U Rovinju i Poreču zadovoljni su bili svi. Cijene su, prvenstveno najma advetskih kućica, bile daleko povoljnije od pulskih, a za ponudu i bogat program svi su imali samo riječi hvale
Adventske kucxxice Rovinj
Nakon što su adventska događanja, čija popularnost u istarskim gradovima raste iz godine u godinu, privedena kraju, donosimo rezime o održanim manifestacijama uz dojmove gradonačelnika triju istarskih gradova. U Puli i Rovinju mnogima omiljena zimska manifestacija trajala je do 8. siječnja (iako je u Puli jedan dio zatvoren sedam dana ranije), dok je u Poreču okončana 1. siječnja.
(Snimio Milivoj Mijošek)
Naime, za razliku od prošlogodišnjeg izdanja, ovogodišnja manifestacija Advent u Puli izazvala je velik broj mahom negativnih reakcija ugostitelja, kao i posjetitelja. Nepovoljna vremenska prognoza, odgoda programskih sadržaja i visoke cijene ponude na ugostiteljskim kućicama rezultirali su time da je manifestacija u jednom dijelu prosinca bila izrazito slabo posjećena. Valja spomenuti da su u Puli pojedine cijene adventskog asortimana bile i 50 posto skuplje nego što je to bilo u drugim gradovima i mjestima. Situacija nije išla na ruku ni ugostiteljima.
S obzirom na prošlogodišnji Advent u Puli koji je svakog dana vrvio posjetiteljima, ugostitelji su i ove godine očekivali bolji promet, no te im je planove pokvarila kiša. Budući da im je bilo onemogućeno poslovanje, ugostitelji su zatražili povrat sredstava od zakupa kućica izlicitiranih po famoznim iznosima od kojih su neki dostigli i 80 tisuća kuna. Od organizatora, Javne ustanove Pula Film Festival, dobili su odbijenicu uz obrazloženje da su potpisivanjem ugovora preuzeli poslovni rizik te da u slučaju da zakupci ostvare značajnu zaradu, kao što je to bio slučaj prošle godine, oni kao organizatori ne bi tražili da im za najam uplate dodatna sredstva. Situacija se popravila u posljednjem djelu manifestacije, uz optimalniju vremensku prognozu i večernje koncerate na Portarati, a osobito tijekom Badnjaka i proslave Nove godine. Ugostitelji su zahtijevali i produljenje radnog vremena adventskih kućica te besplatan parking za posjetitelje. Uz dodjelu kućica, pojedinci problematičnim navode i nedostatak šatora te nedovoljan zabavni i glazbeni program.
(Foto Poreč Advent)
Adventi u Poreču i Rovinju bili su poprilično posjećeni, a mnogi posjetitelji smatraju da su ti gradovi dobar primjer realizacije Adventa. Rovinjski i porečki ugostitelji su u razgovoru s našim novinarima potvrdili zadovoljstvo i organizacijom i prometom, stoga smo provjerili kako su ondje realizirani elementi koji su u Puli ocijenjeni manjkavim.
Iako su usmeno nadmetanje i visoke cijene zakupa drvenih kućica podignule najveću prašinu među ugostiteljima, pulski gradonačelnik je istaknuo da je licitacija adventskih kućica, njih 17, jedna od pozitivnih strana ovogodišnjeg Adventa koji je, ističe, pratilo zaista puno događaja - bogat zabavni, gastro, dječji i glazbeni program.
- Kroz licitaciju adventskih kućica i javni poziv za koncerte na Portarati opet smo pokazali apsolutnu transparentnost u radu. Pokrivene su gotovo sve lokacije u centru, grad je bio još više okićen, a puno veći broj turista nego lani pokazao je da Pula i u Adventu privlačna. Sam 31. prosinac ponudio je tri dočeka, tradicionalnu fritaju i grad je bio pun. Također je pozitivno da smo imali punk, rock i kvalitetan pop te domaće izvođače Anelide, Gustafe, Nolu, Freaktion i ostale, te time istaknuli identitet našeg grada, kaže Zoričić. Smatra da su negativne strane ovogodišnje manifestacije loše vrijeme i ukupno slabiji odaziv nego lani, osim u zadnjem tjednu.
Rovinjski gradonačelnik Marko Paliaga napominje da je ovogodišnji Advent u Rovinju prošao izvrsno, a njihova je prednost, ističe, što su za dodjelu adventskih kućica proveli javni natječaj uz uvjet da ugostitelji nisu smjeli imati dugovanja prema Gradu. Ugostitelji su, kaže, platili samo materijalne troškove, bez plaćanja najma kućica.
- Imali smo jako dobar program i odaziv od strane ugostitelja. Udruženje obrtnika provodilo je javni natječaj i korištenje adventskih kućica išlo je isključivo preko njih, stoga su oni prema svojim kriterijima odabrali 11 ugostitelja i ugostiteljskih radnji. Mi oduvijek imamo takav model da radimo u suradnji s našim Udruženjem obrtnika koji dio vlastitih sredstava i budžeta ulaže u program, financirajući time dio glazbenog i zabavnog programa. Dakle, oni provode natječaj i dodjeljuju kućice u iznosima koji se tiču samo direktnih troškova, dopreme i otpreme kućica, utroška električne energije i vode te odvoza otpada. Sveukupno to iznosi oko 3.500 kuna. Takva je suradnja od starta napravljena i nikad nismo nikada išli u komercijalni diom. Kad smo počinjali s manifestacijom imali smo dvije kućice i zapravo smo na neki način morali privući ugostitelje. Bilo je različitih iskustava u prošlim godinama, no sada je to zaživjelo i važno je da su i ugostiteljska ponuda i nivo usluge i cijene onakve kao što destinacija zaslužuje, a vjerujem da su i građani uživali. Ono što nam je bilo vrlo važno je dogovor da se cijene jela i pića prilagode na način da budu prihvatljivije za potrošnju, što se također pokazalo kao izvrsna strategija. I to treba pohvaliti. Uvijek sam samokritičan i da nije bilo dobro, ja bih rekao da smo pogriješili, jer treba priznati kad se pogriješi, ističe Paliaga, naglašavajući da su prihvatljive cijene ugostiteljske ponude zasigurno doprinijele većoj posjećenosti manifestacije.