Samir Hadžić / Brodogradilište Uljanik (Snimio Milivoj Mijošek)
Do planiranog oživljavanja brodogradnje, odnosno ispunjenja preduvjeta da se novac neophodan za poslovanje i isplatu plaća zaradi od osnovne djelatnosti, najznačajniji izvor prihoda tvrtke Uljanik Brodogradnja 1856 zasad su još uvijek brodovi i platforme koje su njihovi vlasnici privremeno usidrili na koncesijskom području brodogradilišta Uljanik.
Najznačajniji partner u toj suradnji luksemburški je brodovlasnik Jan de Nul koji je u trenutku kad je pandemija koronavirusa zakočila svjetsku ekonomiju te na određeno vrijeme odgodila većinu poslova u svim, pa tako i u pomorskoj dredging industriji, dio svoje flote odlučio uputiti prema Puli i Uljaniku u kojem je, do propasti te kompanije, dugi niz godina gradio svoje brodove.
Još prošlog ljeta u vode najvećeg istarskog grada uplovilo je jedno od najvećih usisnih jaružala na svijetu Leiv Eiriksson, a već nekoliko dana kasnije, u Puli mu se pridružio još jedan brod specijalnih namjena, jaružalo Ibn Battuta.
Više od godinu dana kasnije Leiv Eiriksson već neko vrijeme ponovno je „na zadatku“ i trenutno je stacioniran uz obale Omana, no Pula je još uvijek „sigurna luka“ za nekoliko brodova s oznakom jedne od vodećih svjetskih dredging kompanija. Najduži „staž“ među njima u Uljaniku ima jaružalo Ibn Battuta koje se u kolovozu prošle godine vratilo u brodogradilište u kojem je izgrađeno i od tad je privezano na opremnoj obali podno upravne zgrade Uljanika.
Na toj mu se poziciji početkom ovog mjeseca pridružio „brat blizanac“ Zheng Ze koji je također 2010. godine izgrađen na pulskom navozu, a koji je u Pulu doplovio iz španjolske luke Tarragona. Na istoj lokaciji od jučer je usidreno i manje radno plovilo istog brodara oznake DN46.
Na opremnoj obali koja se nalazi blizu mosta kojim se prelazi na otok i dalje je usidrena samopokretna barža za isušivanje, odnosno hoper barža Letoile, dok je identičan brod Le Guerrier, koji je bio privezan uz njega, danas na zadatku uz obale Afrike. Na vezu uz obalu otoka Uljanik na kojem je dulje vrijeme bio privezan 223 metra dug Liev Eiriksson iz Turske je sredinom rujna stigao 181 metara dug hopper dreger Charles Darwin koji će u Uljaniku očito sačekati neki novi zadatak.
- Bez obzira na to što je nažalost brodogradnja 500 kroz stečajeve narušila dotad doista odlične poslovne odnose Jan de Nula s Pulom, ostaje činjenica da je on s Uljanikom odlično surađivao, izgradio osam brodova i to očito nije zaboravljeno. Stoga su kontakti ponovno uspostavljeni i uspjeli smo dogovoriti da neke od svojih brodova koji trenutno nisu aktivni, a na kojima treba odraditi određene poslove, taj brodar privremeno šalje kod nas i to nam je zaista važan izvor prihoda u ovom razdoblju dok ne stanemo na vlastite noge.
Ovo čudno razdoblje korone se svima na neki način odrazilo na poslovanje i nama je doista bilo važno ostvariti, odnosno zadržati poslovni odnos s jednim uglednim brodarom koji je do jučer bio jedan od ključnih partnera Uljanika. Danas je ta suradnja na ovoj razini, no postoji i sutra i vjerujem da bi osim ovih poslova na održavanju postojeće flote u budućnosti ponovno mogli surađivati i na ozbiljnijim poslovima poput gradnje nekih novih brodova, kazao nam je direktor Uljanik Brodogradnje 1856 Samir Hadžić komentirajući poslovnu suradnju s Jan de Nulom.