(Hina/EPA)
Američki Yum Brands, matična tvrtka lanca zalogajnica Kentucky Fried Chicken (KFC), objavila je da obustavlja ulaganja u Rusiji, ključnom tržištu koje je brendu u 2021. godini donijelo najveće širenje od početka poslovanja.
Obustavili smo sva ulaganja i razvoj restorana u Rusiji i nastavljamo s analizom dodatnih mogućnosti, objavila je američka tvrtka u ponedjeljak na svojoj internetskoj stranici.
Yum u Rusiji ima najmanje 1.000 KFC i 50 Pizza Hut zalogajnica čiji su vlasnici neovisne tvrtke, kroz ugovore o dodjeli franšize. To znači da ih Yum ne kontrolira potpuno i da je manje izložen financijskim i poslovnim rizicima.
Američka kompanija poručila je da je obustavila rad 70 restorana u vlasništvu KFC-a i da finaliziraju sporazum o obustavi poslovanja Pizza Huta u Rusiji, u partnerstvu s glavnim primateljima franšize.
Godina 2021. bila je rekordna godina za KF zahvaljujući otvaranju novih restorana u Kini, Indiji i Rusiji, rekli su čelnici pri objavi rezultata 9. veljače.
Ukupno je KFC international u 2021. otvorio više od 2400 bruto zalogajnica. U Rusiji kompanija godišnje otvarala oko 100 novih restorana i očekivala nastavak "slične strategije širenja u budućnosti".
Mnoge tvrtke počele su se povlačiti iz Rusije zbog sankcija i zgražanja koje je potaknula ruska invazija na Ukrajinu, a sve je više poziva da i druge slijede njihov primjer.
McDonald's je u utorak priopćio da će privremeno zatvoriti svih 847 restorana u Rusiji, uključujući i kultnu lokaciju na Puškinovom trgu, pojačavši pritisak na druge globalne brendove da im se pridruže.
Povlačenje su u utorak najavili i Coca-Cola, PepsiCo i Starbucks.