Na jesen me čeka uloga u čuvenoj operi "Nabucco" u zagrebačkom HNK-u, gdje je dirigent Pier Giorgio Morandi, a redatelj Giancarlo del Monaco, sin čuvenog Maria del Monaca. No, idem opet put Italije, Rima, mjesta Martina Franca, a čeka me i Japan i "Otello". Krenulo je, poziva ima sa svih strana i drago mi je da puno radim diljem svijeta. No, uvijek mi je jako drago kada nastupam pred domaćom publikom. Jako sam se dobro našao nastupajući uz glasovirsku pratnju Roberta Batelića, nastupali smo već u Fažani, Medulinu, na Krku, kaže Toni Nežić, mladi akademski glazbenik
Toni Nežić
Festival komorne glazbe Pulski glazbenici Puli počinje u petak, 9. rujna u 20 sati u crkvi svetog Franje, kada će nastupiti bas Toni Nežić i pijanist Robert Batelić.
Toni Nežić, mladi pulski akademski glazbenik, bas, odradio je više od 40 izvedbi, raznih uloga i koncerata u milanskom Teatru alla Scala, gdje mu je ugovor službeno završio krajem 2021. No, kako veli, ponovno su ga zvali iz ovog čuvenog teatra za suradnju.
- Dobio sam ugovor na jesen 2019. godine i trebao je trajati do rujna 2021., no produžili su mi ugovor do kraja 2021. i unatoč vrlo teškoj situaciji - nekoliko mjeseci nakon početka mog rada započela je pandemija koronavirusa, a svi dobro znamo kako je bilo teško u tom razdoblju u Italiji, uspio sam ostvariti više od 40 izvedbi. Za vrijeme prvog lockdowna La Scala nije radila šest mjeseci, za drugog lockdowna tri mjeseca, a bila su i tu razdoblja s mjerama, otkazivanja programa, tako da sam iznimno sretan što sam sve postigao u tim uvjetima i okolnostima i drago mi je da su me opet zvali iz ovog čuvenog kazališta za daljnju suradnju. U pregovorima su i planovi za uloge u nekim operama koje su tada otkazane. Imao sam uloge u poznatim operama, radio s velikim maestrima, tako da je to bila prilika da naučim puno toga, da steknem nova iskustva. Pjevao sam i s čuvenim Placidom Domingom u povodu 50. obljetnice od njegovog prvog nastupa u Scali, pjevao sam i na koncertima za otvorenje sezone, što je isto bio veliki gala koncert s najvećim zvijezdama. Veselim se daljnjoj suradnji s ovim kazalištem, ali imam i druge planove, veli simpatičan Toni Nežić.
Nakon povratka iz Milana, u zagrebačkom je HNK-u imao tri uloge u tri opere, u "Čarobnoj fruli", "Traviati" i operi "Tosca", a potom je u talijanskom mjestu Martina Franca sudjelovao na "Festivalu della Valle d'Itria", gdje je imao ulogu u Prokofjevljevom "Kockaru".
- Na jesen me čeka uloga u čuvenoj operi "Nabucco" u zagrebačkom HNK-u, gdje je dirigent Pier Giorgio Morandi, a redatelj Giancarlo del Monaco, sin čuvenog Maria del Monaca. No, idem opet put Italije, Rima, mjesta Martina Franca, a čeka me i Japan i "Otello". Krenulo je, poziva ima sa svih strana i drago mi je da puno radim diljem svijeta. No, uvijek mi je jako drago kada nastupam pred domaćom publikom. Jako sam se dobro našao nastupajući uz glasovirsku pratnju Roberta Batelića, nastupali smo u Fažani, Medulinu, na Krku, objašnjava Nežić.
