PODRŠKA BRODOGRADNJI

NOVA NADA ZA ULJANIK: Vlada spremna dati državna jamstva brodogradilištima

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Vlada je u četvrtak usvojila zaključak kojim iskazuje spremnost za uključivanja u proces izdavanja državnih jamstava za Brodotrogir Cruise, Uljanik Brodogradnju 1856 i MKM  Yachts. 

"Signal koji danas šaljemo je signal opredijeljenosti da hrvatska brodogradnja funkcionira i dalje (...), te želimo na zdravim osnovama podržati i dalje brodogradnju na hrvatskoj obali", rekao je premijer Andrej Plenković.

Ministar gospodarstva Darko Horvat podsjetio je da je to ministarstvo zaprimilo od Brodotrogir Cruisea zahtjev za pokretanje postupka donošenje odluka Vlade o izdavanju državnih jamstava za osiguranje avansnih uplata za gradnju dva putnička broda za polarna krstarenja.

Kupci su američke kompanije Delos Cruise Hull 1 2019 LLC i Delos Cruise Hull 2 2019 LLC (Nov. 363) koje je osnovala američka investicijska tvrtka Delos Shipping LLC.

Ukupna cijena po brodu je 39 milijuna eura, odnosno 78 milijuna eura za oba broda, s tim da će kupac avansno prema ugovoru uplatiti 80 posto ugovorne cijene, što čini 31,2 milijuna eura po brodu uz uvjet da graditelj pribavi kupcu bankarsku garanciju.

"Brodograditelj je zatražio izdavanje državnog jamstva u iznosu od 24,96 milijuna eura po brodu što čini 80 posto ukupnih avansnih uplata ilii 64 posto kupoprodajne cijene brodova", rekao je Horvat. 

Ministarstvo je, kazao je ministar, zaprimilo i zahtjev za kreditno zaduženje društvu Uljanik Brodogradnja 1856. za pokretanje proizvodnje, maksimalnog iznosa 32,5 milijuna kuna. Sredstva iz tog kreditnog zaduženja, osigurana državnim jamstvom, trebala bi se koristiti isključivo u svrhu pokretanja proizvodnje i poslovanja novoosnovanoga društva.

Zaprimljen je i zahtjev za izdavanje državnog jamstva za izgradnju broda koji je ugovorilo društvo MKM Yachts iz Rijeke s kupcem PEC 2 LIMITED iz Malte za osiguranjem kredita u ukupnom iznosu nešto malo više od 100 milijuna eura, a koje pokriva 80 posto kreditnog zaduženja, odnosno 80,13 milijuna eura, a takvo se državno jamstvo neće  smatrati nedozvoljenom državno potporom.  

Jamstvo za sredstva iz kreditnog zaduženja, kaže Horvat, aktivirat će se fazno i to na način da maksimalna izloženost sredstava iz kredita za koji jamči RH niti u jednoj fazi gradnje broda ne smije prijeći relevantni iznos od maksimalno 64 posto izloženosti do kraja 2021. godine , nakon čega izloženost RH treba pasti na maksimalnih 48 posto. 

"Vlada RH ovim zaključkom daje punu podršku brodograđevnoj industriji u Hrvatskoj s ciljem nastavka proizvodnje i zadržavanja postignutog ugleda RH na svjetskom brodograđevnom tržištu. Ovim se Zaključkom zadužuje Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta da u suradnji sa Ministarstvom financija  pokrene postupke za izdavanje predmetnih zatraženih državnih jamstava", zaključio je Horvat.   

Podsjetimo, Vlada je u 4. lipnja  zaključkom iskazala spremnost uključiti se u stvaranje preduvjeta za pokretanje brodograđevne djelatnosti u Puli putem društva Uljanik Brodogradnja 1856.

Zaključak je izrađen na temelju dokumentacije koju je dostavila stečajna upraviteljica Uljanika d.d. (Marija Ružić), a među prilozima su i izvješće o aktivnostima radi očuvanja brodograđevne djelatnosti u Uljaniku, posebno izvješće stečajne upraviteljice te sažetak poslovnog plana 2020. - 2021. Uljanik Brodogradnje 1856, objasnio je Horvat. 

Tada je istaknuto da tvrtka Uljanik Brodogradnja 1856. nije pravni sljednik dviju tvrtki koje su u stečaju - Uljanika d.d. i Uljanik Brodogradilišta d.d., već pravni subjekt koji ima mogućnost staviti u funkciju pomorsko dobro i opremu namijenjenu brodogradnji te zaposliti dio bivših radnika Uljanik grupe.

Stečajevi Uljanika d.d. i Uljanik Brodogradilišta otvoreni su u svibnju prošle godine. 

Vlada se tada suglasila i da riječki 3. maj u potkoncesiju tvrtki MKM Yachts d.o.o da dio pomorskog dobra iz obuhvata lučkog područja, čime se, kako je istaknuto, otvara i novo tržište luksuznih putničkih brodova.

 MKM Yachts je novoosnovana tvrtka sa sjedištem u Hrvatskoj, u neizravnom vlasništvu osnivača i vlasnika Scenic grupe Glena Moroneya. Scenic grupa je jedan od vodećih svjetskih putničkih brodara specijaliziranih za luksuzna i egzotična krstarenja, a u sastavu te grupe je i tvrtka PEC Limited, koja je od pulskog Uljanika u stečaju naručilo "Scenic Eclipse", koji se pokazao kvalitetnim i hvaljenim hrvatskim proizvodom. Stoga je Scenic grupa zainteresirana izgraditi seriju brodova iste namjene u Brodogradilištu 3 maj, a rok realizacije ukupnih ulaganja do kraja 2021. godine iznosit će nešto više od tri milijuna eura.  

Davanje u potkoncesiju zatražilo je Brodogradilište 3. maj, a Vlada se odlukom suglasila da to brodogradilište u potkoncesiju MKM Yachtsu da 21.493 metra kvadratna zauzete površine na rok od 10 godina. Uvjeti su isti kao i za koncesiju - stalni dio koncesijske naknade iznosi tri kune po metru kvadratnom zauzete površine, a promjenjivi jedan posto ukupnog godišnjeg prihoda brodogradilišta. 

Cilj je povećanje učinkovitosti u obavljanju koncesijske djelatnosti kroz popunjavanje knjige narudžbi s najmanje pet visokovrijednih brodogradnji.     

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter