KULTURNI TURIZAM

PULSKI STUDENTI OSMISLILI NOVE PROIZVODE: Glamping kućice na drvetu, kazalište u vilama, posjet rodbine Paula Kupelwiesera Brijunima?

Studenti 3. godine studija kulture i turizma na pulskom Sveučilištu na terenskoj nastavi na Brijunima

Studenti 3. godine studija kulture i turizma na pulskom Sveučilištu na terenskoj nastavi na Brijunima


Kroz projekte u tijeku, ali i nove u prijavi pokušat ćemo već implementirati neke od ideja studenata, posebice one koje je moguće provesti u kraćem vremenu, a svakako razvijati i one koji zahtijevaju više ulaganja i vremena poput projekata digitalizacije Brijuna jer to je budućnost, rekao je Marno Milotić, ravnatelj JU NP Brijuni

"Brijunski vremeplov", "Posebne emocije i doživljaji na otocima brijunskog arhipelaga", "Vile oživljenog vremena", "Adrenalin i glamping na Malom Brijunu", "Digitalizacija proizvoda kulturnog turizma Brijuna", "Zdravstveni i kulturni turizam - posebne čari Brijuna", "Vaš concierge na Brijunima", "Posebna priča i drugačija lepeza događanja s emocijama povodom 100. godišnjice smrti Paula Kupelwisora" - novi su, inovativni proizvodi kulturnog turizma kako su ih zamislili studenti treće godine preddiplomskog studija Kultura i turizam na pulskom Sveučilištu.

Mobilna aplikacija

su projekte razrađivali tijekom zimskog semestra, a ideje su dobili na terenskoj nastavi u listopadu 2018. kada su obišli Brijune i poslušali predavanja o otočju, kulturnom turizmu, projektnom menadžmentu i planiranju u turizmu te upotpunili to panel-raspravom s predstavnicima Javne ustanove Nacionalni park Brijuni.

- Ove inovacije imaju ne samo osobnu, već i društvenu vrijednost. Projektom Digitalizacija turističkih proizvoda i baštine Brijuna studenti su dali idejno rješenje mobilne aplikacije "NP Brijuni" koja bi se mogla preuzeti s Apple ili Google trgovine, bila bi najkorisniji digitalni suradnik gostima i posjetiteljima Brijuna i omogućila bi im kvalitetnu i dobru organizaciju vremena dok borave u parku. Aplikacija bi, uz ostalo, služila za internetsku rezervaciju smještaja na otoku ili izleta u ponudi Nacionalnog parka, ali i za navigaciju do određene atrakcije. Za posebne atrakcije u aplikaciju bi se unijeli sadržaji inovativnih ruta po otoku, a već postojeće QR kodove na Velom Brijunu, koji opisuju određene mapirane lokacije, bilo bi lako učitati kroz aplikaciju i dobiti sve važne informacije i prijedloge tura ovisno o trenutnoj lokaciji gosta. Posebnu dodatnu vrijednost aplikaciji dale bi i novoosmišljene virtualne ture otokom, galerija profesionalnih fotografija prirodne i kulturne baštine Brijuna, kalendar događanja s naglaskom na organizirane tematske večeri i edukativne programe te informacije o sportskim sadržajima i aktivnostima koje se nude.

Zanimljivo je projektno rješenje za obogaćivanje ponude otoka uslugom "All-in-One Your Concierge Brijuni". Concierge (domaćin, vodič) bio bi zadužen za pružanje svih važnih informacija gostima i bio bi im na raspolaganju od prvog dana do njihova odlaska, činio bi sve da uslužnost na Brijunima ponesu u svoj dom kao posebnu uspomenu i doživljaj. Za tu je uslugu osmišljena i mobilna aplikacija, posebno prilagođena organizaciji concierge poslova na otocima. Aplikacija bi, pored toga što bi bila povezana s prethodnom aplikacijom "NP Brijuni", pružala mogućnost gostima da vide koji je concierge dostupan, koja mu je lokacija, koji kontakt, a omogućila bi i direktan kontakt između gosta i conciergea.

