(Foto: Danijel Bartolic / CROPIX)
U sjeni napetosti i neizvjesnosti koje su pratile izradu plana restrukturiranja Uljanik Brodogradilišta, dokumenta koji je koncem prošlog tjedna konačno stigao na adresu Europske komisije u Bruxellesu, u pulskom se brodogradilištu intenzivno obavljaju zadnje kontrole i testiranja na impresivnoj jack-up platformi "Apollo" koja bi, ako se sve bude odvijalo prema planu, do konca ovog mjeseca trebala biti isporučena naručiteljima.
Novogradnja oznake 520 u more je porinuta u kolovozu prošle godine, a radi se specijalnom plovnom objektu dužine 87, širine 42 metra i nosivosti veće od 7,2 tisuće tona. Jack-up platforma namijenjena je radovima u Sjevernom moru, a koristit će se prilikom instaliranja vjetroelektrana, podizanja teških tereta, radova na istraživanju i eksploataciji podmorja.
- Ova samopodizna platforma je tehnički i tehnološki izazov u brodogradnji i bit će izvrsna referenca za budućnost Uljanika. Testiramo je svakodnevno, a prije desetak dana bila je podignuta na 90 metara visine iznad mora i tog se dana mogla vidjeti gotovo iz svih dijelova grada, ali i na prilazima Puli. Riječ je o jednom zahtjevnom poduhvatu, platformi koja će služiti za gradnju i servisiranja polja vjetroelektrana na moru. Opremljena je dizalicom nosivosti većoj od 800 tona, sustavom za dinamičko pozicioniranje i nastambom za 90 članova posade, a vrijednost joj je veća od 100 milijuna eura.
Radi se o prvom brodu takve vrste koji je izgrađen u Uljaniku i zbog toga je bio izuzetan izazov, kazao je danas direktor Uljanik Brodogradilišta Denis Rabar govoreći o brodu kojeg su Uljanikovci izgradili za tvrtku GeoSea koja je dio belgijske brodarske kompanije Deme. Radi se o plovilu u čijoj izradi je u značajnoj mjeri sudjelovalo domaće znanje, budući da je dio dokumentacije uvjetovan od strane naručitelja, ali je cijela izrada i montaža komponenta od zavarenih konstrukcija, trupa, podiznih nogu i struktura rezultat znanja i rada pulskih brodograditelja.
Rabar je dodao da Uljanik proživljava teške dana i priprema se za transformaciju koja mu predstoji ulaskom u program restrukturiranja. Zbog toga je u drugi plan gurnuta činjenica da se na opremnoj obali nalaze tri vrijedna prototipna broda što je, kaže Rabar, čudesna situacija u svjetskim razmjerima. - Uz samopodiznu platformu, tu je samousisno jaružalo s vlastitim pogonom instalirane snage 42 megavata, što znači da nema većeg dredgera na svijetu od ovog. Tu je i polarni exploring cruiser, a nisam siguran da će u trenutku njegove primopredaje biti luksuznijeg broda na tržištu. Ovo je za brodograđevnu industriju u svjetskim razmjerima prilično spektakularan niz brodova na istoj opremnoj obali i to je zapravo ono čemu težimo i kakva bi trebala izgledati budućnost Uljanika, kazao je direktor Brodogradilišta i član Uprave Uljanik Grupe Denis Rabar. (M. PAVLOVIĆ)