(Hina/EPA)
AD Plastik grupa je u 2019. ostvarila poslovne prihode u iznosu 1,5 milijardi kuna, što je za 17,1 posto više nego godinu prije, a neto dobit je porasla za 10,4 posto, na 98,6 milijuna kuna, pokazuju podaci iz financijskog izvješća tvrtke objavljenog u ponedjeljak na Zagrebačkoj burzi.
Po podacima iz izvješća, poslovni su prihodi AD Plastik grupe u 2019. porasli za 17,1 posto, na 1,55 milijardi kuna, dok su poslovni rashodi porasli za 16,9 posto, na 1,46 milijardi kuna.
I matična tvrtka AD Plastik d.d. je prošle godine zabilježila rast poslovnih prihoda, i to za 17,3 posto, na 1,1 milijardu kuna te poslovnih rashoda, za 15 posto, na 1,05 milijardi kuna. Neto dobit matične tvrtke porasla je za 0,88 posto, na 89,7 milijuna kuna.
EBITDA grupe iznosi 194,8 milijuna kuna i veća je za 20,4 posto u odnosu na 2018. godinu, dok je u matičnom društvu veća za 49,2 posto i iznosi 121,1 milijun kuna.
U izvješću se navodi kako su godinu obilježile pripreme i počeci serijskih proizvodnji značajnih projekata AD Plastik grupe, u prvom redu Clia 5 i Forda Puma te redizajniranih modela Twinga i Smarta.
Također, ugovoreni su novi poslovi u vrijednosti 214,9 milijuna eura za europsko i rusko tržište koji osiguravaju daljnji rast i razvoj kompanije.
Investicije u vrijednosti 163,56 milijuna kuna koje su realizirane u prošloj godini, najvećim se dijelom odnose na širenje kapaciteta za prihvat novih projekata u Hrvatskoj te dijelom u Rusiji, navode iz tvrtke.
Predsjednik Uprave AD Plastik Grupe Marinko Došen u komentaru izvješća ističe kako je 2019. još jedna vrlo uspješne godine u kojoj su ostvarili rezultate bolje od planiranih.
"Unatoč izazovima na automobilskom tržištu, rezultati nam potvrđuju ispravnost naše vizije, strategije i poslovnih odluka koje donosimo. Trend rasta naše grupacije i dalje je iznad kretanja tržišta na kojima poslujemo, što ujedno pokazuje kako smo izabrali dobar smjer razvoja poslovanja", naglašava Došen.
Protekla je godina, ocijenio je, bila iznimno zahtjevna za njihove proizvodne lokacije, posebice u Hrvatskoj.
"Uspješno smo započeli serijsku proizvodnju nekoliko novih i vrlo važnih projekata među kojima su najznačajniji Clio 5 i Ford Puma te redizajnirani Twingo i Smart. Popunili smo kapacitete u Hrvatskoj, a novi poslovi u vrijednosti od 157,9 milijuna eura, ugovoreni za rusko tržište, značajno će popuniti kapacitete naših ruskih lokacija", istaknuo je Došen.
Navodi i kako je uz poslove na ruskom tržištu ugovoreno i 57 milijuna eura vrijednosti novih poslova na europskom tržištu, kako su intenzivno radili na integraciji mađarskog društva u grupaciju, a pred njima su i pripreme lokacija u Rusiji za prihvat novih projekata.
Došen u komentaru ističe i kako su sigurnim korakom zakoračili u još jednu poslovnu godinu koja nosi nove izazove i prilike, ali vjeruje i uspješne rezultate. Odlučni su, kako navodi, i ustrajni u provođenju stalnih ulaganja u povećanje kompetencija i udjela poslova kao dobavljač prve razine jer na tome počiva njihov budući uspjeh i stabilnost.
AD Plastik grupu, uz matičnu kompaniju AD Plastik d.d., čine i dvije tvrtke u Rusiji - AO AD Plastik Togliatti i ZAO AD Plastik Kaluga, te tvrtke ADP u Srbiji, AD Plastik u Sloveniji i AD Plastik Tisza u Mađarskoj.