Zamijenit će najstarije autobuse

Stiglo posljednjih šest od 12 modernih Ivecovih dizelskih autobusa: PULJANI SU LJETI ZASLUŽILI VOŽNJU U KLIMATIZIRANOM BUSU

| Autor: Zvjezdan STRAHINJA

Prethodnih šest koji su stigli 29. svibnja imaju dvoja vrata s niskim ulazom, imaju rampu, mogućnost bočnog naginjanja, ali imaju i povišeni stražnji dio. Za razliku od njih, ovih novih šest potpuno su niskopodni, imaju troja vrata i drugačije su koncepcije sjedenja, rekao je Igor Škatar za jučerašnje primopredaje autobusa iz projekta "No regret". Prvih šest vozit će prigradskim linijama, novi su namijenjeni gradu

 

 Nakon što su koncem svibnja u Pulu stigla šest nova dizelska autobusa iz Češke, od danas je u pogon stavljeno još šest Iveco autobusa proizvedenih u Francuskoj koji uskoro počinju s redovnim vožnjama gradskim ulicama. To znači i da će šest starih isluženih Pulaprometovih autobusa otići u povijest.

Ivecovih 12 novih autobusa, ukupno vrijednih 16,8 milijuna kuna (bez PDV-a), nabavljeno je u sklopu projekta "No Regret" u kojem europski strukturni i investicijski fondovi sudjeluju s 85, a Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture s 15 posto sredstava.

- Prethodnih šest koji su stigli 29. svibnja imaju dvoja vrata s niskim ulazom, imaju rampu, dakle prilagođeni su osobama s invaliditetom i majkama s kolicima, mogućnost bočnog naginjanja, ali imaju povišeni stražnji dio. Za razliku od njih, ovih novih šest koji su upravo stigli potpuno su niskopodni, imaju troja vrata i drugačije su koncepcije sjedenja. To je pravi gradski autobus, rekao je direktor Pulaprometa Igor Škatar na svečanosti primopredaje autobusa u pulskom Circolu.

Ovaj kontigent zamijenit će najstarije autobuse gradskog prijevoznika proizvedenih 1988., 1995. i 2003. godine. Tako će Pulapromet i dalje raspolagati s 34 vozila, ali daleko boljeg stanja. Najstariji autobuse nije dovoljno samo odjaviti, potrebno ih je i ekološki zbrinuti.

- Onih prvih šest autobusa iz projekta "No regret" vozit će prigradskim linijama, za Vodnjan, Fažanu, Medulin… Šest niskopodnih autobusa vozit će gradskim linijama, rekao je Škatar.

Uzvanici svečanosti imali su i prilike na promotivnoj vožnji uvjeriti se u udobnost vožnje pulskim ulicama. Autobus s još uvijek probnim tablicama, kao i ostalih 11 vozila, raspolaže Euro 6 motorom, što značajno utječe na smanjenje onečišćenja, klimatizacijom, u što smo se za vožnje i uvjerili, sustavom video nadzora, a putnicima će na raspolaganju biti i besplatno korištenje bežične mreže (Wi-Fi). Na ulici će ih građani lako prepoznati - osim modernog izgleda, krasi ih i logo projekta sa stiliziranom pulskom Arenom na kotačima.

- Uz izniman uloženi trud u ovom projektu, ovime je dokazano da je zajedništvom i upornošću angažiranih djelatnika Pulaprometa i Ministarstva, uz suradnju Grada, moguće doći do ostvarenja cilja. Novi autobusi će zasigurno omogućiti bolju kvalitetu usluge svim građanima Pule, uljepšati naš Grad i omogućiti zdraviji život, poručio je Škatar.

Rok za isporuku vozila bio 4. srpnja, što će reći da je prvih šest direktno iz tvornice stiglo i više od mjesec dana ranije, prije roka isporučeno je i ovih šest niskopodnih buseva. Isporučitelj je zagrebačka tvrtka Autobus, ovlašteni zastupnik Ivecovih buseva.

Zamjenik gradonačelnika Robert Cvek naveo je da je obnova voznog parka Pulaprometa počela izgradnjom punionice stlačenog plina vrijedne 9,5 milijuna kuna, koja će služiti za 20 plinskih autobusa koji se nabavljaju preko ITU mehanizma. Projekt je to procijenjen na 60,8 milijuna kuna, a kada i on bude realiziran, Pulapromet će u pogonu imati 90 posto novih autobusa.

- Svi smo svjesni u kakvom je stanju nekada bio vozni park Pulaprometa. Sada možemo biti zadovoljni što će se svim korisnicima autobusa osigurati bolji uvjeti prijevoza, a vozačima bolji uvjeti rada, poručio je Cvek.

Svečanosti su se odazvali i predstavnici Ministarstva, ali i javnih prijevozničkih poduzeća brojnih hrvatskih gradova, koje povezuju ovakvi projekti.

- Uključili smo se u projekt s devet hrvatskih gradova i ovo je sada njegova završna faza. Svakako da ćemo nastaviti ulagati u modernizaciju usluge javnog prijevoza diljem Hrvatske, poručio je Tvrtko Lovrić iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture s kojim je pulski prijevoznik zbog ovog projekta u koordinaciji od 2016. godine. Bez suradnje ne samo da bi teret nabavke autobusa, objasnio je Škatar, pao na teret prijevoznika i njegovih osnivača, Grada Pule i susjednih jedinica lokalne samouprave, nego bi se posezalo i za kreditima koji bi znatno poskupjeli investiciju.

- Na raspolaganju smo imali 18 milijuna kuna. Dogovor je bio da sve više od toga pokrijemo mi, a da neiskorištena sredstva ostaju Ministarstvu, zaključio je Škatar.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter