(Foto: Grad Pula)
Pulski Možemo! se osvrnuo na kvalitetu radova sanacije i obnove starog željezničkog mosta na Mandraču, trošak projekta i "nezadovoljavajuću kvalitetu radova" od strane izvođača. Priopćenje pročitajte niže:
"U svibnju ove godine Grad Pula odabrao je na temelju provedenog postupka jednostavne nabave za izvođača radova za sanaciju starog željezničkog mosta Mandrač-Vallelunga tvrtku Antirost Delnice d.o.o.
Odabrana ponuda Antirosta iznosila je 59.419,00 eura bez odnosno 74.237,75 eura s PDV-om. Grad Pula platio im je za izvedene radove ukupno 55.625,63 eura. Izrada projekta sanacije koštala je 2.627,91 eura i a nadzor nad obavljenim radovima 2.200,00 eura. Oba posla odradila je ista tvrtka CON - TEC d.o.o. iz Pule.
Zanimljivo je da je tvrtci Antirost Delnice u kolovozu dva puta plaćeno i "rušenje stražarnice Mandrač" - 1.080 eura i 1.350 eura. Nije nam poznato o čemu se radi. Stražarnica-kula na mostu još uvijek stoji. Stoga smo od nadležnog pročelnika zatražili pojašnjenje, kao i konačni obračun potrošenog materijala i izvršenih radova za obnovu mosta.
Za tako kratki most plaćena cijena obnove zaista nije mala, pa je razumno očekivanje visoke kvalitete sanacije, na što je obavezivao i izrađeni projekt sanacije. No, već i laičko oko može uočiti da kvaliteta izvršenih radova nije zadovoljavajuća. Konferenciju za novinare organizirali smo na mostu kako bismo pokazali sve okom vidljive nedostatke, koji dokazuju da izvođač radova nije ugovorne radove izveo "stručno, solidno i kvalitetno".
Najvidljiviji nedostatak je korozija koja je načela konstrukciju na cijelom mostu već nakon 3 mjeseca od izvršene sanacije. U projektu se navodila potreba za vrlo visokim korozivnim uvjetima zbog morskog područja visoke slanosti. Prema uvjetima obnove, zahtijevana trajnost antikorozivne zaštite je najmanje 15 godina, što se trebalo postići pravilnom pripremom podloge i nanošenjem tri antikorozivna premaza ukupne minimalne debljine suhog filma 240 mikrona.
Kako bismo utvrdili razlog tako rano započetog procesa korozije, uređajem za mjerenje debljine sloja premaza (Elcometer 345) utvrdili smo uzrok: na mnogim mjestima, naročito s unutrašnje strane konstrukcije mosta, utvrdili smo daleko tanji sloj premaza od propisanog. Fotografije s izmjerenim daleko tanjim slojevima premaza na različitim dijelovima konstrukcije dostavljamo u prilogu.
Postoje i greške u procesu specifikacije uvjeta kvalitete pripreme površina i izbor sustava za premazivanje, koje je svaki iskusni stručnjak antikorozivne zaštite iz Uljanika lako mogao prepoznati.
S obzirom da je po zavrsˇenoj izvedbi antikorozivne zasˇtite bilo potrebno izmjeriti debljinu premaza, postavlja se pitanje je li nadzorni inženjer obavio kontrolni pregled, odnosno na temelju čega je potvrdio kvalitetu izvršenih radova. Prema projektu, po zvršenoj izvedbi antikorozivne zaštite bilo je potrebno izmjeriti debljinu premaza.
Stoga pozivamo Grad da objavi izvještaj nadzornog inženjera te da ga angažira, ako nije utvrdio nedostatke, da ponovi pregled. Od izvođača je zatim potrebno zatražiti otklanjanje nedostataka. Nadzorni inženjer trebao je pratiti i osigurati da radovi budu u skladu s projektom obnove.
Osim antikorozivne zaštite, okom je vidljiva loša kvaliteta i estetika tesarskih radova, s lokacije nije odvezen sav nastali otpad, a s mosta čak nije uklonjen ni grm koji raste između kamenih blokova i čelične konstrukcije mosta.
Ovaj slučaj navodimo kao primjer potrebe za odgovornijim postupanjem s javnim novcem. Da se radi o privatnom ulaganju u obnovu, svaki bi se vlasnik kod ovako odrađenog posla založio za poštivanje postavljenih uvjeta i popravak štete. Na isti način bi se trebao postaviti Grad Pula, koji je odgovoran za trošenje našeg novca", poručuju iz Možemo!.