Oživljeno vrijeme

Projektom "Vile oživljenog vremena" predstavljena je mogućnost valorizacije postojećih vila na Brijunima (Lovorka, Jadranka, Brijunka, Kupelwieserova vila). Ovom uslugom gosti bi dobili priliku razgledati brijunske vile, ali po principu storytellinga u turizmu jer sve bi se predstavljalo kroz programe "Kazalište u kući" i uz dostupnu VR tehnologiju. U vilama bi tako goste dočekao scenski spektakl iz vremena Kupelwiesera, Kocha ili pak Tita. Očekuje ih, dodatno, i virtualni doživljaj interaktivnog ili promatračko-informativnog sadržaja. Gosti bi tako bili u mogućnosti biti u izravnom doticaju s likovima iz prošlosti, educirali bi se o određenom razdoblju povijesti otoka, a ujedno i jako dobro zabavili. Studenti su, uz ovu ideju, ponudili čitav niz marketinških rješenja za unapređenje promocije prodaje vila u ponudi otoka s naglaskom na ugošćivanje influencera na tragu uspješnog projekta TZ-a Istre "Share Istria".

Bilo je još zanimljivih ideja, poput adrenalinskog turizma i glampinga na Malom Brijuni ili projektnog rješenja koje su studenti nazvali "Kampinokio". Glamping kućice, njih 10, bile bi izgrađene od drveta i na drvetu, isključivo od prirodnih materijala, te bi se kontinuirano, kroz posebno osmišljenu turističku priču podizala razina ekološke svijesti gostiju. Ponuda bi se Malog Brijuna dodatno obogatila sadržajem za djecu poput dječjih kazališnih programa, edukativnih radionica za djecu, a sve bi vodili educirani animatori. Naglasak ovog projekta je na visokoj razini društvene odgovornosti i poticanja razmišljanja o važnosti zaštite okoliša.

Studenti su osmislili inovativna događanja povodom 100. godišnjice smrti Paula Kupelwiesera: posjet rodbine Paula Kupelwiesera Brijunima i organizacija izložbe u hotelu Karmen, interdisciplinarna znanstvena konferencija za mlade studente i doktorande, panel-rasprava na temu kulturne baštine i njenog očuvanja, virtualna šetnja Brijunima iz doba Austro-Ugarske kojom posjetitelji mogu otputovati u prošlost i upoznati se s važnim događajima i kulturom s kraja 19. i početka 20. stoljeća, kazališna predstava o Kupelwieseru na Malom Brijuni u suradnji s Istra Inspiritom, koncert u tvrđavi Minor 15. kolovoza na dan kada je Kupelwieser kupio Brijune, kviz znanja za srednjoškolce u suradnji sa studentima Fakulteta za interdisciplinarne, talijanske i kulturološke studije, te obilježavanje obljetnice uz uvažene goste.

Tematski hotel

Projekt prenamjene Fort Minora u tematski hotel s naglaskom na kulturno naslijeđe Austro-Ugarske, tematski restoran iz tog doba, interpretacijski muzej, prostor za koncerte i razne predstave bio je projekt kojim studenti žele

valorizirati utvrdu na Malom Brijunu, a uz benchmark sa sličnim projektima koji su vrlo uspješno provedeni u zemljama zapadne Europe.

- Studente je potrebno što više uključivati u ovakve i slične projekte u suradnji s predstavnicima poslodavaca jer time dobivaju mogućnost da izraze vlastitu kreativnost i direktno implementiraju teorijske spoznaje i ono naučeno na nastavi u praksu. Ljudi su stvaraoci ili homo creatori i to je jedna od najvažnijih osobina koja utječe na razvoj društva. Zbog toga našim studentima moramo stvoriti što više ovakvih prilika jer smo kao visokoškolska obrazovna ustanova odgovorni u poticanju i razvijanju kreativnog mišljenja mladih, istaknula je izv. prof. dr. sc. Tea Golja, dekanica Fakulteta za interdisciplinarne, talijanske i kulturološke studije te nositeljica kolegija Menadžment u kulturi i turizmu u sklopu kojeg su studenti i radili na ovom vrijednom projektu.

