Snimio M. MIJOŠEK
U pulskim srednjim školama uglavnom nemaju problema s online nastavom: nakon početnih problema i preopterećenja sustava te nemogućnosti logiranja, učenje na daljinu je profunkcioniralo. Učenici u realnom vremenu komuniciraju s nastavnicima i kolegama u razredu, rješavaju zadaće i dobivaju ocjene.
Mnogi su, međutim, zabrinuti zbog prijašnjih negativnih ocjena iz predmeta poput matematike i fizike, te se pitaju na koji ih način ispraviti na daljinu. Hoće li morati dolaziti u školu i ondje pisati testove ili će sve i dalje biti online? Još nije posve poznato kako će se srednje škole uopće otvarati nakon najavljenog labavljenja mjera, niti hoće li maturanti uspjeti položiti maturu u predviđenom roku. S druge strane, učenici škola koje u svom programu imaju praktični dio nastave znatno su zakinuti jer se praksa "odvija" online, a ponegdje je uopće nema.
Većina učenika vrlo se dobro snalazi
Ravnatelj Gimnazije Pula Filip Zoričić kaže da u školi imaju povratnu informaciju o tome da se velika većina učenika vrlo dobro snalazi.
- Kad je počela nastava na daljinu, prvih nekoliko dana imali smo tehničkih problema, ali nakon mjesec dana mogu reći da smo zadovoljni pristupom, angažmanom i aktivnošću i učenika i nastavnika. Ipak je sve ovo za nas novo i unatoč tome smo se snašli zahvaljujući volji i trudu nastavnika i svih učenika. Redovito održavamo razredna i nastavnička vijeća. Održali smo Vijeće roditelja i Vijeće učenika da bismo dobili što više povratnih informacija i popravili nedostatke, veli Zoričić.
Kad je riječ o ispravljanju ocjena, kaže da učenici zasad neće biti pozvani u školu jer još nema službene informacije o tome.
- I dalje ide nastava na daljinu, pa i ocjenjivanje, ispravljanje i vrednovanje. Mi smo u Gimnaziji uspostavili jasan sustav kako održavanja nastave, tako i komunikacije te ocjenjivanja i vrednovanja. Držimo se vremenika pisanih provjera i pravilnika o ocjenjivanju da učenici ne bi bili zakinuti. Prema uputama Ministarstva znanosti i obrazovanja, učenike koji imaju nedovoljne ocjene ili one kojima su ocjene "na granici" nastavnici će ispitivati u Teamsu ili drugim kanalima i programima Officea, uz prisustvo drugih učenika. Ostali učenici bit će vrednovani kroz aktivnosti, projekte, analize, vještine govora i pisanja i slično. Naravno, prioritet su nam maturanti i tu je važno da u predmetima kao što su hrvatski jezik, matematika i engleski jezik budu kvalitetno vrednovani, a tome smo u školi dodali biologiju, fiziku i kemiju, kao predmete koje najčešće pišu na maturi. Uputa resornog ministarstva jasna je što se tiče i toga pa se jasno govori kako ocjenjivati i vrednovati predmete koji imaju 4 i 3 sata tjedno, kao i one s 1 ili 2 sata i tu se maksimalno izlazi učenicima u susret, objašnjava ravnatelj.