Ilustracija
Jednako kao i u cijeloj Istarskoj županiji i u pulske osnovne škole ove se školske godine uvodi građanski odgoj kao izvannastavna aktivnost.
- Posebno mi je zadovoljstvo što ove školske godine naši učenici u petom razredu osnovne škole mogu izabrati građanski odgoj kao izvan nastavnu aktivnost. U sklopu ovoga predmeta obrađivat će se niz tema od toga kako funkcionira lokalna zajednica, kako funkcionira država, društveno odgovorno ponašanje, teme vezane uz obitelj, ekološke teme, volontiranje, uključenost u lokalnu zajednicu. U proračunu Grada Pule osigurana su sredstva za udžbenike u iznosu od 222.571 kuna, a provedena je i edukacija za nastavnike koji će provoditi građanski odgoj, najavila je na konferenciji za novinare zamjenica gradonačelnika Pule, Ivona Močenić.
Temelj za građanski odgoj i obrazovanje uspostavljen je u suradnji s Gradom Rijekom i civilnim društvom, te je potom oplemenjen i prilagođen našim lokalnim specifičnostima. Priručnici Učenik građanin preuzeti su od Grada Rijeke te su prevedeni i na talijanski jezik. Sam građanski odgoj koncipiran je tako da se provodi 70 sati kroz cijelu nastavnu godinu, po dva sata tjedno, s time da se jedan sat odnosi na terensku nastavu.
- Do sada je samo Osnovna škola Šijana putem projekta Istarske županije provodila građanski odgoj u školi i njihov je projekt uspješno odrađivan te smo dobili samo pozitivne reakcije. U petak je završila edukacija za profesore koju su provodile profesorice Marina Diković i Marlena Plavšić sa Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Edukaciju u Osnovnoj školi Veli Vrh pohađala su po dva profesora iz svake osnovne škole, rekla je pročelnica Upravnog odjela za društvene djelatnosti i mlade Ivana Sokolov, naglasivši da će se tijekom rujna znati točan broj zainteresiranih učenika koji bi pohađali građanski odgoj.
Marina Diković i Marlena Plavšić sa Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli govorile su o provedenim edukacijama učitelja te o temama koje će se obrađivati u sklopu građanskog odgoja. Kao izvan nastavna aktivnost, građanski odgoj se neće ocjenjivati u školama već se samo pratiti napredak učenika.
Ovaj će predmet pomoći učenicima da dodatnim znanjem postanu odgovorni i aktivni članovi društva koji će moći donositi promišljene odluke, da steknu građanske kompetencije, spremiti ih za ono što ih čeka u životu i osnažiti ih.