SLUČAJ VODENA MAGLICA

Pulski rotor u Šijani najveći je u Hrvatskoj, ali već šest godina nema uporabnu dozvolu zbog promašene vizualno-vodene atrakcije u svojem središtu. VODA JE ŠTRCALA PO ROTORU I PLAŠILA VOZAČE

| Autor: Zvjezdan STRAHINJA

Pumpe koje su trebale stvarati vodenu maglicu unutar velikog kružnog toka u Šijani vraćene su sa servisa, montirane su i isprobane pa će i najveći hrvatski rotor uskoro na tehnički pregled za osvajanje uporabne dozvole - šest godina otkako se njime prometuje!? Kada će pak ovlaštene osobe utvrđivati funkcionalnost najvećeg hrvatskog cestovnog rotora, iz Grada Pula nam nisu precizirali.

Protekle subote Puljani su mogli svjedočiti isprskavanju vodene maglice iz sustava koji je isključen otkako je svjetlosna instalacija, čije su pumpe sastavni dio, pompozno otvorena u svibnju 2017. godine. Uporabna je dozvola upravo i uskraćena zbog te estetske komponente prometnog kompleksa, zbog vizualne atrakcije koju stvaraju svjetlo i voda, a koja je prijetila da ugrozi prometnu sigurnost.

Promet se rotorom sve ove godine odvijao uz privremenu dozvolu. Jer iste večeri kada je javnosti predstavljena vizualno zanimljiva igra vode i svjetla, ta se atrakcija pokazala opasnom za sudionike u prometu. Vodena se maglica, koja u kombinaciji s raznovrsnom rasvjetom samo uljepšava cijeli kompleks, raspršila preko voznih traka i vozila, zbunila i uplašila vozače u kružnom toku. Od tada pa sve do proteklog vikenda kišnica, koja je trebala služiti i za navodnjavanje tri metra visokog nasipa, nije puštana kroz sporne štrcaljke.

Promjena prskalica

- Tijekom subote izvršena je montaža servisiranih pumpi slijedom čega i kratko puštanje u rad sustava vodene maglice za koji će se, u postupku tehničkog pregleda, utvrditi funkcionalnost, poručili su nam iz Odsjeka za informiranje Grada Pule.

Vodena maglica raspršuje se kroz 340 čeličnih bijelih profila duljine od četiri do šest metara s integriranim prskalicama, u kombinaciji s kompjuterski kontroliranom rasvjetom. Sustav je osmislio pulski dizajner rasvjete svjetskog renomea Dean Skira.

Gradsku smo upravu, osim pitanja kada se očekuje uporabna dozvola, na što precizan odgovor nismo dobili, pitali i je li točno da su prskalice zamijenjene novima slabijeg intenziteta prskanja čime se ne bi ometalo promet. Uostalom, i lani nam je Skira izjavio da su jedini problem pumpe koje nemaju mogućnost regulacije prskanja.

- Nije bilo potrebno mijenjati prskalice, već je, prema uputama projektanta, modificiran sustav vodene maglice, poručili su iz Grada. Funkcionalnost sustava, kazuju, utvrdit će se u postupku tehničkog pregleda, koji se planira "u kraćem narednom periodu", u terminima koji bi odgovarali svim sudionicima pregleda.

Propala premijera

Najvećim rotorom u Hrvatskoj, površine 15.000 kvadrata, čija je gradnja počela prije više od šest godina, Hrvatske ceste su rješavale prometne čepove na ulazu u grad, a Hrvatske vode odvodnju šijanskog sliva. Samo investicija Hrvatskih voda, u koju je uračunato i vizualno uređenje rotora, vrijedna je 35,87 milijuna kuna, uz još dva milijuna kuna Grada Pule.

Na premijeri vizualnog sustava prije više od dvije godine tvrdilo se da će poseban efekt stvarati za različitih vjetrova koji pušu u našim krajevima. No, i okupljeni na inauguraciji te večeri mogli su se uvjeriti, a iz Hrvatskih voda su nam tada i službeno potvrdili, da štrcaljke izbacuju previše vodene magle, da im je velik intenzitet rasprostiranja, pa i vjetar raspršuje vodu dalje nego treba. Zato je sve ove godine rotor bio siguran za promet zato što prskalice nisu bile u funkciji.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter