Ilustracija
Josip Mataija, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa pri Ministarstvu unutarnjih poslova, gostovao je na HRT-u te najavio promjene u zakonu koje se odnose na vozače električnih romobila, koje se sve češće može vidjeti po Hrvatskoj, prenosi Index.hr.
"Nadamo se da bi uskoro taj zakon trebao stupiti na snagu. Pojavila se nova kategorija vozila koje prije nije bilo, ne samo električni romobili nego i segveji, monocikli i raznorazne naprave koje je trebalo svrstati u određenu kategoriju vozila. Mi smo ih svrstali u osobna prijevozna sredstva", rekao je Mataija.
"Tko na električnom romobilu želi brže od 25 km/h, mora proći homologaciju"
"To su vozila koja ne smiju biti jača od 0.6 kW i ne smiju imati brzinu veću od 25 km/h. Za njih neće trebati vozačka dozvola. Za one koji mogu voziti većim brzinama vozači će morati proći proces homologacije", rekao je.
"Morali smo propisati pravila i odredbe tko može upravljati tim vozilima. Kaciga će biti obavezna za sve, a smjet će se kretati biciklističkim stazama i biciklističkim trakama, no svi znamo da tih traka i staza nema svugdje. Ako ne postoje, moći će se kretati nogostupom", rekao je Mataija.
"Tu će morati biti vrlo oprezni i prilagoditi brzinu uvjetima te paziti na pješake. Ako na određenim dionicama županijskih, lokalnih i nerazvrstanih cesta postoji promet u signalizaciji, uz suglasnost MUP-a, oni će se i po takvim manjim prometnicama moći kretati", dodao je.
Dodaje kako s novim zakonom na romobilima, motociklima i mopedima više neće biti dozvoljeno prevoženje drugih osoba, pogotovo djece.
"Najčešće djecu prevoze roditelji. Oni bi trebali biti svjesni kolika je to opasnost. I na kratkim relacijama se događaju teške prometne nesreće", zaključuje.