Ministarstvo kulture i medija

Tiskani mediji kao usluga od općeg gospodarskog interesa: Tko će biti novi distributer?

| Autor: Hina
(Snimio Sergej Drechsler)

(Snimio Sergej Drechsler)


Ministarstvo kulture i medija raspisalo je u petak javni natječaj vrijedan 140 milijuna eura za preuzimanje distribucije tiskanih medija u Hrvatskoj, nakon što je dosadašnji distributer Tisak plus otkazao sve ugovore s nakladnicima, a rok za dostavu ponuda je 26. svibnja.

Vlada je početkom travnja proglasila distribuciju tiskovina uslugom od općeg gospodarskog interesa, čime je osigurala državno financiranje te djelatnosti koja je postala tržišno neisplativa zbog kontinuiranog pada prodaje tiskovina.

Analiza tržišta, navodi se u natječajnoj dokumentaciji, pokazuje da je u 2023. godini prodaja dnevnih novina pala za 15 posto, a tjednika za osam posto u odnosu na prethodnu godinu. Jedini distributer, Tisak plus, otkazao je 31. siječnja sve ugovore i prenio djelatnost na novoosnovano društvo Distribucija tiskanih medija, koje je značajno povisilo naknade.

Država će odabranom distributeru plaćati naknadu koja pokriva razliku između troškova distribucije i prihoda od nakladnika, uz razumnu dobit. Procijenjeni godišnji trošak usluge iznosi 20 milijuna eura, a natječaj je raspisan za razdoblje od pet godina, uz mogućnost nastavka usluge za još dvije godine, što za cijelo moguće sedmogodišnje razdoblje iznosi ukupno 140 milijuna eura.

Budući distributer bit će obvezan svakodnevno dostavljati tiskovine na 2828 maloprodajnih mjesta i izravno za oko 49.000 pretplatnika diljem Hrvatske. Ugovor će se raskinuti ako se na tržištu pojavi distributer koji nudi iste usluge po povoljnijim uvjetima bez potrebe za državnom naknadom.

Cijene koje će distributer naplaćivati nakladnicima određivat će ministarstvo, a procijenjeni trošak iznosi 0,20 eura po primjerku tiskovine, dok će država pokrivati preostali dio troškova.

"Tiskani mediji odraz su i simbol kulture pismenosti, informiranosti te društvenog i demokratskog dijaloga građana Hrvatske", navodi se u natječajnoj dokumentaciji s posebnim naglaskom na važnost tiskovina za starije građane koji se ne informiraju prvenstveno putem interneta.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter