Intuitivno uvijek moram osjetiti kakvog je gost raspoloženja. Je li mrzovoljan, možda je imao razmiricu sa ženom, ili je pripit pa je promjenjivog raspoloženja. Sve je to bitno za susret i pružanje usluge. Nikad se ne smijete ponašati previše ponizno, ali ni arogantno, odnosno drsko, jer gost je, kako se kaže - uvijek u pravu, objašnjava Španjol, portir u hotelu Melia Coral u Katoru
Opuštenog, ali vidno zadovoljnog Danijela Španjola- Španjolića zatekli smo pred početak noćne smjene na njegovu radnu mjestu portira u hotelu Melia Coral u Katoru u Umagu. Sredio je dojmove nakon velikog pozitivnog šoka - dodjele nagrade za najboljeg djelatnika u 2018. godini u kategoriji hotela i kampa.
- Predložile su me kolege s recepcije, pa zatim direktorica hotela Maurizija Blažević i na nivou Uprave Plava laguna, no nisam razmišljao o eventualnoj pobjedi. Kad sam u četvrtak stigao u jutarnju smjenu, kolega s recepcije me uputio u direktoričin ured na razgovor i tamo je uslijedio - šok! Osoblje hotela na čelu s direktoricom, u uredu okićenom ogromnim balonima, a na stolu torta. Uglas su uskliknuli "čestitamo" i onda mi objasnili na čemu mi čestitaju. Nezaboravan događaj, jer sam shvatio da su mi kolege na poslu zamjenska obitelj, što i jest ključ uspjeha, kaže Španjol, dodavši da mu je godilo stajati u koloni nagrađenih na Hvaru na Danima hrvatskog turizma, u središtu hrvatske turističke i državne elite, a osobito što je njegova nagrada pokazala je važnost zanimanja portir prepoznata kao kotačić velikom turističkom mehanizmu tvrtke Plava laguna.
Kritike s facebooka
Španjol se osvrnuo i na kritike, koje su došle uglavnom s društvenih mreža, da ovih dana, nakon dobivanja nagrade, nije spomenuo da je radnik bivšeg Istraturista, koji je potpao pod Plavu lagunu.
- Ma gledajte, u 40 godina rada promijenio sam na desetke direktora i šefova, pa ni promjena imena neće bitnije utjecati na naš rad, cijeli radni kolektiv iz Umaga, kao i hotelsku ponudu. Život ide dalje u nekim novim smjerovima, govori Španjol.
Pričamo o njegovu radnom putu od 1974. godine, kad se još u osnovnoj školi preko ljetnih praznika prvi put zaposlio u hotelu Adriatic, preko Omladinske zadruge.
-Puno se toga promijenilo u turizmu. Prvenstveno potrebe gostiju, no odnos, komunikacija s gostom, ostali su jednako važni. Zato intuitivno uvijek moram osjetiti kakvog je gost raspoloženja. Je li mrzovoljan, možda je imao razmiricu sa ženom, ili je pripit pa je promjenjivog raspoloženja. Sve je to bitno za susret i pružanje usluge. Nikad se ne smijete ponašati previše ponizno, ali ni arogantno, odnosno drsko, jer gost je, kako se kaže - uvijek u pravu, objašnjava Španjol. (PIŠE Sanja BOSNIĆ)