još jedan val poskupljenja

"Cijene su nam na razini prosjeka EU, a primanja na 40 posto od tog europskog prosjeka"

| Autor: Glas Istre
(Arhiva)

(Arhiva)


Očito je kako će cijene rasti u idućem razdoblju. Prema nekim najavama, one bi trebale skočiti već sutra, piše Index.hr

Veliki dobavljači najavili su trgovcima čak 60 novih cjenika, što znači da nas čeka novi skok cijena u trgovinama.

"Poskupljenje je sigurno i na to treba računati. Vi ne možete inflaciju zaustaviti, to je isto kao da pokušavate zaustavljati plimu. Plima kada dođe, ona dolazi i nemate tu snagu da je zaustavite, ista je stvar s inflacijom - ona pokriva sve", rekao je još prije tjedan dana za RTL Danas Branko Roglić, vlasnik grupacije Orbico.

No cijena čega će točno rasti i treba li veliki skok cijena očekivati baš sutra? Martin Evačić, predsjednik HUP-Udruge trgovina, ujedno i direktor NTL-a, govori nam da sutra ne bi trebalo biti velikih poskupljenja o kakvima mediji pišu.

"Ne bi čak velikih poskupljenja trebalo biti niti ovoga tjedna. Radi se o tome da trgovci imaju zalihe robe. Dok se te zalihe ne potroše, ne mijenjaju se cijene. A tih zaliha ima. Zato nije realno očekivati da će se nešto posebno sutra dogoditi", rekao je Evačić.

A što će poskupjeti?

"Radi se o velikim multinacionalnim proizvođačima koji dižu cijene. To su Nestle, Kraft, L’Oréal, Henkel... Oni su najavili poskupljenja. To su ujedno i proizvodi kod kojih se mogu naći zamjene. Naši proizvođači su ipak naznačili da neće sad povećavati cijene. To su Dukat, Vindija, Franck, Saponia, Kandit...", objasnio je.

Kako je pisao CNN, Nestle, kompanija koja nudi proizvode poput Nescafe kave ili čokoladica, povećao je cijene za 8.2 posto u 2022., ali nedavno i objavio da to nije dovoljno da nadoknadi rast troškova.

"Još uvijek smo u situaciji u kojoj popravljamo svoju bruto maržu i, kao i svi potrošači diljem svijeta, pogođeni smo inflacijom i sada pokušavamo popraviti štetu koja je učinjena", rekao je izvršni direktor Nestléa Mark Schneider.

Dodao je da će povećanja biti ciljana i implementirana samo tamo gdje za to postoje opravdanja. Ipak odbio je reći što će točno poskupjeti. Unilever, Coca-Cola, pivovara Heineken, Colgate, Palmolive i Procter & Gamble također su najavili povećanje cijena svoje robe ove godine, dok se bore s povišenim troškovima robe, energije i rada.

Unilever sa sjedištem u Velikoj Britaniji, između ostalog, proizvodi Hellmann's majonezu i Ben & Jerry's sladoled. "Vjerojatno smo prošli vrhunac inflacije, ali još nismo na vrhuncu cijena", rekao je glavni financijski direktor Unilevera Graeme Pitkethly novinarima tijekom prošlog tjedna.

Dakle, povećanje cijena u Hrvatskoj ovoga puta dijelom je povezano uz svjetske trendove.

"Mi imamo 9000 artikala u sustavu. Teško je reći što će točno biti ono što će biti skuplje. Cijene hoće rasti ove godine, to se zna, rastu troškovi, oni nipošto nisu isti. No, stvar je tu prije svega na dobavljačima, ne na trgovcima. Mi na novu cijenu, kad dobijemo, stavimo uobičajenu maržu koju dugo nismo mijenjali", objasnio je Evačić.

Na stranu proizvodi multinacionalnih kompanija, zasad je isto jasno da će poskupjeti mlijeko i meso.

>>Mljekari: Četiri mjeseca nismo povećavali cijene, više nemamo izbora

"Četiri mjeseca nismo povećali cijene svojih proizvoda i dali smo zahtjeve za povećanje cijena u ožujku", ispričao je za RTL Danas Božidar Kuzmić, predsjednik Udruge male hrvatske mljekare. Kaže da nisu imali drugog izbora.

"Jer su zahtjevi hrvatskih proizvođača mlijeka za većim cijenama stalni i konstantni. Neminovno je da će doći do poskupljenja, odnosno rasta cijena mliječnih proizvoda", govori Kuzmić, kojega je danas Index nazvao da nam dodatno pojasni svoje izjave, no nije bio raspoložen za nove javne istupe.

Rast će i cijene mesa. Svinjogojac Antun Golubović nam govori da će sigurno doći do poskupljenja.

"U proteklih osam mjeseci do godinu dana je u Hrvatskoj svinjsko meso bilo 10 do 15 posto jeftinije nego ono u Europskoj uniji, kad govorimo o cijeni žive vage svinje. Od onda smo imali poskupljenje energenata, cijena stočne hrane je otišla gore. Stočari su je jesenas kupili po maksimalnoj cijeni.

Znamo da su građani osiromašeni i da će teško podnijeti teret, ali ne možemo raditi s gubicima. Još se snalaze mali OPG-ovi, ali veliki proizvođači koji imaju i po 300 krmača su u velikim problemima", rekao je on.

Pitamo ga koliko će iznositi poskupljenje.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter