(Hina/EPA)
Kineski proizvođač zrakoplova Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) priopćio je da je osigurao 330 narudžbi za uskotrupne zrakoplove C919 i regionalne mlažnjake ARJ21, podigavši procjenu kineske potražnje u idućih 20 godina.
China Development Bank Leasing, ICBC Leasing, CMB Financial Leasing, BOCOM Leasing, CCB Financial Leasing, SPDB Financial Leasing i Jiangsu Financial Leasing potpisali su narudžbe za 300 zrakoplova tipa C919 i 30 zrakoplova ARJ21 u utorak na sajmu u gradu Zhuhaiju.
Trenutno nije jasno koliko je zrakoplova u objavi od srijede uistinu naručeno, a koliko ih je tek predmet formalno iskazanog interesa, a nisu navedeni ni datumi isporuke, napominje Reuters.
Prije objave COMAC je imao 815 narudžbi za model C919 za 28 kupaca, prema web stranici kompanije, ali samo je China Eastern Airlines objavio raspored isporuka. Očekuje da će prvi avion dobiti u prosincu, a iduće godine još četiri.
Zrakoplov C919 kineski je konkurent uskotrupnim zrakoplovima Airbus A320neo i Boeingovim 737 MAX-ovima, budući da Kina želi postati samostalnija u uvjetima sve izraženijih napetosti u odnosima sa Zapadom oko trgovine i statusa Tajvana.
COMAC je u utorak prognozirao i da će Kini u sljedećih 20 godina trebati 9.284 nova zrakoplova kako bi zadovoljila potražnju na tržištu, za 200 više nego što su prognozirali prošle godine.
Procjena kineskog proizvođača aviona viša je od Boeingove, koji je u listopadu prognozirao da će Kini u idućih 20 godina trebati 8.485 novih aviona.
Američki proizvođač procjenjuje da će Kina zbog sve šire mreže međunarodnih i domaćih ruta u tom razdoblju trebati 6.370 uskotrupnih zrakoplova. COMAC je pak priopćio da će ih trebati 6.896.
Boeing je od 2017. gotovo isključen iz narudžbi na najvećem svjetskom tržištu novih zrakoplova zbog trgovinskih napetosti između SAD-a i Kine. Kineski avioprijevoznici istodobno su ove godine odlučili kupiti više od 300 Airbusovih uskotrupnih zrakoplova.
COMAC i Boeing u srijedu su ipak objavili da produljuju suradnju u Centru za održivu zrakoplovnu tehnologiju COMAC-Boeing, koji je osnovan 2012. kako bi se poboljšala učinkovitost goriva i smanjila emisija ugljičnog dioksida, prema Boeingovoj objavi na društvenoj mreži Weibo.
Dogovor je postignut budući da Boeing želi sačuvati snažnu prisutnost u Kini, iako je više ne uključuje u financijske prognoze budući da ne prihvaća isporuke novih MAX zrakoplova.
"Gubitak Kine jako nas pogađa. Želimo ih", rekao je investitorima prošli tjedan glavni izvršni direktor američke kompanije David Calhoun. "Nećemo im okrenuti im leđa ni na koji način i ni u kojim okolnostima", naglasio je Calhoun.
Kineski državni list Global Times objavio je u listopadu da Boeing utjelovljuje američke kompanije koje su "doživjele efekt bumeranga zbog američke politizacije ekonomskih i trgovinskih pitanja".