(Snimio Duško Marušić Čiči)
Iako se zbog radova u Istarskom narodnom kazalištu – Gradskom kazalištu Pula događanja odvijaju na Maloj sceni, to nije umanjilo doživljaj tradicionalnog božićno-novogodišnjeg koncerta riječkog HNK-a Ivana pl. Zajca, koji je u petak priredio lijepu koncertnu večer.
Pod dirigentskom palicom Mattea Salveminija, nastupio je Riječki operni zbor te solisti Gabrijela Deglin, sopranistica i Bože Jurić Pešić, tenor, uz glasovirsku pratnju Nataliye Maricheve, vrlo precizne i pedantne korepetitorice, nenametljive, ali sjajne.
Program je počeo uz djelo Jana Pieterszoona Sweelincka (1562. – 1621.) ''Hodie, Christus natus est'', gdje je do izražaja došla sva raskoš zbora, a uslijedio je Antonio Vivaldi (1678. – 1741.) s djelom ''Gloria, Gloria u D-duru, RV 589''. Riječki zbor još je jednom potvrdio sve epitete koji ga krase. Aktualni dirigent Salvemini ostvario je brojne suradnje s najvećim dirigentskim imenima, zborovima i orkestrima.
Wolfgang Amadeus Mozart (1756. – 1791.) bio je zastupljen djelom ''Laudate Dominum, Vesperare solennes de confessore, K. 339'', gdje se predstavila sjajna solistica Gabrijela Deglin, koju je pulska publika već mogla čuti nedavno na Malom rimskom kazalištu.
Nakon skladbe Felixa Mendelssohna (1809. – 1841.) ''Laudate pueri, Drei Motetten/Tri moteta, Op.39, No. 2'' u izvedbi ženskog opernog zbora, predstavio se tenor, također poznat pulskoj publici, vrstan Bože Jurić Pešić uz djelo Cesara Francka ''Panis angelicus, Messe solennelle op. 12''.
Uslijedila su djela gdje su se izmijenjivali solisti, od partiture čuvenih skladatelja kao što je Anton Bruckner (1824. – 1896.) ''Locus iste, WAB 23'', Charles Gounod (1818. – 1893.) ''O divine Redeemer'', nije mogao izostati ni Ivan pl. Zajc (1832. – 1914.) ''Offertorium pastorale'' (arr. P. Dešpalj), ili vrlo upečatljiva i snažna izvedba djela anonimnog autora ''Adeste fideles''.
Prigodne skladbe Samuela Barbera (1910. – 1981.) ''A slumber song of the Madonna'', Johna Ruttera (1945.) ''Christmas lullaby'', Adolpha Adama (1803. – 1856.) ''Cantique de Noël'' ili Georgea Friedricha Handela (1685. – 1759.) ''Halleluja, Messiah, HWV 56'' činili su završni dio koncerta, vrlo emotivnog, snažnog, prožetog blagdanskim ugođajem.
Zadovoljna publika nije puštala aktere koji su im podarili tri bisa.