PULA

U ROJCU ODRŽANA RADIONICA CARNATIC RHYTHM FOUNDATIONS: Učenje o osnovama ritmičnog aspekta karnatičke glazbe, uz glas i pljeskanje

| Autor: Mladen RADIĆ
Sandro Vešligaj, Neven Radaković i Alex Brajković (Snimio: Dejan Štifanić)

Sandro Vešligaj, Neven Radaković i Alex Brajković (Snimio: Dejan Štifanić)


U Rojcu u dvorani Rondo Histriae održana je besplatna radionica Carnatic Rhythm foundations pod vodstvom Alexa Brajkovića, a bila je koncipirana kao seminar u kojem su polaznici prošli kroz osnove ritmičnog aspekta karnatičke glazbe.

Ritmovi se osjećaju fizički

Karnatička glazba ili južnoindijska klasična glazba je snažno obilježena njenim vrlo naprednim ritmičnim sistemom - najkompleksnijim ritmičkim sistemom na svijetu. Ta kompleksnost mogla se razviti kroz tisuće godina tradicije isključivo zbog njenog jednostavnog pristupa u razumijevanju ritmova. Indijski ritmički sistem sveden je na matematiku koju je moguće trenutačno prakticirati koristeći cijelo tijelo - glas i pljeskanje. Uz pomoć ta dva instrumenta svatko može doživjeti kompleksne poliritmove i na vrlo fizički način osjetiti ritmove. Nakon takvog načina učenja ritmova, njihova primjena na bilo koji glazbeni instrument postaje znatno olakšana.

Radionicu su pohađali neki poznati pulski glazbenici kao što su Vinka Burić, Ivan Arnold, Leo Beslać, Neven Radaković, Marko Grbac Knapić, Sandro Vešligaj i Marco Quarantotto.

Širok opus znanja

Alex Brajković je porečki glazbenik i multimedijalni umjetnik rođen u Rijeci. Diplomirao je s pohvalom jazz bubanj na Konzervatoriju Arrigo Pedrollo u Vicenzi. Magistrirao je s pohvalom na Konzervatoriju u Amsterdamu, smjer elektronska glazba. Član je raznih ansambala kao što su Amsterdam Modern Orchestra (AM.OK), Ochre River s Marcelom Wierckxom itd. S izraelskim sound dizajnerom Tomerom Baruchom stvara filmsku glazbu. Održao je gostujuće predavanje na amsterdamskom Konzervatoriju s temom "Controlling live electronics while playing the drum set". Jedan je od organizatora Live-Electronics seminara u Grožnjanu s Filipom Merčepom i Lukom Batistom, član je interdisciplinarnog kreativnog tima na projektu "Suvremeni zvukovi dubrovačke baštine" koji se bavi multimedijskom interpretacijom dubrovačke baštine u smislu ambijentalnih skulptura u interakciji sa zvukom i svjetlom. Trenutno je u procesu izrade multimedijalne umjetničke instalacije u sklopu Zavičajnog muzeja Poreštine. Brajković je i član Croatian Improvisers Orchestra, Hrvatske glazbene unije i Hrvatskog društva likovnih umjetnika (HDLU) u Zagrebu.

Na preddiplomskom studiju Jazz bubnjeva na Conservatorio Arrigo Pedrollo u Vicenzi pohađao je satove table - sjevernoindijskog udaraljkaškog instrumenta te indijske glazbene teorije s prof. Federicom Sanesijem. Na diplomskom studiju Live Electronics na Conservatorium Van Amsterdam Brajković je paralelno pohađao trogodišnju specijalizaciju za karnatičke ritmove s prof. Rafaelom Reinom.

Organizator višetjednog seminara je Udruga Rondo Histriae, glavni producent je bio Neven Radaković iz Soundpainting platforme Pula, a izvršna producentica je bila Mia Đurčević. Seminar je održan uz financijsku potporu Upravnog odjela za kulturu Grada Pule, Upravnog odjela za kulturu i zavičajnost Istarske županije, Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter