direktor razvoja Unilinea

Kristian Šustar: DOBRA I STABILNA EPIDEMIOLOŠKA SITUACIJA KLJUČ JE USPJEHA PREDSTOJEĆE TURISTIČKE SEZONE!

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
(Arhiva/ilustracija)

(Arhiva/ilustracija)


Pred vratima je već drugi Uskrs tijekom kojega nećemo zbrajati dolaske gostiju i ostvarena noćenja, već budno pratiti epidemiološku sliku i nadati se što skorijem ispunjenju uvjeta za otvaranje granica i dolazak turista. Mnoštvo je pitanja pred hrvatskim turizmom i ovog proljeća, a o tome kakve su prognoze i što od predstojeće sezone očekuju u vodećoj destinacijskoj menadžment kompaniji u Hrvatskoj i regiji razgovarali smo s direktorom razvoja Unilinea Kristianom Šustarom.

 Godina oporavka

- U Unilineu ovu godinu promatramo kao godinu oporavka. Pozitivno gledajući, situacija je svakako bolja nego što je to bilo prošle godine u ovo vrijeme. No, ključnu ulogu za rezultate dalje odigrat će cjepivo i njegova šira primjena te priprema destinacija i stanovništva za dolazak gostiju kako bi se osigurao siguran boravak. Kraj pandemije je još uvijek vrlo teško prognozirati. Od početka pandemije smo u kontinuiranoj komunikaciji s našim partnerima na svim tržištima te svakodnevno pratimo razvoj situacije. Na razini 2021. očekujemo znatno bolji rezultat u odnosu na prošlu godinu, međutim još uvijek daleko od rezultata 2019. Vjerujem da ćemo za potpuni povratak turizma na razine rezultata iz 2019. godine trebati pričekati još oko dvije godine, kaže Šustar.

Kako se Uniline priprema za predstojeću sezonu?

- Kao i prošle godine, s obzirom na epidemiološku situaciju, napravili smo kompletnu prilagodbu, od komunikacije do svih projekata i programa. Uložili smo velike napore kako bi osigurali kvalitetnu podršku i informacije, kako gostima, tako i našim partnerima i privatnim iznajmljivačima za koje smo ove godine pripremili nove dodatne usluge s ciljem podizanja razine kvalitete i osiguranja što boljih rezultata. Intenzivno radimo sa svim našim partnerima, hotelijerima i privatnim iznajmljivačima, kako bi za naše zajedničke goste osigurali najbolje uvjete u vidu cijene, fleksibilnosti u dolascima, otkazima dolazaka i sl. Uz to, u tijeku su pripreme segmenta rent a cara koji djeluje pod brendom Europcar. Taj je segment prošle godine, zbog drastičnog smanjenja aviogostiju, bio snažno pogođen, a upravo su u tijeku zadnje pripreme jer ove godine planiramo nešto veću flotu novih vozila u odnosu na 2020. koja će, kao i svake godine do sada, imati različite kategorije, od manjih kompakt vozila do luksuznih limuzina i kombija. Optimistični smo i spremni za dinamičnu godinu koju će očekivano, posebice u prva tri kvartala, obilježiti last minute rezervacije. Naš je cilj, naravno, zajedno sa svim partnerima, izvući maksimum od ove godine koja će biti vrlo izazovna za sve dionike u turizmu. Zbog toga i prema svima koji su zainteresirani za rast i razvoj turizma komuniciramo nužnost zajedničkog djelovanja. U razdoblju smo kada je kontraproduktivno sagledavati isključivo pojedinačne interese i isključivo sektorskim i zajedničkim pristupom možemo stvoriti preduvjete za održivo poslovanje. Dakle, postoji optimizam međutim isto tako i velika razina opreza jer smo još uvijek daleko od izlaska iz krize. 

Interes gostiju

Najveći dio Europe i dalje je u manjem ili većem lockdownu. Mnogi su se sigurno već poželjeli i razmišljaju o ljetnom odmoru, no rezervacije zasad uglavnom stižu samo s njemačkog tržišta. Kakve su najave s tog, ali i ostalih važnih emitivnih tržišta?

- Naša iskustva i saznanja iz komunikacije s tržištima s kojima poslujemo nam svakako daju nadu da će 2021. turistička godina ipak donijeti neke konkretnije rezultate. Ljudi su zaista željni putovanja, odmora, istraživanja novih destinacija, ali prije svega odmaka od svakodnevice i osjećaja 'zatvorenosti'. To vidimo i iz medija i svakodnevno čujemo od naših partnera sa svih kontinenata. Konkretno, što se tiče najava s nama važnih tržišta, Nijemci su svakako jedni od naših dugogodišnjih vjernih gostiju, no interes pokazuju i ostala emitivna tržišta. Ako epidemiološka situacija bude povoljna te do lipnja dostignemo zadovoljavajuću razinu procijepljenosti, odnosno stabilizaciju svih okvira pandemije (naravno da procijepljenost nije jedini čimbenik) vjerujem da ćemo ove godine ostvariti zadovoljavajuće rezultate. U konačnici, ispred nas je vjerojatno još jedna godina koju ćemo željeti zaboraviti, ali vjerujemo i znatno bolja od one koja je iza nas.

Kristian Šustar

Što se od naše ponude, u ovakvim okolnostima, najviše traži na turističkom tržištu? Dočekuje li tu sezonu naš turistički sektor spreman?

- Prema trenutnim upitima, možemo svakako reći da će i dalje vrlo tražene biti kuće za odmor i vile koje gostima pružaju najveću privatnost i osjećaj sigurnosti uz visok standard usluge. Ipak, i ostali oblici smještaja su se tijekom 2020. prilagodili te očekujemo da će razlike u 2021. biti manje, a važnu će ulogu imati dodatne usluge i sadržaji za goste, naravno poštujući sve propisane epidemiološke mjere i preporuke. Tu je važno istaknuti da smo se svi u turizmu, nakon 2020. koja nam je bila velika nepoznanica i sve smo učili u hodu, za 2021. puno bolje pripremili. Gostima će ove godine sigurno na raspolaganju biti puno više usluga od samog smještaja. 

Brojni izazovi

Koliko su "preživljavanju" u ovim okolnostima pomogle mjere Vlade i mislite li da će one i dalje biti potrebne?

- Što se tiče preživljavanja i održavanja poslovanja, mjere Vlade su nam svakako pomogle. Kada govorimo s aspekta Unilinea moram istaknuti da smo upravno zahvaljujući mjerama za očuvanje radnih mjesta uspjeli održati visoku razinu zaposlenosti što će se sigurno pozitivno odraziti na kvalitetu usluge i naše ponude ove godine. Kao što i svi ističu, turizam je jedan od pogođenijih sektora, a mi agencije smo dodatno bile pogođene visokim fiksnim troškovima, ali i povratima gostima za nerealizirana putovanja, a za koja su često novci već bili uplaćeni partnerima. Dodatne mjere te nastavak postojećih, će svakako biti neophodne za oporavak sektora i daljnje održavanje zaposlenosti i kvalitete, ali je prije svega nužno potrebno stvoriti višu razinu izvjesnosti i sigurnosti za poslovne subjekte u turizmu. Svjedočimo da kod svake promjene, odnosno isteka mjera, mi iste donosimo u zadnji čas, odnosno čak u idućem mjesecu retroaktivno.

Za nama je iskustvo jedne pandemijske ljetne sezone, što smo iz nje mogli naučiti i koje su eventualne greške koje bi ove godine trebali ispraviti?

- Danas, godinu dana od pojave pandemije u Hrvatskoj, mislim da možemo reći kako smo se svi na neki način naučili živjeti s virusom i nositi se s tom 'novom normalnom' situacijom.

Iako su se zadnjih godina agencije suočavale s brojnim izazovima, mislim da je ovo vrijeme ponovno istaknulo prednosti putovanja s agencijom za goste, ali i važnost turističkih agencija za gospodarstvo zemlje. S aspekta gosta, prednost su svakako stručni i iskusni djelatnici koji raspolažu sa svim važnim informacijama kako bi putovanje prošlo u najboljem redu, a gostima se omogućio očekivani doživljaj destinacije. S aspekta značaja turističkih agencija za gospodarstvo, vjerujem da se možemo složiti da u zemlji čija petina BDP-a ovisi o turizmu trebamo težiti turizmu kao organiziranom businessu, u kojim onda okvirima puno kvalitetnije možemo upravljati destinacijama, ali i osigurati održivost i kvalitetu. 

Ključna je odgovornost

S druge strane, očekivano, sve je veća želja za povratkom u normalno i putovanja na kakva smo ranije navikli. Iza nas su dva vala virusa, a trenutno je tu i treći koji je obilježen novim sojevima s višom stopom zaraznosti. No, mislim da smo naučili da je ključna odgovornost pojedinca i zajednice te pravovremeno donošenje odluka i mjera i da smo za ovu sezonu puno spremniji i pripremljeniji.

Zahvaljujući dobroj epidemiološkoj situaciji Istra je lani prepoznata kao sigurna turistička destinacija. Kako osigurati da to ostane i ovoga ljeta?

- Dobra i stabilna epidemiološka situacija je ključ uspjeha. Istra je kao destinacija izrazito turistički razvijena, ali i ovisna o ovoj gospodarskoj grani. Pozitivna je strana to što smo geografski dosta bliski brojnim emitivnim tržištima. Kako bi osigurali povoljnu epidemiološku sliku, stožer i stručna tijela trebaju nastaviti s pravovremenim reakcijama i odlukama, a svi dionici se moraju maksimalno pripremiti kako bi u trenutku otvaranja turističkih putovanja imali kvalitetne i ažurne informacije, kvalitetnu ponudu i educirano osoblje.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter