SAMO KOD NAS

PRIČA IZ PULE: Voze na struju, ali svejedno plaćaju posebnu naknadu za okoliš, iako ISPUŠNE PLINOVE MOŽE PROIZVESTI SAMO VOZAČ!

| Autor: Zvjezdan STRAHINJA
Naknada za e-skuter iznosi tek 5,4 kune, ali slab je to doprinos alternativnim pogonima (D. ŠTIFANIĆ) 

Naknada za e-skuter iznosi tek 5,4 kune, ali slab je to doprinos alternativnim pogonima (D. ŠTIFANIĆ) 


Ne, nisam znao da to plaćam. Da nije to neka naknada za zbrinjavanje starih baterija, iznenadio se Nenad Devetak, vlasnik najpoznatijeg "zelenog" automobila na Puljštini - na struju prerađenog Daewoo Tica. Naknada za vozila na alternativni pogon bitno je manja od naknade za dizelaše ili benzince, ali ni to ekološki osviještene vozače baš ne veseli

- Pitao sam na tehničkom pregledu što je ta posebna naknada za okoliš na vozila na motorni pogon, što me za električni skuter košta još 5,4 kuna. Rekli su mi da je to za ispušne plinove. Molim?! Pa na ovom skuteru samo vozač može puštati ispušne plinove, a to, nadam se, još nisu počeli naplaćivati, ispričao nam je u šali Puljanin (podaci poznati redakciji) nakon što je obavio produženje registracije svog malog skutera pogonjenog strujom.

Gdje je struja - nema plinova! No, očito ga na stanici za tehnički pregled i nisu baš dobro uputili - posebnu naknadu za okoliš na vozila na motorni pogon ne plaćaju samo prometala s motorima s unutarnjim izgaranjem, već i ekološki prihvatljivija vozila bez plinova. A zahvaljujući korektivnom koeficijentu od 0,2, uvedenom prije nekoliko godina u korist električnog pogona, naknada je bitno snižena u odnosu na benzinske i dizelske zagađivače. Da nema korektivnog koeficijenta za električni pogon i još za starost vozila, namet bi za takav skuter iznosio 30-ak kuna.

Ali zašto ga ipak plaćaju i "strujaši"? Pitanja smo uputili Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, koji prikuplja naknadu, ali odgovore iz Zagreba već neko vrijeme ne dobivamo. 

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter