Najveća je potražnja za kartom Istre, kao i za informacijama o gradovima poput Pule, Rovinja i Poreča. Tražene su i opće informativne brošure kao što su Istra Culture i Istra Gourmet te biciklističke i pješačke karte. Primjetan je interes za aktivnostima na otvorenom
Na info-punktu Turističke zajednice Istarske županije u Zračnoj luci u Puli, koji je avioputnicima prvi pri ruci, kažu da su od sredine lipnja do konca srpnja odgovorili na 14.500 upita, što je 18 posto više nego lani u istom razdoblju kada su ih evidentirali 11.880. Pokazuje to velik doprinos informativnog punkta stacioniranog na aerodromu boljoj promidžbi Istre kao turističke destinacije u koju u glavnoj turističkoj sezoni zrakoplovima stigne prosječno 150.000 turista, dok je letova više od 700 mjesečno.
Brošure i karte
Prema iskustvu turističkih informatora IRTA-e, Istarske razvojne turističke agencije koja se bavi i informiranjem gostiju, interes turista za brošure iznimno je velik, a najveća je potražnja za kartom Istre, kao i za informacijama o gradovima poput Pule, Rovinja i Poreča. Povećana je potražnja i za općim informativnim brošurama kao što su Istra Culture i Istra Gourmet te za biciklističkim i pješačkim kartama, uz primjetan interes za aktivnostima na otvorenom.
- Od početka sezone podijelili smo 7.420 brošura, što je više nego polovica svih upita putnika u Zračnoj luci u dosadašnjem dijelu godine. Slijede transferi od kojih ističemo red vožnje shuttle busa iz Zračne luke do centra Pule kao najčešći upit. Turisti također traže informacije o prijevozu iz Zračne luke do ostalih gradova u Istri, najčešće do Rovinja, Poreča i Umaga, kao i informacije o taxi prijevozu te korištenju rent a cara što je najpraktičnije za posjetitelje koji žele obići što više destinacija u Istri. Treba istaknuti i upite za aktualna događanja na Poluotoku, mjesta koja treba posjetiti, od znamenitosti, plaža, zabavnih parkova poput aquaparkova, do nacionalnih i parkova prirode, te opcije smještaja kao i ostale preporuke za aktivnosti u Istri, kažu nam na info-punktu istarskog TZ-a.
Najčešće im se u potrazi za informacijama obraćaju turisti iz Velike Britanije, Njemačke, Rusije te zemalja Skandinavije. Najaktivniji su Britanci i Nijemci svih dobnih skupina, dok posjetitelji iz Rusije i Francuske najčešće traže informacije na svom jeziku.
Kakav treba biti
Dosadašnje pozitivne reakcije posjetitelja s kojima su ovi informatori u direktnom kontaktu pokazuju koliko kvalitetna informacija turistima olakšava snalaženje u destinaciji, a boravak čini ugodnijim i zanimljivijim. Info-punkt, dodajmo, i vizualno je osvježen te prati novu komunikacijsku strategiju TZ-a Istarske županije, ističući novi slogan "Istra, life as it should be".