BRANKO PAPEŠ, VLASNIK DOGMA NEKRETNINA

"Prije korone u Hrvatskoj je bilo najvažnije koji se auto vozi. Danas je najvažnije u kojoj se nekretnini živi"

Zašto? Pa zato što su ljudi prve mjesece nakon izbijanja pandemije proveli u svojim domovima. Nisu kao do tad u njima samo spavali, veću su i živjeli, te su shvatili njihovu važnost i drugačije počeli definirati svoje potrebe. Ljudi žele živjeti što kvalitetnije i bolje, te su stoga počeli ulagati u nekretnine koje im to omogućuju, kaže Papeš

| Autor: Milan Pavlović
Dogma nekretnine (Snimio Milivoj Mijošek)

Dogma nekretnine (Snimio Milivoj Mijošek)


Tvrtka Dogma nekretnine krenula je s radom prije više od dva desetljeća, te od male agencije s dvoje zaposlenika do danas izrasla u najveću agenciju za promet nekretninama u Hrvatskoj i sustav u kojem o klijentima i njihovim potrebama brine više od 150 stručnih i educiranih osoba. Svoju drugu pulsku, te ukupno 11 poslovnicu u zemlji, jučer su svečano otvorili nedaleko Rive, u Ulici starih statuta.

Većinski suvlasnik tvrtke Dogma nekretnine je Riječanin Branko Papeš, a njegov partner u tom poslu legendarni hrvatski teniski as Ivan Ljubičić, koji je i dalje vrlo aktivan u svijetu "bijelog sporta" te za nekoliko dana za Francusku tenisku federaciju počinje voditi projekt "Ambition 2023" koji ima za cilj stvaranje novih generacija vrhunskih tenisačica i tenisača.

Otvaranje nove poslovnice Dogme u Puli iskoristili smo kako bi s Papešom razgovarali o poslovanju te tvrtke, ali i o stanju i trendovima na nikad dinamičnijem tržištu nekretnina.        

- Nekoliko zadnjih godina donijelo je doista puno promjena i ogromnu prekretnicu za tržište nekretninama. Ono početno doba neizvjesnosti, potpune blokade i pada tržišta, koji se dogodilo izbijanjem pandemije koronavirusa, za nas u Dogmi bilo je razdoblje najintenzivnijeg rada. Odlučili smo da nećemo sjediti prekriženih ruku i čekati što će se dogoditi, već da situaciji trebamo pristupiti proaktivno i pokušati u tom negativnom razdoblju učiniti sve nužno da bi što spremniji dočekali njegov kraj. Stoga smo odradili totalnu reorganizaciju i proces pozicioniranja na tržištu, odrađivali kontakte s klijentima, te u tih nekoliko mjeseci uspjeli postaviti poslovanje tako da smo u trenutku kad se aktiviralo tržište, bili spremni punom brzinom "uletjeti" u njega. I to se pokazalo sjajnim, kaže Papeš.

- Kako je pandemija utjecala na tržište nekretninama?

- U periodu korone desile su se bitne promjene na tržištu. Rekao bih da tržište nekretninama prije pandemije i to isto tržište danas gotovo da nemaju ništa zajedničkog. Danas imamo totalno nove navike i potpuno novi odnos prema nekretninama. Mi čak kažemo da je prije korone u Hrvata bilo najvažnije koji se auto vozi. Danas je najbitnije u kojoj se nekretnini živi. Zašto? Pa zato što su ljudi prve mjesece nakon izbijanja pandemije proveli u svojim domovima. Nisu kao do tad u njima samo spavali, veću su i živjeli, te su shvatili njihovu važnost i drugačije počeli definirati svoje potrebe. S druge strane, i percepcija života se promijenila. Ljudi su tijekom korone postali svjesniji svoje smrtnosti i činjenice da neće trajati zauvijek. Ta spoznaja nas je sve, više ili manje, dotakla. Više se kućni porculan i kristal ne čuvaju za goste, već se svakodnevno koriste, a tako vam je i s prometom nekretninama. Ljudi žele živjeti što kvalitetnije i bolje, te su stoga počeli ulagati u nekretnine koje im to omogućuju.

(Snimio Milivoj Mijošek)Branko Papeš (Snimio Milivoj Mijošek)

Desila nam se još jedna zanimljiva stvar, a to je dijaspora. Danas imate stotine tisuća ljudi s prostora bivše države koje je pandemija bila "zarobila" u njihovim stanovima u Münchenu, Beču ili nekom od drugih velikih europskih gradova, te ih potakla na razmišljanje o povratku doma. 

- Jesu li se, i koliko, u istom razdoblju promijenile i navike klijenata?

- Naravno, promijenile su se i to značajno. Prije je prodaja nekretnina, pogotovo onih većih vrijednosti, bio proces. Potencijalni kupac bi nakon prvog puta obično još u nekoliko navrata obilazio istu nekretninu i dulje vrijeme vagao svoju odluku. Nakon korone prodaja je postala događaj! Čovjek dođe, pogleda i ako mu odgovara, kupi. I to gotovo da je postalo pravilo.

- Zadnjih godina u Istri je primjetno da raste broj stranaca koji ne dolaze samo radi turizma, već ovdje trajno borave ili provode značajan dio godine. Kako se ta činjenica odražava na vaše tržište?

- Istina je, sve veći broj kupaca dolazi nam iz inozemstva. U jednom Münchenu primjerice vi danas ne možete naći stambeni kvadrat ispod cijene od 7 tisuća eura, a normalna cijena je 10, 12 ili 15 tisuća eura po kvadratu. To znači da za stan od pedesetak kvadrata kupac tamo mora platiti od 600 do 800 tisuća eura. Kod nas za taj isti iznos ili manje, može kupiti predivnu kuću s bazenom. To je potaklo povećani interes kupaca izvana za nekretnine na ovom području, pa je tako u 2022. godini 36 posto ukupnog broja kupoprodaja stanova i kuća u Hrvatskoj realizirano od strane stranih državljana. To je statistički pokazatelj uprosječen na razini čitave države, ali imate i zone u kojima taj udio kupljenih nekretnina od stranaca iznosi i do 90 posto. Naravno, treba imati u vidu i da oko polovicu tih stranih državljana čine spomenuti predstavnici, ne samo hrvatske, već rekao bih ex-Yu dijaspore, koji su se nakon radnog vijeka provedenog u inozemstvu odlučili skrasiti u kraju koji poznaju i koji im mentalitetom i stilom života više odgovara.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter