švedske prije više od 20 godina, a već onda su bili stari 30-ak godina. Dakle stariji su od 40,50 godina. Istra nema teretni promet više od deset godina. To je još jedan pokazatelj koliko je Istra zapostavljena.