Turističke zajednice Grada Vodnjana te općina Ližnjan i Žminj kreću u zajedničku promidžbu razgleda svojih mjesta, prirodnih, povijesnih i gastronomskih posebnosti. Iako dva pripadaju jugu, a jedan gravitira unutrašnjosti poluotoka, ovi su TZ-ovi prepoznali dobrobiti pa i ekonomičnost zajedničkog predstavljanja, a rezultat je zajednički letak za sve tri destinacije koji će gosti dobiti prilikom posjeta Ližnjanu, točnije Monte Madonni u Šišanu.
Od Svetice do Kule
Riječ je o podzemnom objektu poznatom i pod nazivom Svetica, sagrađenom sredinom prošlog stoljeća, u jeku hladnoratovske ere. O značaju te zaštitne atomsko-nuklearne podzemne fortifikacije domaći i strani gosti slušat će od 13. srpnja do 7. rujna. U tom će razdoblju, petkom u 10 sati kretati u besplatan razgled Svetice uz vođenje na engleskom i hrvatskom jeziku.
Bit će to prilika da se u Ližnjanu promoviraju Žminj i Vodnjan budući da zajednički letak najavljuje i razgled Vodnjana koji se, pak, održava od 10. srpnja do 23. kolovoza. Utorkom su vođenja organizirana na talijanskom i engleskom, a četvrtkom na njemačkom jeziku. Uz stručno vodstvo licenciranog vodiča, sudionici razgleda doznat će zašto Vodnjance nazivaju Bumbarima, što se krije u najvećoj istarskoj crkvi, kako su se gradili kažuni, zašto je vodnjansko maslinovo ulje među najcjenjenijim uljima svijeta te gdje je zasjedala inkvizicija.
Bogatstvo freski koje se nalaze u Kapeli sv. Trojstva i sv. Antuna u Žminju, svake srijede imaju priliku vidjeti sudionici Žminj Toura, besplatnog razgleda Žminja na engleskom jeziku, koji također počinje u 10 sati, u razdoblju od 11. srpnja do 5. rujna. Također srijedom, od 9 do 13 sati Mali žminjski samanj u Kuli nudi suvenire, rukotvorine i domaće proizvode. Sudionici će obići i stare zidine koje opasuju jezgru mjesta, dok će prolazeći starom cestom, Štradom slušati priču o životu istarskog čovjeka.
Kuponi za popuste
Spomenuti TZ-ovi, osim povijesnih i kulturnih znamenitosti, zajednički promoviraju i privatni sektor, odnosno ugostiteljske objekte, iznajmljivače bicikala, tenis klub, OPG-ove, trgovine, mljekaru, špilju, proizvođače vina i maslinovog ulja. Takav se oblik sinergije javnog i privatnog sektora, navode iz TZ-ova Ližnjana, Vodnjana i Žminja, pokazao punim pogotkom kad je riječ o promociji destinacije i njezinih specifičnosti. Uz zajednički letak, nudit će se i kuponi za popuste za usluge servisa bicikala, ugostiteljske obrte i degustacije. (B. PETROVIĆ)