Otac je bio dosta iscrpljen jer je izgubio i apetit zadnjih par dana, pa su ga stavili na infuziju i kisik. U četiri ujutro dolaze kod njega i govore mu da je prvi bris negativan, pa odmah uzimaju i drugi bris jer naprosto nisu mogli vjerovati da sa takvim simptomima možeš bit negativan, priča čitateljica
Opća bolnica Pula / Dr. Irena Hrstić (Snimio Milivoj Mijošek)
Jučer se našoj redakciji obratila čitateljica iz Umaga čiji je otac 7. prosinca u 10.30 sati zaprimljen na hitni prijem u Mornaričku bolnicu, odnosno u Covid centar u Puli. Gospodin od 56 godina, inače, kazuje ona, vrlo aktivan, u dobroj kondiciji i dobroga zdravlja, primljen je pod sumnjom da ima koronu. Tog dana svladali su ga kašalj, bol u grudima, otežano disanje i visoka temperatura, zbog čega se javio svojoj liječnici obiteljske medicine.
- Čim joj je rekao da ima vrućicu, da ne može disati, da ima kratak dah, da ga boli u prsima, ona ga je uputila u Mornaričku pod sumnjom da je pozitivan na koronu. Tamo su ga odmah zaprimili, napravili mu bris, rendgen pluća i EKG, i onda je smješten u jednu hladnu i vlažnu prostoriju u kojoj je i danas.
Bio je dosta iscrpljen jer je izgubio i apetit zadnjih par dana, pa su ga stavili na infuziju i kisik. Sutradan u četiri ujutro dolaze kod njega i govore mu da je prvi bris negativan, pa odmah uzimaju i drugi bris jer naprosto nisu mogli vjerovati da sa takvim simptomima možeš bit negativan. Što to znači, da virusne upale pluća više ne postoje, kao ni drugi oblici plućnih bolesti?
Rezultati drugog testa stigli su također nakon više od 12 sati, za koje smo, napominjem, mi kao članovi obitelji morali zvati i pitati kakvo je stanje, znaju li se rezultati i što se namjerava poduzeti kako bi se čovjeku pomoglo.
Žena mi preko telefona govori da je rezultat opet negativan i da se čeka doktora da vide što će s njim. Samo da napomenem da je trenutno stanje mog oca gore nego ono u kojem je došao, a od lijekova i pomoći najviše što je dobio je ibuprofen.
Nakon svega su odlučili premjestit ga u bolnicu u Zagrebačkoj i nastaviti s liječenjem upale pluća, ali cijelo prijepodne on i dalje leži u toj hladnoj prostoriji i čeka prijevoz. Uvijek smo do sada imali poštovanja i strpljenja za medicinsko osoblje, ali ovo je postalo previše. Korona je postala prioritet. Ne znam do koje granice ovo mora otići prije nego se nešto poduzme. Najveći problem je nedostatak komunikacije, jako je teško doći do bilo kakvih informacija, i on leži tamo u toj hladnoj prostoriji, usamljen i uplašen već treći dan, i nitko mu ništa ne govori, ispričala nam je.
Ravnateljica pulske Opće bolnice Irena Hrstić u cijelom ovom postupku ne vidi ništa neuobičajeno. Dapače, kaže ona, to je standardna procedura u ovom periodu epidemije kad se pojavi pacijent sa simptomima Covida-19, jer je trenutno neophodno provjeriti je li takav pacijent pozitivan ili negativan. Nitko ne želi pacijenta s upalom pluća, koji bi mogao biti i Covid pozitivan, staviti među ostale pacijente koji su se na testiranju pokazali negativnima, a također se liječe od raznih bolesti respiratornih organa.
- Čim je njega doktorica uputila na hitnu u Mornaričku, znači da je imao sve ili većinu simptoma Covida, i tamo je zadržan na liječenju do pristizanja brisa. Naravno da je i doktoru na Covid odjelu bilo čudno zašto pacijent ima sve simptome Covida, a bris je ispao negativan, pa je radi sigurnosti odlučio ponoviti bris. Kad je i drugi bris potvrđeno negativan, odlučeno je da se pacijent prebaci na pulmologiju gdje će se nastaviti s liječenjem. Da je bris ispao pozitivan, onda bi se u Mornaričkoj bolnici nastavilo liječenje.
Da li pacijent malo duže čeka na sanitetski prijevoz do Zagrebačke? Da, čeka, ali pacijent je sigurno zbrinut. Mislim da građani malo brkaju naše bolničko, sanitetsko vozilo, koje prevozi pacijente za potrebe bolnice, i vozila Hitne pomoći, jer to nije isto, niti se ta vozila koriste u iste svrhe. Pulska bolnica ima jedno sanitetsko vozilo i jednog vozača u smjeni, a on je neprestano u pogonu. Žao mi je ako netko ima osjećaj da malo predugo čeka, ali vozilo će doći, poručila je Hrstić.
Pritom je napomenula da su u ovom periodu kliničke slike pacijenata i njihov pozitivitet ili negativitet na brisu neuobičajeni, i upravo zato su svi puno oprezniji i detaljniji u pretragama. No, u zadnje vrijeme stizale su povremeno i pritužbe ostalih građana koji su u ovom korona periodu morali koristiti usluge Hitnog prijema OB Pula, a uglavnom su se žalili da su predugo čekali na pregled. Ravnateljica ističe da su djelatnici na tom odjelu sada usporeni zbog mjera prevencije koje uključuju i pravila pristupa svakom pacijentu.