PRIJEDLOG LIVIJA NEFATA

RJEŠENJE ZA KAROLINU? Ispod Arene pješačka zona na dva nivoa, a cesta spuštena uz zid Karoline

| Autor: Duška PALIBRK
Karolina (snimio D. MARUŠIĆ ČIČI)

Karolina (snimio D. MARUŠIĆ ČIČI)


Parkiralište na Karolini i čitav taj atraktivan ali zapušten dio grada, tik do Arene, očito zanima građane Pule koji nam šalju svoje prijedloge kako riješiti prometne čepove na Rivi, ljeti najbolniju točku u gradu, ali i kako osmisliti čitavu rivu i vratiti grad moru. Puljanin Livio Nefat javio nam se sa zanimljivim ambicioznim prijedlogom naslovljenim "Pješačka zona ispred Arene i to na dva nivoa ili kako odstraniti s tog prostora slijepe, gluhe i nijeme automobile i predati ga šetačima, turistima i onima kojima bi tako stvorena pješačka zona mogla stvoriti nova radna mjesta". U izradi grafičkog prikaza tog rješenja sudjelovao je i arhitekt Benjamin Kostešić. 

Nefat se prvo osvrće na prethodno objavljene prijedloge naših čitatelja - otvaranje novog ulaza/izlaza za parkiralište Karolinu s obližnjeg kružnog toka na Rivi, što smatra tehnički gledano vrlo logičnim i kvalitetnim prometnim rješenjem, te prijedlog gospođe Tatjane sa Šijane da se gužve spriječe cijenom parkiranja na "elitnoj" Karolini od 100 kuna na sat, uz podsjećanje na nikad sagrađenu dvoetažnu garažu i 400 metara oduzete pješačke zone duž rive gdje se tolerira i ne sankcionira zabrana parkiranja.

- Zajedničko jednom i drugom prijedlogu je polazište da je prostor ispred Arene predodređen da bude parkiralište, pa time treba biti prometno dostupan. Sve kreće, vrti se i ima izvorište u činjenici da je promet u gradu na izdisaju, da su prometne gužve, čepovi, kolapsi na cestama i ulicama našega grada, naročito u sezoni, već niz godina redovna pojava. Međutim, dozvoljavam si postaviti pitanje: moraju li baš slijepi, gluhi i nijemi automobili gospodariti tim "najelitnijim i najdragocjenijim" prostorom? Zašto ga ne bi namijenili ljudima? Prvenstveno turistima u sezoni, ali i nama Puležanima, naročito izvan sezone. Ljudi mogu i umiju uživati u ljepoti naše Arene. Mogu se diviti savršenom građevinskom skladu lukova. Mogu osjetiti surovu prošlost carskog Rima i užasa gladijatorskih borbi. Mogu slikati nju, prijatelje, sebe i šerati fotografije i dojmove po društvenim, obiteljskim i prijateljskim mrežama cijelom svijetu. Zašto se umjesto automata za naplatu pakiranja na tom prostoru ne bi otvorile ugostiteljske djelatnosti koje bi mogle generirati 60-80 novih radnih mjesta? One bi mogle donosili i veće prihode nego što danas donosi suhoparna djelatnost parkirališta. Primjer Verone i prostora oko njihovog amfiteatra u tom smislu može biti više nego dokaz smislenosti i valjanosti ove teze, kaže Nefat.

Sve se to može ostvariti, ističe, definiranjem prostrane pješačke zone na dva nivoa ispred Arene, s prometom koji bi se izmjestio na asfalt parkirališta uz potporni zid, tako da može teći neometano kao do sada.

- Pješačka zona obuhvatila bi široku prometnicu (ne možemo ju nazvati trgom) ispred glavnog ulaza u Arenu i dijelove Istarske, Flavijevske, Amfiteatarske i Milottijeve ulice. Da bi se promet vozila s tih cesta "spustio" na parkiralište Karolina, uz potporni zid, potrebno je samo ucrtati cestu na postojeći asfalt parkirališta te prilagoditi priključke na Amfiteatarsku ulicu na istoku, odnosno na Ulicu N. Milottija na zapadu. Tri parka, Valerijin, onaj mali kod Karoline i Titov park bi time tvorili cjelinu te povećali zelene površine i ukrasili, kako kaže gospođa Tatjana, "još veće blago ispred amfiteatra". Novu prometnicu, na njezinom zapadnom dijelu, neposredno prije početka uspona na Ulicu N. Milottija, može se premostiti elegantnom, komotnom, ali ne preširokom novom škalinadom, da pješaci ne bi sjekli promet, već neometano i nesputano šetali i savladavali nivoe nove pješačke zone. Dijelove, pak, Istarske, Flavijevske, Amfiteatarske i Ulice N. Milottija, koje su sastavni dio nove pješačke zone, te značajan dio sadašnjeg parkirališta Karolina koji ostaje slobodan nakon što mu se oduzme nova prometnica, treba usmjeriti na ugostiteljske i slične sadržaje, pojašnjava Nefat.

Zahvat je to, ističe, koji ne bi iziskivao velika ulaganja, prometna funkcionalnost ne bi bila narušena, a parkirane automobile zamijenili bi pješaci, barovi, restorani i slični sadržaji. Ima odgovor i na pitanje kuda s automobilima koji sada parkiraju na Karolini.

- Njih treba zaustaviti prije ulaska u središte grada. Ponajbolje na takozvanim satelitskim parkiralištima izvan centra grada. Ta parkirališta moraju biti spojena s centrom javnim gradskim prijevozom s čestim linijama. Ovim rješenjem grad će biti ljepši, ugodniji, ekološkiji. Ljudi će više šetati i družiti se. Otvorit će se nova radna mjesta. Spojit će se tri parka. Kao kolateralni efekt disciplinirat će se parkiranje na obali Rive, jer će se automobili zaustaviti prije nego uđu u centar, ako im ponudimo parking i kvalitetnu brzu vezu s centrom, zaključuje Livio Nefat.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter