(Vanesa BEGIĆ)
Na programu su bila neka od najpopularnijih klasičnih svjetskih djela, kao i dijelovi iz Meštrovićeve "Dunavske rapsodije" te "New England Rhapsody", obje s njegovog aktualnog albuma 3 "Rhapsodies For Piano And Orchestra"
Velika završnica Ulyssesovih dana klavira održana je u nedjelju navečer u Tvrđavi Minor na Malom Brijunu spektakularnim koncertom "Klasika za nove generacije" (Classics For New Generations), a nastupio je pijanist Matej Meštrović uz pratnju Južnočeške filharmonije pod ravnanjem dirigenta Mirana Vaupotića.
Nadahnuti dirigent
Blaga ljetna noć, čarobni mjesec te pažljiva publika nagradili su ovacijama ove vrsne glazbenike. Valjda istaknuti da je filharmonija bila besprijekorna, iznimno uigrana, s izvrsno pripremljenim glazbenicima, koji su bili izvanredno usklađeni s nadahnutim dirigentom, iz čega je proizišlo bogatstvo zvukova te izniman osjećaj za dinamiku, posebice za pianissima.
Na programu su bila neka od najpopularnijih klasičnih svjetskih djela, kao i dijelovi iz Meštrovićeve "Dunavske rapsodije" te "New England Rhapsody", obje s njegovog aktualnog albuma 3 "Rhapsodies For Piano And Orchestra".
Meštrovićeva "Dunavska rapsodija" u četiri stavka praizvedena je u travnju ove godine u prestižnoj dvorani Carnegie Halla u New Yorku, gdje je dočekana s velikim oduševljenjem publike, koja je brojila više od 2.800 ljudi.
Sam Meštrović u kratkom obraćanju publici kazao je da je to bio izniman uspjeh za njegovu karijeru, te da je jedini živući hrvatski skladatelj čija su djela tamo izvedena.
Spontan, osebujan, s ljubičastim, u biti "pinki" frakom, Meštrović je bio vrlo nadahnut, dajući poseban pečat izvedenim djelima, novu autorsku dimenziju, uz poletne, lirsko-epske pasaže, naglašeni staccato, posebice dinamiku i crescendo uz poduže zaokružene glazbene fraze, koje su se, sudeći po aplauzima, dopale publici.
Novo ruho
Iako je uvijek teško predstaviti klasična djela dajući im novo ruho, autorski pečat je tu uvijek neizbježan. Južnočeška filharmonija, jedini profesionalni filharmonijski orkestar u Južnoj Češkoj, sve veću pozornost posvećuje otkrivanju novih perspektiva interpretacije i prezentacije klasične glazbe, a ovo je prva njihova suradnja s dirigentom Miranom Vaupotićem, pod čijim su ravnanjem svirali brojni ugledni svjetski orkestri i operni ansambli poput Londonskog simfonijskog orkestra te Praške filharmonije.
Ova je filharmonija izvrsno pratila Meštrovića, te vidjeti više od 40 glazbenika u Utvrdi Minor, bio je stvarno pravi užitak.
Mogle su se tako čuti skladbe kao što je Vivaldijeva "Zima", Brahmsov "Mađarski ples", Mozartov "Turski marš" i brojni drugi, do glazbe Ennia Morriconea, pa sve do "Pinka Panthera", odnosno glazbe iz toga filma koju je skladao Henry Mancini 1963. godine.
Dani klavira
U prve četiri večeri Dana klavira u miru i tišini vrta mletačke kamene vile iz 16. stoljeća, sada Etnografskog muzeja na Velikom Brijunu, nastupili su pijanist i skladatelj Matej Meštrović sa svojim gostima Matthewom Mayerom (USA) i Antonijom Pacek (Austrija) koncertom pod nazivom "New age for every age".
Potom je nastupio SILENCE, ljubljanski autorsko-izvođački duo koji je aktivan već dvadesetak godina. Primož Hladnik i Boris Benko imaju iza sebe niz uspjelih albuma, koncertnih nastupa u raznim formacijama te međunarodnih filmskih i kazališnih projekata. Zatim je nastupio mladi i daroviti pijanist Karlo Hubak s izborom Beethovenovih sonata. Četvrtim koncertom ovog svojevrsnog mini-festivala predstavila se renomirana pijanistica s Malte nastanjena u Istri - Charlene Farrugia, s djelima Liszta, Brahmsa, Chopina i Saint Saensa.
Za kraj koncerta Meštrović i Vaupotić snimili su selfie s publikom i s orkestrom.