(Snimila Vanesa Begić)
Svjetski priznati pijanist Giovanni Bellucci, poznat po svojoj virtuoznosti i interpretaciji klasične glazbe, nastupio je u Istarskom narodnom kazalištu - Gradskom kazalištu Pula koncertom posvećenom skladatelju Luigiju Dallapiccoli (Pazin, 1904. – Firenca, 1975.) Koncert je održan u povodu sto dvadesete obljetnice rođenja ovoga skladatelja i riječ je o koncertnom događaju koji je već izveden u Trstu, Piranu, Pazinu i Rovinju. Ovo je glazbeno događanje organiziralo Društvo Circolo di Cultura "Istria" iz Trsta, čiji su predstavnici pozdravili publiku, kao i dožupanica Jessica Acquavita i pulski dogradonaćelnik Bruno Cergnul, uz riječi pohvale za ovo događanje kojim se revalorizira stvaralaštvo skladatelja rodom iz Pazina.
Bellucci je osebujan pijanist, koji svira vrlo strastveno, snažno, inspirirano, te koji uz koncert donosi i predavanje. Osim što je govorio o Dallapiccoli i njegovom opusu, komparirao ga je s nekim od najvažnijih imena u povijesti glazbe u smislu glazbenih uzora, prožimanja određenih motiva, glazbene poetike i misli.
Ciklus pod nazivom "Dallapiccola: um, tijelo, duša" predstavio je i tri epizode iz Dallapiccolina baleta 'Marsia', odnosno putovanje njegovim umom, uz pokrete prisutne u ovome baletu i deskripciju njegova uma u stanju kreirati takvu osebujnu glazbu koja zahtijeva pažljivog slušatelja.
Bellucci je u tom podužem koncertu održao i svojevrsno predavanje, vrlo stručno s brojnim muzikološkim podacima, poput pravog glazbenog eseja.
Neki od nazočnih prisjetili su se i kada je pulska pijanistica s njemačkom adresom Tatiana Šverko još kao vrlo mlada izvodila glazbu Dallapiccole.
Bellucci je pokazao predan nastup, vrlo nadahnut, osebujan, tehnički gotovo akrobatski. No, na programu nije bio samo Dallapiccola, bila su tu i djela nekih od romantičarskih skladatelja od Chopina do Schumanna pa zatim sve do Albéniza. I upravo je na taj način prikazano bogatstvo zvukova, melodija, prožimanja.
Luigi Dallapiccola (Pazin, 3. veljače 1904. – Firenca, 19. veljače 1975.), na početku karijere djela prožima istarskim, kao i slavenskim koloritom, prelazeći potom na dodekafoničku metodu. U Pazinu je završio osnovnu i srednju školu. Napisao je djela ''Volo di notte'' (Noćni let), ''Il prigioniero'' (Zatvorenik) i ''Ulisse'' (Odisej), prikazanje ''Job'', balet ''Marsia'' te niz drugih skladbi.