Dr. sc. Marno Milotić, ravnatelj JU Nacionalni park Brijuni, kaže da su studenti pokazali visoku razinu samostalnosti, odgovornosti, razvijeno divergentno mišljenje, originalnost, eleganciju u prezentaciji i objašnjavanju razloga zbog kojih je baš takav proizvod moguće ponuditi na Brijunima. "Kroz projekte u tijeku, ali i nove u prijavi pokušat ćemo već implementirati neke od ideja studenata, posebice one koje je moguće provesti i u nekom kraćem vremenu, a svakako razvijati i one koje zahtijevaju više ulaganja i vremena poput projekata digitalizacije Brijuna jer to je budućnost", rekao je Milotić.

Specijalizirano hotelijerstvo

Nataša Stojkovski, voditeljica Odjela hotelijerstva u JU NP Brijuni, ističe da Brijuni imaju izniman potencijal za razvoj specijaliziranog hotelijerstva kulturnog i društveno-odgovornog turizma, a danas više od 40 posto međunarodnih putovanja motivira neki oblik uživanja kulture. "Zato je ključno umrežavanje i uključivanje studenata Kulture i turizma u zajednički razvoj turističkih doživljaja našeg otočja jer mladi nenametljivo unose osvježenje i sasvim nove ideje i prijedloge", rekla je Stojkovski.

Stručna predavanja i praksa u suradnji s TZ-om Istre

Prezentacijom globalno prepoznatljivog projekta "Share Istria" pred studentima kulture i turizma otvoren je ciklus gostujućih predavanja u sklopu suradnje s istarskim TZ-om, kao ambasadorom turističke destinacije.

- Gosti-predavači iz TZ-a prezentirat će različite projekte i programe na kolegijima Marketinga usluga u kulturi i turizmu, Motivacije i ponašanja turista, Informatičke-komunikacijske tehnologije u turizmu, Strateški menadžment u kulturi i turizmu, a u sklopu kolegija Praktikum studenti će odrađivati i konkretne projekte u suradnji s TZ-om. Obvezna stručna praksa u županijskom TZ-u također je dio programa ugovorene suradnje dviju institucija, kao i obvezna terenska nastava i studijski posjeti po Istri, kaže direktor istarskog TZ-a Denis Ivošević.

Marketinšku kampanju "Share Istria" studentima je prezentirao Marko Marković, marketing menadžer u TZ-u. Inovativni je to projekt TZ-a Istre u kojem globalno utjecajni influenceri, blogeri i drugi autori na društvenim mrežama, koje prate milijuni ljudi na internetu, borave tjedan dana u Istri na poziv i u organizaciji županijskog TZ-a, a potom svoju priču o Istri plasiraju na mrežama. Po njihovim ekskluzivnim fotografijama Istra se već prepoznaje u online svijetu, kaže Marković.

Doseg projekta stalno se širi, već je umrežen prilično velik broj influencera. Lani je zabilježeno gotovo četiri milijarde impresija, 400 milijuna dosega i gotovo četiri milijuna interakcija ili prosječno 30.500 lajkova na sadržaj uz hashtag #ShareIstria na Instagramu na dnevnoj razini za vrijeme trajanja kampanje. Poseban se naglasak stavlja na raznovrsnost sudionika a sve da bi se dostigle različite interesne skupine potencijalnih gostiju, od lifestyle blogera i instagramera, avanturističkih fotografa, travel parova, sve do celebrityja čiji utjecaj pokriva tradicionalno najvažnija emitivna tržišta Istre, ali projekt se širi i na druga tržišta poput Južne Amerike, Južne Koreje, Australije… U pripremi projekta posebna pažnja posvećuje se medijskoj reputaciji svakog pojedinog influencera, posebno u odnosu na zemlju iz koje dolazi. Svaka zemlja, ima drukčiji medijski potencijal, kao i medijsku privrženost određenim socijalnim mrežama. Tako valja reći da su Snapchat i Twitter su puno poznatiji u SAD-u, dok su Facebook i Instagram popularniji u Europi. (Duška PALIBRK)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter