u manjku 1,5 milijuna eura...

FOTOGALERIJA / Butković u posjetu pulskoj Zračnoj luci: Obnavlja se stajanka za zrakoplove i planira produljenje uzletno-sletne staze

| Autor: Sandra ZRINIĆ TERLEVIĆ


Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković obišao je danas, u sklopu svojeg posjeta Istri, i Zračnu luku Pula gdje se informirao o tijeku radova sanacije stajanke za zrakoplove. Kako je pritom naglasio, projekt je to vrijedan milijun eura što se financira iz državnog proračuna.

- Što se tiče poslovanja zračne luke Pula, rezultati su 20 posto bolji u odnosu na prošlu godinu. Danas ćemo s direktoricom vidjeti koje su potrebe pa za narednu godinu planirati sredstva u državnom proračunu i za Zračnu luku Pula, komentirao je kratko svoj posjet Zračnoj luci ministar Butković.

Državna ulaganja

Više o samim rezultatima, poslovanju, ali i najavama za 2025. godinu iznijela je direktorica Zračne luke Pula Nina Vojnić Žagar te se zahvalila Ministarstvu na potpori koju im pruža na osiguranju sigurnosno-prometnih standarda kroz stavke državnog proračuna.

- Pritom mislim na završetak asfaltiranja stajanke za zrakoplove, za što je u ovoj godini osigurano 980 tisuća eura. Nama je izuzetno bitno ulaganje u infrastrukturu radi postizanja konkurentnosti, ulaganja u poslovanje i sigurnost u svakom smislu. Ministarstvo nam unatrag već nekolilko godina pruža bezrezervnu podršku za ulaganja da bismo mogli biti ukorak s ostalim zračnim lukama i biti spremni za budući prihvat i otpremu zrakoplova da bi Istra bila destinacija kakvu zaslužuje. Istra ima turistički proizvod na razini današnjih potreba i infrastruktura Zračne luke Pula mora pružiti potporu da prihvati i otpremi zrakoplove i goste koji će dolaziti i u budućem razdoblju, naglasila je Vojnić Žagar.

U budućnosti će se, istaknula je nadalje, realizirati dosta projekata, a jedan od njih je produljenje uzletno-sletne staze s izradom trajno pomaknutog praga kako bi se postojeća uzletno-sletna staza produljla do 3.200 metra što bi značilo da se mogu prihvatiti i otpremiti zrakoplovi i s većih destinacija, pojasnila je Vojnić Žagar.

Produžavanje sezone

Govoreći pak o najavama za iduću sezonu istaknula je da se vraća Jet2com s rotacijama za London Stansted, Manchester i Birmingham te za East Midlands, ali tek u 2026. godini. Ryanair je objavio uvođenje linija iz Švedske Gothenburg, dok je isladnski prijevoznik Fly najavio uvođenje uvođenje linije za Reykjavík od 1. svibnja do sredine kolovoza.

- To je ono što je u ovom trenutku potvrđeno. Pregovori s drugim kompanijama se vode, ali prije službene objave od samih zrakoplovnih kompanija nismo u mogućnosti više o tome išta reći, komentirala je direktorica.

Govoreći pak o ovogodišnjim rezutatima, ustvrdila je da je, zaključno s krajem mjeseca rujna, ostvaren promet od 482 tisuće putnika.

- Ako uspoređujemo s 2023. godinom radi se o porastu od 20-ak posto, a to je 65 posto od rekordne 2019. godine. Istra je oduvijek sporije hvatala korak kada se govori o obnovi zračnog prometa, ali ćemo u budućem razdoblju napraviti da se produži postojeća sezona, što je u skladu sa Strategijom turističkog razvoja Republike Hrvatske, da ne budu svi letovi svedeni u deset tjedana sezone, nego da imamo puni profil i to od kraja ožujka do kraja listopada, istaknula je Vojnić Žagar.

Međutim, unatoč dobrim rezultatima, financijski Zračna luka Pula i ne stoji najbolje. Prema riječima direktorice, ovogodišnji planirani gubitak iznosi milijun i pol eura te se nada da do kraja godine neće biti i veći. Već u studenom bi, kaže, mogli imati projekciju poslovanja i znati odgovoriti preciznije.

Problem zapošljavanja

Najveći razlog takvog gubitka su, pojašnjava, visoki fiksni troškovi.

- Da li prihvatili jedan ili tisuću zrakoplova, fiksni troškovi su jednaki. Moramo ulagati u infrastrukturu, moramo imati zrakoplovnu kategoriju za prihvat zrakoplova C, D i E kategorije. Naša vatrogasna postrojba ima, primjerice, 30-ak radnika. A i ne možemo naći potrebne radnike, odnosno njihov izbor je vrlo sužen. Cilj nam je svih zadržati, ali fiksni su troškovi ogromni, ustvrdila je direktorica.

Upitana upravo za problem nedostatka djelatnika i na koji ih način zapošljavaju, direktorica kaže da i Zračna luka Pula, baš kao i svi ostali, muku muči sa zaposlenicima.

- Nama dodatni problem predstavlja Nacionalni program zaštite civilnog zračnog prometa koji iziskuje dodatnu dokumentaciju pri zapošljavanju, zato što se radi o sigurnosno štićenim kritičnim zonama, tako da je otežano zapošljavanje iz trećih zemalja, na što su se ostali poslodavci u regiji odlučili. Neke su nam službe popunjenje, negdje imamo manjak, a problem su nam radnici u službama trgovine i ugostiteljstva, rezimirala je direktorica Zračne luke Pula Nina Vojnić Žagar.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter