(Snimio: Goran Kovacic/Pixsell)
Nera Miličić, voditeljica je ispostave Hrvatske turističke zajednice u Münchenu. Kako je poznato, Njemačka je najznačajnija emitivna država kad je u pitanju hrvatski turizam. Bavarska pak kao jedna od najrazvijenijih njemačkih država, Hrvatsku posebno voli, prostorno gledano u odnosu na njemačku cjelinu, iz nje nam dolazi najviše turista.
Bliži nam se početak središnjeg dijela turističke sezone. Bavarska je tradicionalno jedna od najznačajnijih regija na svijetu kad su u pitanju gosti koji dolaze u Hrvatsku. Zimski i proljetni turistički sajmovi su pokazali kako je i ove godine zanimanje za Hrvatsku jako dobro. Koliko se prema vašim saznanjima očekuje gostiju iz Bavarske?
– Hrvatska je ove godine zauzela četvrto mjesto najtraženijih destinacija Nijemaca, iza Španjolske, Italije i Turske, a ispred Grčke i Austrije. U razgovoru s touroperatorima vidljivo je da su najave s ovog tržišta jako dobre i da je potražnja na visokoj razini. Danas počinju dvotjedni školski praznici za Bavarsku i Baden-Württemberg, koji će biti prvi pokazatelji ovogodišnje ljetne sezone. Jedan dio ipak prednjači u interesu, a to je povratak grupnih putovanja u pred i posezoni.
Naša suradnja s RDA-om i LBO-om je počela u isto vrijeme kada i suradnja s ADAC-om, a prve značajnije rezultate u grupnim putovanjima smo imali prošle godine, koji su se nastavili i u dosadašnjem dijelu ove godine. Najveći rezultati u ovom segmentu dolaze upravo iz Bavarske, gdje su tradicionalno prisutne turističke agencije/autobuseri u obiteljskom vlasništvu. Rezultati su vidljivi i u protekla dva produžena vikenda u svibnju. Ovo je primjerice jedan od rezultata koji nema nijedno drugo tržište toliko izraženo. Sve su popularniji programi koji obuhvaćaju posjet kontinentalnim dijelovima Hrvatske, što nas iznimno veseli.
Utječe li na turistička kretanja kompleksna situacija, od ekonomske do migrantske krize što se evidentira u čitavoj Njemačkoj? Kako se percipiraju naše cijene?
– Jedan od glavnih motiva štednje Nijemaca je budžet za putovanja. U tom smislu će se puno prije odreći nekih drugih kupovina nego štedjeti na putovanju. S tim u skladu, turističko tržište osjeća puno manje posljedice gospodarske krize nego neka druga područja. Njemački turisti su uvijek osjetljivi na odnos cijene i kvalitete, manje nego na samu cijenu. Dok god je kvaliteta pružene usluge adekvatna cijeni, njemački gost će biti zadovoljan.
Na što najviše obraćaju pažnju njemački turisti?
– Prema najnovijoj analizi putovanja (Reiseanalyse 2024.) top 10 motiva njemačkih turista su u 2023. bili odmak od svakodnevnice, opuštanje, zabava, punjenje energijom, sunce, priroda, vrijeme s bližnjima, odmor i sloboda. U odnosu na 2019. porasli su motivi interesa/znatiželje za destinacijom; priroda, nova iskustva, kultura, doživljaji, ali i zabava, ljepota i zdravlje ono su što njemačke turiste najviše zanima. Sve ovo Hrvatska nudi, a tu se sigurno krije i odgovor što Nijemce privlači u našu zemlju godinu za godinom.
Jesu li po vama komunikacijski kanali kao i sadržaj poruka bili optimalni kako bi Bavarci odabrali baš Hrvatsku za mjesto svog godišnjeg odmora?
– Komuniciramo ciljano glavne motive dolaska njemačkih gostiju u Hrvatsku i one na koja nas trenutna kretanja na tržištu upućuju. Tako su primjerice »zelena putovanja« sve prisutnija u algoritmima odabira kriterija za putovanja, ali i autentičan doživljaj lokalne sredine. Puno je Nijemaca koji već godinama dolaze u Hrvatsku i jako je dobro poznaju te imaju vrlo konkretne interese koji su se već daleko odmaknuli od klasične ponude. Prisutni smo u najvažnijim komunikacijskim kanalima kontinuirano, od online portala, televizije pa do društvenih mreža i tiska. Hrvatska je destinacija koju preporučuje i ADAC u svojim kanalima komuniciranja.
Nedavno je izašlo i 200. jubilarno izdanje Reisemagazina, najvažnijeg magazina za putovanja u Njemačkoj, s Hrvatskom na naslovnici i specijalom na 52 stranice. Njegujemo dugogodišnju suradnju s najvećim bavarskim dnevnim novinama Münchner Merkurom i Tages Zeitungom. Ove godine smo započeli suradnju i s najvećom nacionalnom udrugom biciklista ADFC, koji će krajem godine najaviti Hrvatsku kao zemlju partnera u 2025. To je jako važno, budući da znamo kako je biciklizam jedna od omiljenih aktivnosti njemačkih gostiju.
Od ponedjeljka su vizuali Hrvatske u svim izlozima poznatog lanca robnih kuća Galerije Kaufhof u Bavarskoj i Baden-Württembergu, koji se nalaze na glavnim gradskim trgovima i pješačkim zonama u centrima gradova. Bližimo se i Europskom nogometnom prvenstvu pa se veselimo i mogućnostima promocije koju Euro nudi te pažnji koju će Hrvatska sigurno privući.
Hrvatska, odnosno njezino Ministarstvo turizma i sporta dobili su proteklih mjeseci značajna njemačka priznanja. Jesu li i te činjenice pozitivno djelovale na raspoloženje njemačkih turista prema Hrvatskoj?
– Ispostava HTZ-a u Münchenu već tri godine surađuje s ADAC-om, njemačkim auto klubom koji broji 21 milijun članova. Naša suradnja uključuje niz cjelogodišnjih promotivnih aktivnosti kroz sve komunikacijske kanale 18 regionalnih klubova ADAC-a u Njemačkoj, a najveća vrijednost ove suradnje je upravo co-branding Hrvatske kao turističke destinacije i ADAC-a. Priznanje ADAC-a je još jedna potvrda uspješne suradnje i njegovanja dobrih odnosa.