Toni Nežić, bas, rođen je 1991. godine u Puli. Nakon završene Srednje muzičke škole Ivana Matetića Ronjgova u Puli, 2011. godine upisuje studij pjevanja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Lidije Horvat Dunjko. Diplomirao je 2016. godine ulogom Claudia u operi "Agrippina", G. F. Händela izvedenoj u HNK-u Zagreb. Tijekom studija osvojio je mnogobrojna priznanja i nagrade, među kojima se izdvajaju prvo mjesto na državnom natjecanju u organizaciji Hrvatskog društva glazbenih i plesnih pedagoga, prvo mjesto na međunarodnom natjecanju "Lazar Jovanović" u Beogradu te posebna nagrada za najbolju izvedbu sakralne kompozicije i posebno priznanje za mlade umjetnike na međunarodnom natjecanju Iuventus Canti održanom u Vrableu, Slovačka. Po završetku studija odlazi na usavršavanje u Bečku državnu operu, a zatim nastavlja s radom u mnogim gradovima Europe.
Profesionalni debi ostvario je na Wexford Opera Festivalu u Irskoj 2017. godine gdje je nastupio u ulogama Sparafucilea u Verdijevoj operi "Rigoletto" te Mujicha u Alfanovoj operi "Risurrezione". Godinu nakon na istom je festivalu iznimno uspješno ostvario uloge Don Pasqualea u istoimenoj operi Gaetana Donizettija i ulogu Marca u operi "Il Bravo" Saveria Mercadantea.
Potom je 2018. godine nastupio kao solist uz Zagrebački komorni orkestar i maestra Pavla Dešpalja izvodeći ulomke iz opera "Scanderberg" Antonia Vivaldija. Iste je godine, između ostaloga i ostvario suradnju sa zborom HRT-a u ciklusu "Sfumato kao bas solo", izvevši "Liturgiju" Stevana Mokranjca. Godinu kasnije, 2019. godine nastupio je u koncertnoj dvorani "Vatroslav Lisinski" u Zagrebu sa Zagrebačkom Filharmonijom u njihovom Plavom ciklusu izvodeći "Nelson", misu Josepha Haydna te na Zagrebačkom Biennaleu uz ansamble HRT-a kao bas solo u "Salut au monde" Milka Kelemena. S ansamblom Cantus u ulozi Hrasta nastupio je 2019. godine u operi "U traganju za plavom pticom" Olje Jelaske na Osorskim glazbenim večerima pod ravnanjem maestra Berislava Šipuša. Od sezone 2019. bio je mladi solist operne kuće Teatro alla Scala u Milanu. Svoj milanski debi ostvario je ulogom Sparafucilea u Verdijevoj operi "Rigoletto" pod ravnanjem maestra Daniela Orena. U Scali je ostvario ulogu Alidora u Rossinijevoj operi "Cenerentola". Također, uloge je ostvario uz najveća imena opernog svijeta poput Lea Nuccia, Placida Dominga, Ferrucia Furlanetta, Saioe Hernandez, Jorgea de Leona i druge. Usavršavao se uz poznate vokalne pedagoge kao što su Stojan Stojanov, Luciana D'Intino, Marcelo Alvarez, Roberto de Candia, Giulio Zappa i Vincenzo Scalera.
Robert Batelić rođen je 1987. godine u Puli. Osnovno i srednjoškolsko glazbeno obrazovanje stječe u Glazbenoj školi Ivana Matetića Ronjgova u Puli. Maturirao je dva smjera: klavir (u klasi Marize Burić, prof.) i teorijski. Diplomirao je klavir na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi red. prof. Ljubomira Gašparovića te stekao akademski naziv magistra klavira. Završio je i dvije godine studija Kompozicije s teorijom i upisao poslijediplomski specijalistički studij klavira, također na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.
Godine 2013. završava i program umjetničkog usavršavanja iz klavira na Muzičkoj akademiji Santa Cecilia u Bergamu pod mentorstvom čuvenog ruskog klavirskog pedagoga Konstantina Bogina. Dobitnik je Rektorove nagrade i Oskara znanja. Pohađao je brojne klavirske seminare i usavršavao se kod eminentnih profesora i pedagoga. S pedagoškim radom započinje krajem 2011. u pulskoj Glazbenoj školi Ivana Matetića Ronjgova , a od 2014. nastavlja s radom u Glazbenoj školi "Ferdo Livadić" u Samoboru također kao nastavnik klavira i korepeticije, a od siječnja 2017. u Glazbenoj školi Pavla Markovca u Zagrebu. Od listopada 2020. zaposlen je na Muzičkoj akademiji Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli kao umjetnički suradnik na odsjeku za solo pjevanje.