Tehnomont borodgradilište - ilustracija (Arhiv)
Brodogradilište Tehnomont prije mjesec dana ugovorilo je gradnju tri 17-metarska patrolna broda za Cipar, a kroz petnaestak dana očekuje ih parafiranje novog posla, ovog puta s Grcima za koje će u Puli izgraditi dva protupožarna broda – potvrdio nam je Niko Skala, tehnički direktor ovog brodogradilišta, piše Novi list.
Ova dva velika i referentna projekta u Tehnomontovom će brodogradilištu, u kojem je trenutno zaposleno oko 150 radnika, odrađivati paralelno s obzirom na predviđene rokove isporuke. U slučaju ciparskih »patrolaca« to je 19 mjeseci od potpisa ugovora dok je kod protupožarnih brodova u pitanju rok od 18 mjeseci. Zajedno s Iskra brodogradilištem iz Šibenika i riječkim projektantskim uredom Metal Shark Croatia, brodogradilište Tehnomont dio je konzorcija koji je dobio posao i na izgradnji šest brzih brodica od 15 metara za pomorsku hitnu pomoć. Njihova ponuda odabrana je kao najbolja još u listopadu prošle godine, a nakon što je Vlada prošli tjedan dala potrebnu suglasnost Ministarstvu zdravstva, koje je nositelj ovog projekta, očekuje se da će konačno i ovaj posao biti parafiran.
Knjiga narudžbi agilnog malog brodogradilišta iz Pule dupkom je popunjena što je odlična vijest, pogotovo nakon pandemijskog zatišja. Da su Tehnomontovi brodograditelji potpuno upregnuti poslom upućuje i tekuća proizvodnja u kojoj je u tijeku ili pred završetkom čak pet projekata.
Kroz kojih mjesec i pol dana za isporuku bi trebao biti spreman aluminijski katamaran »Mali Brijun« koji je Tehnomont ugovorio za tamošnji Nacionalni park Brijuni. Katamaran će imati kapacitet prijevoza 150 putnika, a pogonjen je diesel električnom propulzijom. U gradnji je i servisni brod za ribogojilišta za Norvežane, a položene su kobilice i za dvije 26-metarske ribarice za škotskog naručitelja.
Reference Tehnomonta u gradnji patrolnih brodova krajem ove ili početkom sljedeće godine upotpunit će isporuka 19-metarskog patrolnog broda, koji su ugovorili s kenijskim vlastima. Ciparski »patrolci« bit će vrlo slični po svojem dizajnu, međutim, odlikovat će ih bolje performanse koje su i zahtijevane u međunarodnom tenderu koji su raspisale ciparske vlasti. Valja spomenuti da Tehnomont u programu patrolnih brodova ostvaruje višegodišnju suradnju s renomiranom projektantskom kućom Camarc Design iz Velike Britanije, koja je jedna od vodećih u Europi i specijalizirani su upravo za takve vrste brodova i brodica, uključujući i pilotine, brodove za traganje i spašavanje te slična brza radna plovila. Osim što će morati postizati brzinu od najmanje 35 čvorova, dodatni zahtjevi za ciparske patrolne brodove ticali su se i njihovih kormilarnica, koje će morati biti gibljivo ovješene s ciljem da se smanje vibracije, a razina buke neće smjeti prelaziti postavljenu gornju granicu od 65 decibela.
Tehnomont je, podsjetimo, 2012. i krajem 2017. godine isporučio dva patrolna broda dužine 25 metara Ministarstvu unutarnjih poslova, a prema Camarc Designu izgrađen je i krajem 2014. godine isporučen »patrolac« za gibraltarsku policiju.
Iskorak Tehnomontovih brodograditelja dogodit će se i na protupožarnim brodovima za Grke. Na tim 24-metarskim brodovima ovo će malo brodogradilište prvi put na novogradnji ugraditi jet propulziju, preciznije Hamiltonove sustave jet propulzije, uparene s MAN-ovim motorima.