(Reuters)
Njemački proizvođač sportskih automobila Porsche izvijestio je u utorak o oštrom padu dobiti u prvom tromjesečju, uz slabe rezultate u Kini i veće troškove.
U razdoblju od siječnja do ožujka Porscheov prihod iznosio je 8,86 milijardi eura i i bio je manji za 1,7 posto nego u istom prošlogodišnjem razdoblju.
Operativna dobit potonula je pak za 40,6 posto, na 760 milijuna eura.
"Kao što smo i očekivali, prvo tromjesečje bilo je slabije", rekao je glavni financijski direktor kompanije Jochen Breckner.
Početkom travnja kompanija je objavila da je u razdoblju od siječnja do ožujka isporučila 71.470 vozila, za osam posto manje nego na početku prošle godine.
Prodaja u Kini potonula je za 42 posto, a smanjena je i na europskom tržištu, i to za 10 posto.
Isporuke u Sjevernu Ameriku poskočile su pak za 37 posto, uz prodanih 20.698 vozila, odražavajući dijelom nisku poredbenu osnovicu na početku prošle godine zbog problema s uvozom.
U ponedjeljak kompanija je smanjila prognoze za cijelu godinu, navodeći više troškove poslovanja s proizvodnjom baterija, program restrukturiranja, nove američke carine i kontinuirano slabe rezultate na kineskom tržištu.
Uprava sada očekuje 1,3 milijarde eura izvanrednih troškova u ovoj godini, za 500 milijuna više no što su bili prognozirali. Samo u prva tri ovogodišnja mjeseca troškovi "pojedinih projekata" iznosili su 200 milijuna eura, naveli su.
"Odlučno ulažemo u budućnost Porschea, u proizvode, softver i mjere kojima želimo ojačati održivost kompanije i snažno se pozicionirati za budućnost", rekao je Breckner.
U veljači uprava je najavila da će do 2029. ugasiti oko 1.900 radnih mjesta u glavnoj tvornici u Stuttgartu i u razvojnom centru u Weissachu. Najavili su i strateški zaokret i pojačana ulaganja u hibride i u modele s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Uprava trenutno temelji prognoze na pretpostavci da će povećane američke carine biti na snazi u travnju i svibnju. Dodatne troškove nosi odluka o obustavi planova o neovisnom povećanju proizvodnje baterija visokih performansi u podružnici Cellforce.
U takvim su uvjetima snizili procjenu godišnjeg prihoda sa 40 milijardi na 37 do 38 milijardi eura. U 2024. iznosio je 40,1 milijardu eura i bio je manji za 1,1 posto nego u 2023.
Makroekonomska situacija bit će i dalje izazovna i ne možemo je u potpunosti izbjeći, ali možemo učiniti sve što je u našoj moći da se pripremimo za takve uvjete, rekao je financijski direktor.
Slabi rezultati na kineskom tržištu i dalje su težak uteg za kompaniju, koja očekuje da će više trošiti na podržavanje mreže dobavljača.
Njemačkog proizvođača luksuznih automobila posebno su teško pogodile napetosti u trgovinskim odnosima Kine i EU-a. Bruxelles je prošle jeseni uveo dodatne carine na uvoz električnih automobila u Kini, a Peking je naznačio da bi mogao odgovoriti podizanjem carina na benzinske limuzine i sportske terence s motorima obujma većeg od 2,5 litara.
Kina čini četvrtinu Porscheove globalne prodaje.