(D. PALIBRK)
Izuzetak je oftalmologija koja je najproblematičnija zbog dvostruko većeg broja zahtjeva u odnosu na sve druge djelatnosti, ali i MR pretraga zbog neuroloških problema * Ako se počne češće koristiti A5 uputnica za konzultacije sa specijalistom bez pregleda pacijenta, lista čekanja se ne bi trebala produžiti. Ambulante se dodatno otvaraju popodne i subotom, kaže ravnateljica dr. Irena Hrstić
Mnogim pacijentima, koji su bili zakazani za pregled u pulskoj Općoj bolnici u ožujku i travnju, termin je otkazan zbog epidemije Covida-19, a da novi još nisu dobili. Nekima, koji su recimo trebali kod oftalmologa koncem travnja, pregled je prolongiran za konac rujna. Trebaju, dakle, čekati još punih pet mjeseci. Ravnateljicu bolnice doc. dr. sc. Irenu Hrstić pitamo koliko je takvih pacijenata, kad će doći na red i koliko je zapravo korona produljila ionako dugačke liste čekanja.
- U šest tjedana tijekom kojih je bolnički sustav ograničeno dostupan za kontrolne preglede otkazano je više od 20.000 postupaka. U ovom broju najveći udio zauzimaju laboratorijske analize (rutinske analize i koagulacijski parametri). Prilikom prenaručivanja pacijenata, u nemalom broju slučaja pacijenti su i zaboravili da su naručeni pa ne žele doći na pregled ili je prestala potreba za pregledom ili je već obavljen u drugoj zdravstvenoj ustanovi ili kod nas ali u drugom terminu, kaže Hrstić.
Na pitanje koliko je novih pacijenata koji se tek naručuju za pregled, veli da se mjesečno u bolnici odradi više od 20 tisuća ambulantnih postupaka, a tu su i pregledi i pretrage i laboratorijske analize.
Na koji će se način, uz postojeći broj liječnika, organizirati rad ambulanti i hoće li se produljiti čekanja?
- Ukoliko se počne češće koristiti A5 uputnica (konzultacija specijalista bez pregleda pacijenta), što je primarno namijenjeno kontrolnim pregledima, lista čekanja se općenito ne bi trebala produžiti. Ambulante se dodatno otvaraju u poslijepodnevnim satima i subotom, ovisno o dostupnosti liječnika i medicinskih sestara, odnosno tehničara. S liječnicima obiteljske medicine omogućena je direktna komunikacija telefonom i e-poštom. Ukoliko ikoji pacijent bude "preskočen" ili ga nije moguće iz nekog razloga dobiti telefonom, namjera je da se u direktnoj komunikaciji liječnika što točnije osigura usluga, objašnjava ravnateljica.
Kad je riječ o onima kojima je u vrijeme epidemije otkazan pregled, Hrstić ne očekuje da će ponovno dugotrajno morati čekati novi termin.
- Ne očekujemo takav scenarij. U dodatne termine ambulanti, gdje je to moguće (dostupnost zdravstvenih djelatnika), ubacuju se otkazani pacijenti, a redovno naručeni u svibnju odrađuju se u danima kad su zakazani, samo s promijenjenim terminom pregleda, radi održavanja razmaka. Konkretno, u djelatnosti oftalmologije svakodnevno radi veći broj ambulanti od ugovorenih da bi se čim prije odradili svi otkazani pregledi, objašnjava Hrstić.