Na današnji dan u Glasu Istre, godina je 1989.

VREMEPLOV: NIKAD RIJEŠEN PROBLEM PARKINGA U Puli je prije 32 godine bila predviđena gradnja sedam parkirnih kuća s oko 2.100 parkirnih mjesta

U jednoj se javnoj raspravi 1989. spominjala i mogućnost izgradnje parkirališta na moru, istočno od Uljanikovog mosta. "Ono bi bilo okruglo, promjera oko 100 metara (po dimenziji slično Areni), imalo bi do tri etaže, a na njemu bi se moglo smjestiti tisuću automobila! Do njega bi vodio most čiji bi ulaz (izlaz) bio nedaleko kapije za Uljanikov most."

| Autor: Marcello ROSANDA
Arhiva G. I.

Arhiva G. I.


Parkirališta nisu samo oblik komoditeta. Ako grad želi da u njega ljeti navrati više turista (kupaca) nego do sad, onda im on mora ponuditi gdje će oni parkirati svoja vozila, pisao je Glas Istre na današnji dan 1989. godine. Naime, tadašnjim je GUP-om Pule bila predviđena izgradnja sedam parking kuća s oko 2.100 mjesta. Novinar se pritom pita može li se barem dio toga ostvariti u skoroj budućnosti, no zaključuje da na to još uvijek nema opipljivog odgovora.

U jednoj se javnoj raspravi tada spominjala i mogućnost izgradnje parkirališta na moru, istočno od Uljanikovog mosta. "Ono bi bilo okruglo, promjera oko 100 metara (po dimenziji slično Areni), imalo bi do tri etaže, a na njemu bi se moglo smjestiti tisuću automobila! Do njega bi vodio most čiji bi ulaz (izlaz) bio nedaleko kapije za Uljanikov most."

Kako Pula i dalje, unatoč improvizacijama na Mandraču i Marsovom polju, još uvijek nema adekvatan parkirni prostor koji priliči jednom turističkom gradu, tako se s vremena na vrijeme zazivaju stare, ali nikad ostvarene ideje. Osim uobičajene vizije garažne kuće, prije 20-ak godina oživljena je i ideja plutajuće garaže na Rivi iz '89. godine. Ta ista ideja je po treći put vraćena u lonac sjajnih "strategija razvoja" prije par godina, točnije 2018. godine, kada je Glas Istre o tome i pisao.

Zašto Grad Pula ne pokuša plutajućim objektom riješiti ljetni problem parkiranja, tada smo upitali gradsku upravu iz koje su odgovorili da je ovo pitanje uvijek aktualno te da se "kontinuirano razmatraju rješenja kojim će se pitanje parkinga podignuti na još jedan viši nivo, a sve prema mogućnostima". Također, napomenuli su da je Pula tritisućljetni grad u kojemu je planirane radove u pravilu potrebno usuglasiti s Konzervatorskim odjelom, a neke je, u tom smislu, i nemoguće ostvariti.

"Pokrenute su pripremne aktivnosti kojih je krajnji cilj osiguranje preduvjeta za gradnju garažnih kuća na dvije lokacije - Marsovo polje i Dobrićeva ulica. One i danas imaju funkciju parkiranja, no gradnjom garažne kuće dodatno bi se povećao kapacitet, ali i kvaliteta usluge," kazali su prije tri godine iz gradske uprave.

No, vratimo se na 1989. godinu. Već je tada bilo jasno da postoji veliki nesrazmjer mogućnosti i potreba koje "veoma nepovoljno utječu na normalan život u gradu, o čemu govore svakodnevni primjeri: automobili su se popeli na pločnike, pa pješaci hodaju i kolnicima, ugrožavajući i sebe i druge", pisalo je tada u Glasu Istre.

"Ta neće turisti za ljetnih vrućina u kupovinu krenuti pješke ili u pretrpanim autobusima, a također vratiti se i natrag punih ruku u svoja kilometrima udaljena mjesta ljetovanja. I parkirališta tako mogu potaći veću kupovinu," zaključuje novinar.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter