Grad Pula je, uz Rijeku, šampion među gradovima po stupnju digitalizacije. Rijeka je odnijela titulu među velikim gradovima, a slijedi je Zagreb, dok je Pula šampion među gradovima srednje veličine, od 50 do 100 tisuća stanovnika. Pokazala je to studija agencije Apsolon o stanju digitaliziranosti usluga i komunikacije gradskih uprava s građanima, objavljena u sklopu projekta "Najbolji grad" portala Gradonacelnik.hr i Jutarnjeg lista.
Javno savjetovanje
U svojoj studiji Apsolon je gradove podijelio u tri kategorije: velike (Zagreb, Split, Rijeka, Osijek), srednje (Zadar, Velika Gorica, Slavonski Brod, Pula i Karlovac), te manje gradove (Sisak, Varaždin, Šibenik, Dubrovnik, Bjelovar, Kaštela, Samobor, Vinkovci, Koprivnica, Đakovo, Vukovar.) Indeks digitalne spremnosti u Apsolonu su postavili na temelju pet kriterija: dostupnosti kvalitete e-usluga, servisnih informacija na stranicama grada i razvijenosti objedinjenih servisa za plaćanje u gradu, potom dostupnosti gradskih podataka, participaciji građana u odlučivanju te komunikacijskim kanalima između gradske uprave i građana.
Kao najnaprednija u kategoriji srednjih gradova, Pula sustavno i na vrlo pregledan način građanima prezentira svoje usluge i dostupne podatke te podiže standarde u odnosu na transparentnost i interakciju s građanima. Također, Pula je istaknuta kao pozitivan primjer i kad je riječ o dostupnosti gradskih podataka s jasno naznačenim otvorenim setovima podataka na svojim internetskim stranicama te kao Grad koji ima razvijen sustav interaktivnog digitalnog provođenja javnog savjetovanja i mogućnost on-line participacije građana prilikom izrade proračuna.
Razvoj digitalnih usluga za građane u mnogim je hrvatskim gradovima još u začecima, što najbolje ilustrira podatak iz istraživanja prema kojem je od ukupno 1.555 promatranih administrativnih postupaka, koji su u bilo kojoj formi dostupni na internetu, njih svega 58 odnosno 3,7 posto u potpunosti i provedivo online putem, dok svi ostali zahtijevaju neki oblik fizičke isporuke dokumentacije. U skupini srednjih gradova prednjači Pula sa 127 djelomično ili potpuno digitaliziranih postupaka.
Što se pak društvenih mreža tiče, analiza je pokazala da gradske uprave s građanima najviše komuniciraju putem Facebooka, na drugom mjestu je Twitter nakon kojeg slijede Instagram i YouTube. I u ovom području Grad Pula je u kategoriji srednjih gradova prepoznat kao najaktivniji grad.
Niz aplikacija
Pulski gradonačelnik Boris Miletić tom je prilikom izjavio da je Grad još prije više od deset godina, prvi u Hrvatskoj, uveo elektroničko poslovanje u svakodnevni rad uprave.
- Prvi smo grad u Hrvatskoj koji je uveo elektronički upis djece u dječje vrtiće. Svoje račune za vodu, plin, komunalnu naknadu, pričuvu, vrtiće, otplatu stanova u vlasništvu Grada Pule te za plaćanje računa gradskog komunalnog poduzeća građani mogu plaćati putem e-Računa, pri čemu mogu uštedjeti i do 70 posto sredstava. Uslugom e-Predmet građani u svakom trenutku mogu provjeriti u kojoj je fazi rješavanje njihovog predmeta, a tu su i e-Konzultacije, e-Proračun te čitav niz aplikacija kojima komuniciramo s građanima, informiramo ih te ubrzavamo i olakšavamo realizaciju brojnih predmeta za naše građane, izjavio je Miletić.