RASPRAVA SLIJEDI

POPUŠTANJE MJERA: Ugostiteljski objekti radit će ukoliko poštuju 11 STROGIH MJERA ZAŠTITE

| Autor: Patricija SOFTIĆ
Ilustracija (Arhiva)

Ilustracija (Arhiva)


Hrvatski Zavod za javno zdravstvo objavio je nekoliko mjera koje bi mogle biti ublažene i omogućiti pokretanje barem nekih djelatnosti. Između ostalog, HZJZ je izdao upute za ugostiteljske objekte kojima se dopušta rad, uz pridržavanje svih produepidemijskih mjera i strogih mjera socijalnog distanciranja

Dobri epidemiološki podaci koji ovih dana stižu iz nekih hrvatskih županija, pa i sve glasniji zahtjevi građana da im se omogući da rade, natjerali su ovih dana nadležne državne službe da razmisle o popuštanju restriktivnih mjera koje su na snazi posljednjih mjesec i više dana. Stoga je Hrvatski Zavod za javno zdravstvo objavio u nedjelju nekoliko mjera koje bi mogle biti ublažene i omogućiti pokretanje barem nekih djelatnosti.

Između ostalog, HZJZ je izdao upute za ugostiteljske objekte kojima se dopušta rad, uz pridržavanje svih produepidemijskih mjera i strogih mjera socijalnog distanciranja u 11 točaka. To se odnosi na restorane, barove, kavane, pivnice, buffete, krčme i kleti, te catering objekte, ali uz pridržavanje svih protuepidemioloških mjera i strogih mjera socijalnog distanciranja. Tako je i dalje zabranjeno usluživanje jela, pića i napitaka u samom objektu, a naručitelj jedino može preuzeti kupljeno na vratima, prozoru ili neposredno ispred vrata objekta.

Potrebno je osigurati pridržavanje najviših higijenskih standarda te držanje razmaka među kupcima, odnosno ograničiti broj kupaca tako da se smanji fizički kontakt i održi propisani razmak od dva metra između kupca i prodavača, pa i među samim djelatnicima, ako jedan naplaćuje, a drugi izdaje kupljeno. Potrebno je osigurati da se ne stvaraju gužve, te da se jasne upute o tome stave na sve ulaze vidljiva mjesta, a ako je moguće preporučuje se osigurati protočnost kupaca tako da se odvoji ulaz od izlaza.

Ukoliko već ne postoji, preporučuje se postavljanje pregrade, odnosno zaštite od pleksiglasa ili drugog materijala koje se lako može oprati dezinficijensima, kako bi bili ispunjeni svi uvjeti i sigurnosne mjere za zaštitu kupaca i prodavača. Ako je moguće, preporučuje se plaćanje beskontaktnim karticama, a za postupak plaćanja gotovinom preporučuje se da kupac najprije stavi novac na pult i potom uzme ostatak, a nakon svakog kupca se pult mora dezinficirati.

Proizvod treba naručiti i platiti na mjestu koje je odvojeno od mjesta izdavanja i preuzimanja narudžbe, odnosno da jedna osoba preuzima narudžbu i naplaćuje, a druga izdaje naručeno. Ukoliko to nije moguće organizirati, prodavač mora obavezno dezinficirati ruke između naplate i izdavanja narudžbe te dezinficirati površinu, odnosno pult na kojem se vrši naplata i izdavanje narudžbe između te dvije aktivnosti.

Na vidljivim mjestima treba istaknuti upute i preporuke za pridržavanje općih pravila o higijeni te strogoj mjeri fizičke udaljenosti. Ako je organiziran drive-in sustav, zabranjen je izlazak iz automobila i mora se poštivati više ostalih navedenih mjera, navodi HZJZ.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter