(Snimio Milivoj Mijošek)
Četiri pokušaja prodaje na koje se nitko nije javio, dvadesetak milijuna eura kratkoročnih obveza na konto potrošenih kredita i dospjelih obveza prema dobavljačima, više od devet milijuna eura kumuliranih gubitaka, blokada računa koja traje već gotovo puna dva mjeseca, dva ugovorena posla sveukupne vrijednosti oko 14 milijuna eura s kojima se kasni gotovo punih godinu dana – kratki je rezime aktualne situacije u pulskom brodogradilištu Uljanik 1856.
Nakon propasti posljednje dražbe, za 31. listopada sazvana je nova Skupština vjerovnika Uljanik brodogradilišta u stečaju na kojoj će se odlučiti što dalje s pulskim Arsenalom i tamošnjim otokom.
Osim kroz kredite osigurane najvećim dijelom državnim jamstvima, za nastavak brodogradnje u Puli kroz novu tvrtku Uljanik Brodogradnja 1856 uložen je i pozamašan kapital, u konačnici sva pokretna imovina bivšeg brodogradilišta prenesena je u novu tvrtku, baš kao i državna koncesija koja obuhvaća oko 660.000 četvornih metara kopnenog i morskog akvatorija u samom središtu Pule, da bi se danas sav taj potencijal oglašavao na bubnju, pritom još neuspješno. Posljednje tri propale javne dražbe jasan su signal da ovakva "gađanja" tržišta naslijepo neće dati željeni ishod.
Potpredsjednik Vlade zadužen za gospodarstvo Oleg Butković prošli je tjedan najavio ozbiljnije razgovore o rješenju za Uljanik 1856. Bez puno uvijanja Butković je priznao da zasad nema zainteresiranog investitora, kao i da je Vlada iscrpila sve mogućnosti za intervencije.
Interes da se aktivno uključe u rješenje problema sve glasnije iskazuju i manjinski suvlasnici Uljanika 1856, kojima definitivno nije svejedno što će se događati s koncesijskim područjem brodogradilišta jer su i proizvodnom lepezom i lokalitetom poslovanja usko vezani uz branšu. Riječ je tvrtkama Motortech Consulting i Metal Marine koje su, podsjetimo, prije dvije godine za nešto više od tri milijuna kuna iz stečajne mase Uljanika d.d. zajednički otkupile 2,06 posto poslovnog udjela u Uljanik Brodogradnji 1856.
Da s njihove strane postoji volja i spremnost, potvrdio nam je Livio Bolković, direktor i suvlasnik Motortech Consultinga, tvrtke koja se bavi proizvodnjom i servisom diesel-električnih agregata, brodskih motora i opreme te već dvadesetak godina posluje na prostoru pulskog Arsenala. Upravo je Bolković još prije godinu dana javno prokazao na loše upravljanje i poslovanje pulskog brodogradilišta, predvidjevši ovaj financijski sunovrat koji se Uljaniku 1856, nažalost, i dogodio. Prema Bolkovićevim navodima, sa strane Motortech Consultinga i poslovnih partnera iz Metal Marinea, koju su osnovale tvrtke Trgometal i Plazma tehnika, koje se već dugi niz godina uspješno bave proizvodnjom raznih metalnih konstrukcija i brodske opreme, postoji inicijativa da bi se, za početak, uključili i pripomogli završiti postojeće poslove u brodogradilištu – ribarskog radnog broda i plutajući ponton, kako bi se izbjegla opcija raskidanja tih ugovora i protestiranja državnih jamstava.
Stečajni upravitelj Uljanik brodogradilišta Loris Rak, koje ima 54,77 posto udjela u Uljaniku 1856, komentirajući neodaziv na prošlotjednu dražbu, spomenuo je da su dva gospodarska subjekta u ovom valu prodaje obavila dubinsko snimanje pulskog brodogradilišta, ali bez preciziranja o kome je riječ. U pisanom prijedlogu saziva nove Skupštine vjerovnika za kraj listopada, međutim, ta je informacija izostala.