ALMA SAGANIĆ, PREDSJEDNICA UDRUGE INSTITUT

I DJEVOJČICE MOGU DOBRO PROGRAMIRATI: Zbog društvenih normi usmjeravaju ih prema društvenim znanostima


Djevojčice su sklone tehničkim znanostima, ali se zbog društvenih u 6. razredu osnovne škole počinju usmjeravati prema društvenim znanostima. Mi u suradnji sa školama i IT tvrtkama želimo pokazati učenicama da i žene mogu biti uspješne u ICT-u

Žene su još uvijek nedovoljno zastupljene u poduzetništvu: na nacionalnoj razini tek ih je 20 posto, slično je i u Istarskoj županiji, dok je u obrtništvu situacija nešto bolja, tu ih je trećina. Da bi se potaknule na pokretanje biznisa, ženama se nude posebne kreditne linije, ali i edukacije koje pružaju različite udruge.

Alma Saganić, predsjednica zagrebačke udruge Institut za razvoj ženskog poduzetništva Adria, na nedavnoj je radionici o financiranju u pulskoj Županijskoj gospodarskoj komori kazala da banke danas sve više prepoznaju poduzetnice kao važan segment tržišta kojem treba prilagoditi posebne pakete.

- Zgodno je na tim radionicama što poduzetnice u kratkom vremenu od nekoliko sati dobiju pregled gotovo potpune ponude na hrvatskom tržištu. Ujedno se upoznaju s određenim osobama iz pojedinih institucija do kojih katkad nije tako lako doći.

- Imate li podatak o visini kamata koje im se nude?

- HBOR ima specijalan kredit za poduzetnice uz kamatnu stopu od dva posto, dok u ostalim institucijama stope variraju. Treba procijeniti i razvijenost regije i sam projekt. U nekim slučajevima postoji individualan pristup, ovisno o tome što se financira. Postoje djelatnosti koje su primarne, ali to je poprilična lista, a zgodno je da se poduzetnice na radionici mogu individualno savjetovati radi dobivanja potpune informacije.

- Što udruga Adria može pružiti ženama koje ulaze u svijet biznisa?

- Naša se udruga bavi razvojem ženskog poduzetništva, a druga djelatnost joj je osnaživanje djevojčica, odnosno njihovo razvijanje u smjeru prirodnih znanosti i tehnologije. Nastojimo poduzetnicama omogućiti edukaciju, po mogućnosti besplatnu, kako bi mogle što brže i bolje rasti. Naime, poznato je da one više vežu svoj biznis uz obiteljske mogućnosti i zapravo sporije rastu u odnosu na muški dio poduzetništva. Manje su sklone riziku, teže se odlučuju na neka dulja obrazovanja i mi ih putem naših aktivnosti pokušavamo osnažiti i usmjeriti, ohrabrujući ih u smislu "možete vi to" i pružanjem potrebne pomoći.

- Pružate li im pravnu pomoć?

- Lani smo bili koncentrirani na marketing i izradu marketinškog plana, a ovog srpnja organizirat ćemo radionice o web shopu u Zagrebu. Bit će to set od sedam modula na kojima će se moći čuti što je sve bitno za pokretanje web shopa, na koji način oglašavati da bi bio uspješan, a bit će govora i o zakonskoj regulativi vezanoj uz tu vrst trgovanja. Najesen planiramo radionice o financiranju. Dakle, želimo pružiti određene informacije kako bi poduzetnice mogle kompetentno razgovarati sa svojim računovođama. (Mirjana VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM I ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter