Papirologija i birokracija ipak traže svoje što je normalno, ali vjerujem da će taj postupak uskoro biti priveden kraju, kaže Hadžić, direktor Uljanik Brodogradnje 1856
(snimio Duško Marušić Čiči)
Prijedlog poslovnog plana za oživljavanje brodogradnje na Uljanikovim navozima u Puli koji je koncem 2019. godine predstavila stečajna upraviteljica Marija Ružić bio je vrlo ambiciozan, ali precizan. Pretpostavljao je niz poteza koje je nužno povući i dijelova koje je trebalo uklopiti u isti okvir kako bi zamišljena slika počela dobivati željene obrise. Godinu i pol nakon toga ti se obrisi tek donekle naziru, ali je sudbina tog nekog novog brodogradilišta još uvijek vezana za mnoštvo upitnika iza pitanja što, zašto i kako.
Nositelj čitavog tog posla, kao što je poznato, trebala bi biti novoformirana tvrtka Uljanik Brodogradnja 1856 na koju je država lani prenijela koncesiju na pomorsko dobro u luci posebne namjene Uljanik. Koncem prošle godine Trgovački sud u Pazinu formalizirao je i njezinu dokapitalizaciju, te je uz Uljanik d.d. u stečaju među osnivače upisano i Uljanik Brodogradilište, a temeljni kapital uvećan na 136,4 milijuna. Tom odlukom vjerovnika Brodogradilišta u stečaju nova je tvrtka dobila radne strojeve, vozila, postrojenja, uređaje i raznu inventarnu opremu koja nije bila opterećena hipotekama. U temeljni kapital trebale bi ući i dizalice koje se nalaze u brodogradilištu, no premda je država odlukom o zamjeni hipoteka koje postoje na njima već davno pokrenula taj proces, on još uvijek nije priveden kraju.
Četvrti krug
Na realizaciju čeka i zaduženje u iznosu od 32,5 milijuna kuna kod HBOR-a namijenjeno pokretanju proizvodnje, a za koje je Vlada dala državno jamstvo. I naravno zadnje, ali ne i najmanje važno, čeka se rasplet priče oko trupa stočara koji još uvijek iz stečajne mase Holdinga (Uljanika d.d. u stečaju) traži kupca, i to u četvrtom krugu dražbe, po početnoj cijeni od jednu kunu. Radi se zapravo o jako važnom detalju jer upravo ta novogradnja 526, odnosno brod za prijevoz žive stoke, prema spomenutom prijedlogu poslovnog plana stečajne upraviteljice Marije Ružić naveden kao temelj, ali i jedini preostali pravi adut za njegovu realizaciju. Zbog toga i iz Uljanik Brodogradnje 1856 s pažnjom prate svaki novi moment u toj priči i s nadom gledaju u svakog potencijalnog kupca, no to je zapravo i jedino što u ovoj fazi mogu raditi dok je taj brod još uvijek čvrsto "usidren" u stečajnoj masi Uljanika d.d.
- Ništa se po tom pitanju nije promijenilo i još uvijek se čeka da država, koja je najveći vjerovnik, i Uljanik d.d. u stečaju definiraju budućnost te gradnje. Uljanik Brodogradnja 1856 je naravno snažno zainteresiran da taj brod bude dovršen na našem navozu, odnosno izgrađen u Puli, ali formalnopravno mi u ovom trenutku nemamo nikakve veze s njim, kazao nam je prvi čovjek Uljanik Brodogradnje 1856 Samir Hadžić.
Kredit HBOR-a
Hadžić je svjestan da svi eventualno zainteresirani za kupnju broda žele za trup, koji se nalazi na navozu, platiti što manju cijenu, te da je zbog toga dražba došla do zadnjega kruga.
- Nadam se da će u ovom krugu gradnja na ovaj ili na onaj način pronaći kupca, odnosno da će je netko kupiti ili država uzeti u punopravno vlasništvo te ugovoriti završetak broda i tražiti za njega kupca. Na stolu je nekoliko opcija i sigurno će sve biti pažljivo razmotrene, odnosno da izračunat će se koliko je ulaganje, a koliko moguća dobit od prodaje. Ukoliko usporedba te dvije brojke pokaže da razlika među njima daje plus, vjerujem da će se ići u tom smjeru. Nešto slično modelu dovršetka gradnje 514 u riječkom 3. Maju, kazao je Hadžić.