S preksinoćnjeg koncerta u Istarskom narodnom kazalištu (Snimio Dejan Štifanić)
Maskirani posjetitelji uz poštivanje epidemioloških mjera te maskirani glazbenici - bili su ovogodišnja novost, a vrsno muziciranje, repertoar primjeren za širu publiku i za ovo blagdansko doba lajtmotiv je, odnosno konstanta, ovog blagdanskog koncerta u pulskoj kazališnoj kući
U sasvim novoj atmosferi - pod maskama, održan je novogodišnji koncert iz ciklusa "Zajc u INK", naslovljen ove godine "Plesovi za vašu dušu", u izvedbi Riječkog simfonijskog orkestra, a pod dirigentskom palicom Valentina Egela.
Maskirani posjetitelji uz poštivanje epidemioloških mjera te maskirani glazbenici - bili su ovogodišnja novost, a vrsno muziciranje, repertoar primjeren za širu publiku i za ovo blagdansko doba lajtmotiv je, odnosno konstanta, ovih blagdanskih koncerata kada pulska kazališna kuća tradicionalno ugošćuje Riječki simfonijski orkestar HNK Ivana pl. Zajca.
U ovim teškim vremenima, trebalo je nešto tako za dušu. Istina, nije kao prije, pažljivo se traži mjesto, gleda distanca, gleda se tko nam to maskiran maše, traže se poznata lica ispod maski, no glazba je ipak jača od nedaće, i barem na trenutak, ukazuje nam nadu u neku svijetlu budućnost.
Riječki simfonijski orkestar svojoj publici već godinama uspijeva kreativnim programom i poletnom izvedbom pružiti uvijek novo iskustvo novogodišnjih koncerata. Ovo je i godina u kojoj slavimo 250. obljetnicu rođenja glazbenoga genija, Ludwiga van Beethovena, stoga je u program Novogodišnjih gala koncerata uvršteno i jedno od njegovih najpopularnijih djela – "Sedma simfonija" za koju je Wagner napisao da je "apoteoza plesa: ples u najuzvišenijem smislu, najuzvišeniji čin tjelesnog pokreta uklopljen u idealan tonski oblik". Na programu su bila i djela nezaobilaznog Straussa, te skladbe čuvenih kompozitora Dvořáka i Čajkovskog.
Maestro Egel pokazao se vrlo energičnim, tako da je cjelokupan koncert bio još poletniji, strastveniji, a odabir melodija iz raznih stilskih razdoblja dodatno je obogatilo program.
Plesni tonovi
Orkestar je bio iznimno nadahnut, usklađen a niti maske ih nisu spriječile da izvedu tradicionalni blagdanski program.
"Na lijepom plavom Dunavu" je naziv za valcer austrijskog kompozitora Johanna Straussa mlađeg, komponiran 1866. godine. i jedno je od najzastupljenijih muzičkih djela u klasičnom repertoaru. Upravo to je bio uvod u ovoj blagdanski koncert, nakon čega su uslijedile nadahnute note Antonina Dvoraka, romantični tonovi Čajkovskog te iznimne melodije Beethovena.
Po svom glazbenom izrazu Čajkovski je kasni romantičar, a prožima svoja djela ruskim duhom u melodiji i sadržaju.
U plesnim tonovima orkestar je, zajedno s publikom, otplovio iz ove teške i neizvjesne godine, u jednu, nadamo se, bolju i svjetliju budućnost.
Dodajmo i da se sukladno novim pravilima koncert-majstor Anton Kyrylov i dirigent nisu rukovali, već su se pozdravili "po novom".
Ova je 2020. bila Beethovenova godina, u idealnim uvjetima bilo je planirano još puno drugih koncerata kao hommage ovome velikanu, no pulska kazališna kuća uspjela je na samome kraju godine kroz dvije večeri klasične glazbe i dva zanimljiva gostovanja - najprije pijanista Marijana Đuzela, a potom i riječkog Simfonijskog orkestra, prenijeti duh i dah skladbi ovog iznimnog skladatelja.