TEKST REALIZIRAN U SURADNJI S GRADOM PULOM

U PUNIONICU U ŠIJANI JUČER STIGLO ŠEST NOVIH MAN-ovih AUTOBUSA POGONJENIH PRIRODNIM PLINOM: Novi autobusi već danas u probnoj vožnji na gradskim linijama

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
(Milivoj MIJOŠEK)

(Milivoj MIJOŠEK)


Autobusi su prilagođeni osobama s invaliditetom i opremljeni prema najvišim standardima, odnosno klimatizirani i s ugrađenom wi-fi mrežom koja će putnicima omogućiti besplatan pristup internetu

U SPP punionicu u Šijani tijekom jučerašnjeg jutra stiglo je šest novih MAN-ovih autobusa pogonjenih stlačenim prirodnim plinom koji su već od danas krenuli probno prometovati na pojedinim gradskim linijama. Do narednog ponedjeljka u vozni park pulskog javnog prijevoznika Pulaprometa bit će uključeno svih dvadeset novih autobusa koji su nabavljeni u sklopu projekta "Nabava SPP autobusa i izgradnja SPP punionice". Projekt je financiran u okviru mehanizma integriranih teritorijalnih ulaganja, a zahvaljujući njemu pulskim će ulicama prometovati novi autobusi pogonjeni ekološki prihvatljivim pogonskim gorivom.

Suvremen vozni park

Autobusi su prilagođeni osobama s invaliditetom i opremljeni prema najvišim standardima, odnosno klimatizirani i s ugrađenom wi-fi mrežom koja će putnicima omogućiti besplatan pristup internetu.

- Kada je u pitanju ITU mehanizam cijela priča započela je negdje u drugoj polovici 2016. godini što znači da je poprilično vremena i puno koraka potrebno da bi se došlo od početne ideje do same realizacije nekog projekta. Na koncu se pristupilo raspisivanju tendera za autobuse i tendera za punionicu, te same realizacije, odnosno dolaska autobusa u Pulu, do koje smo stigli ovog tjedna. Sad krećemo u testiranje da vidimo kako će se ponašati u prometu i kako će se odvijati punjenje tih autobusa na punionici jer i za nas je to jedna nova priča jer više od polovice voznog parka sad će koristiti jedan novi energent, govoreći o procesu koji je finaliziran dolaskom novih ekološki prihvatljivijih autobusa na pulske ulice, kazao nam je direktor Pulaprometa Igor Škatar.

(Milivoj MIJOŠEK)

Podsjeća da je prošlog lipnja finaliziran "No regret" projekt kroz koji je Pulapromet nabavio dvanaest novih autobusa u sklopu Operativnog programa Konkurentnost i kohezija, pri čemu je financiranje od strane EU-a iznosilo 85 posto, dok se preostalih 15 posto financiralo od strane Ministarstva mora prometa i infrastrukture. U voznom parku pulskog gradskog prijevoznika još lani nalazila su se vozila koja su bila iz 1989., 1995. i 2003. godine, međutim nabavkom visokokvalitetnih dizelskih autobusa s Euro 6 ispuhom, najstariji autobusi su "umirovljeni". S novih 20 SPP autobusa vozni park Pulaprometa u potpunosti je obnovljen novim i najmodernijim vozilima.

- Temeljni dokument koji je morao biti potpisan da bi uopće mogli pristupiti EU fondovima je bio Ugovor o javnoj usluzi. Taj ugovor se morao prvo uskladiti s nadležnim ministarstvom, a nakon toga mogao je ići na sva općinska i gradska vijeća Pule i pulskog prstena u kojem prometujemo te našu skupštinu i nadzorni odbor. To smo odradili do veljače 2018. godine i nakon toga uspješno odradili oba projekta, kaže Škatar.

Čist urbani promet

Za ovaj važan projekt realizacije čistog urbanog prometa osigurano je ukupno 42,7 milijuna kuna europskih sredstava, a u partnerstvu su ga provela gradska trgovačka društva Pulapromet i Plinara. Uz osam gradskih linija Pulaprometovi autobusi voze i na liniji za Fažanu s produžetkom do Peroja, za Vodnjan, za Muntić i Valturu, za Ližnjan i Medulin, te Pješčanu Uvalu i Premanturu. Sve te linije zbog pandemije koronavirusa i proglašenih epidemioloških mjera od druge polovice ožujka do 27. travnja bile su zaustavljene, a Pulapromet je kao i brojne druge tvrtke bio u "lockdownu". Od tog datuma promet se uz poštivanje svih mjera i ograničenja postepeno normalizira, no brojke putnika, kao i prihodi koje ostvaruje Pulapromet daleko su od onih koji su bili planirani za 2020. godinu.

- Broj putnika je značajno pao i u odnosu na bilo koju od prethodnih godina, on je jednostavno neusporediv. U 2020. godini se po oba projekta koja radimo planiralo povećanje putnika u javnom gradskom prijevozu, što je ustvari trend koji bilježimo već zadnjih nekoliko godina. Planirali smo u ovoj godini voziti četiri milijuna putnika, međutim dogodilo se što se dogodilo, a to zaista nitko nije mogao predvidjeti, kaže Škatar.

Ove godine će, dodaje, možda uspjeti doći do 1,8 milijuna prevezenih putnika, što je manje od polovice tog godišnjeg predcovid plana. Srpanj je, kad su apsolutne brojke u pitanju, najbolji mjesec od ponovnog pokretanja prometa, no i tu je broj putnika tek na razini 40-ak, a prihodi na razini tridesetak posto brojki ostvarenih lanjskog srpnja. Razlika je nastala zato što mahom javni prijevoz koriste umirovljenici koji žive u Puli i koji za prijevoz koriste godišnje karte. Stranaca, kaže direktor Pulaprometa, realno ima jako, jako malo. Zbog smanjenog prometa putnika i smanjenja prihoda, nakon ponovne uspostave prometa morala je donekle biti smanjena prijevozna usluga u odnosu na vrijeme prije Covida.

Preseljenje remize

- Poduzeli smo niz mjera da ovu situaciju prebrodimo i moram naglasiti da bi sve to bilo jako teško realizirati da u trgovačkom društvu nemamo kvalitetne ljude koji su, osim svog operativnog dijela posla, napravili i onaj obiman posao koji se morao napraviti za potrebe ovih projekata. Bez tih ljudi koji čine dobar i uigran tim, kao ni bez europskih fondova ovakav evolucijski iskorak sigurno ne bi bio moguć. Postoje i daljnji planovi, a oni se odnose na preseljenje kompletne remize u Šijanu, na prostor na kojem se nalazi i punionica, no to su priče za neka bolja vremena nakon Covida, zaključuje Igor Škatar.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter