brodogradilište

Vlada odustala od vlasništva nad dijelovima nedovršenog broda. Novogradnja 531 ulazi u temeljni kapital Uljanika

| Autor: Orjana Antešić
(Snimio: Duško Marušić Čiči/Glas Istre)

(Snimio: Duško Marušić Čiči/Glas Istre)


Nakon pune tri godine i gotovo 1,4 milijuna eura, koliko je iz državnog proračuna dosad isplaćeno Uljaniku 1856 na račun ležarine za sekcije i ostali materijal tog broda u gradnji, Vlada je jučer donijela zaključak kojim se novogradnja 531 ima unijeti u temeljni kapital pulskog brodogradilišta. Učinjeno je to svega nekoliko dana prije nego što bi za državu nastupila obveza plaćanja carine u iznosu od 2,56 milijuna eura s obzirom na to da s 30. lipnja više nema zakonskog uporišta za produženje postupka unutarnje proizvodnje koji je za ovaj brod u gradnji ili, bolje rečeno, u dijelovima, Carinska uprava otvorila još 2016. godine. Tome valja pridodati i obvezu PDV-a koji u slučaju ove dojučerašnje državne imovine iznosi 2,39 milijuna eura.

Procjena vrijednosti

Na Centru za restrukturiranje i prodaju (CERP) je sada da obavi novu procjenu vrijednosti koliko vrijede dijelovi ovog broda u gradnji. Podsjetimo, riječ je o otprilike 10.000 tona čelika u sekcijama, kao i ostalog materijala koji su, nakon kraha Uljanik grupe, svojevremeno bili procjenjeni da vrijede 72,4 milijuna kuna što bi danas iznosilo oko 9,6 milijuna eura.

Taj brod u dijelovima vodio se kao vlasništvo Uljanika d.d. u stečaju, a Republika Hrvatska odnosno Ministarstvo financija (ot)kupilo ga je na elektroničkoj javnoj dražbi početkom 2021. godine na način da je napravljen prijeboj potraživanja u visini tada utvrđene vrijednosti ovog broda u izgradnji. Sve otada novogradnja 531 vodi se kao vlasništvo RH, najprije Ministarstva financija koje je potom ovu imovinu predalo na upravljanje Ministarstvu prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine. S obzirom na to da se dijelovi ovog broda nalaze na prostoru pulskog brodogradilišta, iz državnog proračuna 2023. godine Uljaniku 1856 je isplaćeno 1,18 milijuna eura na konto ležarine za tu i ranije godine dok je ove godine, prema podacima s Poslovna.hr, isplaćeno 211.250 eura.

Preduvjet diobe

Prema Vladinom zaključku, nakon što CERP obavi procjenu vrijednosti novogradnje 531, koji je izvorno trebao biti ro-ro brod za prijevoz kamiona, automobila i kontejnerskih prikolica, u tom će se iznosu provesti dokapitalizacija Uljanika 1856 što znači da će država dodatno povećati svoj vlasnički porfelj u Uljaniku 1856 u kojem, nakon kupnje 54,77 posto udjela od Uljanik brodogradilišta u stečaju u proljeće ove godine, drži oko 97 posto udjela.

Ovim, konačnim stavljanjem pitanja novogradnje 531 ad acta Uljaniku 1856 otvara se mogućnost ili da ugovori završetak ovog broda, što je manje vjerojatno, ili da sekcije proda kao staro željezo, po mogućnosti izvan EU-a. Tiče se to i nekadašnjeg matičnog društva Uljanik holdinga, danas stečajne mase iza Uljanik d.d. u stečaju, s obzirom na to da se obveza plaćanja carinskih i drugih davanja za novogradnju 531 cijelo ovo vrijeme ostala voditi na tom stečajnom dužniku za potrebe čega je iznos od 4,95 milijuna eura bio rezerviran i deponiran na posebnom računu.

Prijenosom ovog broda u dijelovima na Uljanik 1856 stvoreni su preduvjeti da provede dioba, odnosno da se taj novac raspodijeli za isplatu vjerovnika drugog višeg isplatnog reda, među kojima je i Republika Hrvatska.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater