(Arhiva Glasa Istre)
Pulski učitelj hrvatskog jezika i povijesti Igor Jovanović iz Osnovne škole Veli Vrh ponovo je osvojio prestižnu nagradu Ministarstva znanosti i obrazovanja za najuspješnije odgojno-obrazovne radnike školske godine 2023./2024.
Četvrta po redu nagrada za ovog predanog učitelja priznanje je njegovom neumornom trudu i ljubavi prema poslu, koja traje već punih 25 godina.
- Ova nagrada je objektivno priznanje za moj dugogodišnji rad, ali ne samo za razdoblje otkako Ministarstvo nagrađuje, nego mom cjelokupnom radu otkad sam u školstvu, kaže Jovanović. Priznanje dolazi kao rezultat brojnih godina posvećenog rada s učenicima, od učionice do terenskih istraživanja, s naglaskom na aktivno učenje i razumijevanje povijesti izvan udžbenika.
Uz Jovanovića, ove godine nagrade su osvojili i njegovi kolege iz Pule - Irena Kiss, Debora Radolović i Vladimir Papić, kao dio grupe od četrnaest istarskih nastavnika koji su ove godine primili priznanja.
Kada smo ga upitali kako je primiti nagradu po četvrti put, Jovanović je priznao da je zadržati kvalitetu rada kroz godine pravi izazov.
- Meni je posao hobi i hobi mi je posao. Zato mogu sudjelovati u toliko aktivnosti, jer zaista uživam, sretan sam čovjek jer u životu radim ono što volim, kaže Jovanović.
Već je 13 godina član Istarskog povijesnog društva, a ujedno je, posljednjih desetak, aktivan u Povjerenstvu za zavičajnost Istarske županije.
- U principu, paradigma poučavanja nastave povijesti, i ne samo nastave povijesti, nego i općenito, u zadnjih godina promijenila se i još će se mijenjati. Jer smo svjedoci promjena koje se dešavaju, ne samo oko nas, nego u cjelokupnom društvu. Kao što se sve mijenja, tako se mijenja i nastava, prilagođava se novome vremenu. A u to novo vrijeme ulazi puno terenskog rada, puno istraživanja, puno projekata koji učenicima dočaravaju zbilju, odnosno da plastičnije uoče odnose između prošlosti i sadašnjosti kako bi im bilo lakše to razumjeti, kaže Jovanović i dodaje da mu je najveća čast raditi s ambicioznim učenicima.
Njegova strast prema povijesti Istre vidljiva je kroz projekte i radionice koje osmišljava za svoje učenike. Ističe kako suvremeno poučavanje povijesti mora nadmašiti granice klasične nastave. Umjesto pukog prepričavanja povijesnih događaja, Jovanović vodi svoje učenike kroz praktične projekte, terensku nastavu i istraživanja.
- Generacije se mijenjaju, ali djeca su uvijek ista. Terenski rad i istraživački projekti uvijek donose opušteniju atmosferu. Stvara se jedan drugačiji odnos između učitelja i učenika, kao i između učenika i učenika, koji je puno opušteniji, puno srdačniji i puno prijateljskiji, zaključuje Jovanović.