PULAPROMET U KORAK S VREMENOM

FOTOGALERIJA / Električni autobus na ulicama Pule. Je li stigla budućnost?

| Autor: Doria MOHOROVIĆ


Električni gradski autobus MAN Lion's City E koji će iduća tri dana voziti na nekoliko pulskih redovnih linija, danas je, uz probnu vožnju gradom, prezentiran novinarima. Iduća tri dana, počevši od danas do četvrtka, vožnju električnim busom moći će isprobati i sugrađani.

Direktor Pulaprometa Tomislav Josipović istaknuo je da će se ovim probnim vožnjama dobiti najbolji uvid u to kako električni autobus funkcionira u našem gradu, a upravo je to jedan od ciljeva modernizacije voznog parka Pulaprometa.
- Za neka klasična goriva kao što su dizel i plin nam je sve poznato, a što se tiče struje tu sigurno postoje neke nepoznanice ako govorimo o samom kapacitetu baterija i njihovoj potrošnji, te načinu vožnje i vanjskim uvjetima.

U svakom slučaju, ovo je jedan korak gdje ćemo mi na terenu vidjeti kako on funkcionira, rekao je Josipović pa dodao da čekaju natječaj Ministarstva prometa, kojim se sufinancira 90 posto za nabavku autobusa, kako bi kandidirali nabavu tri autobusa.

Pulski gradonačelnik Filip Zoričić pohvalio je inicijativu Pulaprometa što se okreće ekološkim rješenjima, a pritom najavio mogućnost uvođenja vaporetta u Puli (pomorskog autobusa, op. a).

- Kada govorimo o e-romobilima, e-biciklima, pješačkim biciklističkim zonama, razmišljamo da uvedemo lokalnu brodsku električnu liniju ili makar hibridnu. O tome smo razgovarali s fondom, sada čekamo pozive i za to se pripremamo. Mislim da je to dobar put, nama je želja da budemo zelen i pametan grad, napomenuo je Zoričić pa dodao da grad Pula mora pratiti trendove ostalih hrvatskih gradova.

Više o tehničkim karakteristikama električnog autobusa koji slovi kao zadnji krik tehnike, predstavio je Zvonko Gabud, direktor prodaje tvrtke MAN Importer. To potvrđuje i činjenica da su ga na nedavnom testiranju u Irskoj novinari iz više od 20 europskih zemalja proglasili najboljim autobusom 2023. godine.

Istaknuo je kako je riječ o 12-metarskom dvoosovinskom niskopodnom gradskom autobusu, kapaciteta ukupno 75 putnika. Imat će, između ostalog, električnu rampu za osobe s invaliditetom, LED osvjetljenje cijelog autobusa, USB utičnice za punjenje mobitela. Na krovu mu je instalirano 6 baterijskih paketa ukupnog kapaciteta 480 kWh što mu omogućava da može prijeći i do 350 kilometara dnevno.

Pojašnjava da je njegov domet, prema dosadašnjim iskustvima, 250 do 300 kilometara, ovisno o topografiji terena i vanjskim klimatskim uvjetima. Pogoni ga centralni elektromotor, snage 160 kW, dok mu je vršna snaga čak 240 kW. Opremljen je sustavom grijanja i klimatizacijom, kao i standardni autobus, no sve je pogonjeno električnim sustavom. Dodao je da je vrijednost električnog autobusa između 550 do 570 tisuća eura, ovisno o opremi.

Probna vožnja ovim električnim autobusom organizirana je za korisnike javnog prijevoza od popodnevnih sati 17. travnja pa do 20. travnja, a isti će biti raspoređen na autobusne linije:

  • 1 – Autobusni kolodvor – Stoja – Autobusni kolodvor;
  • 2a – Autobusni kolodvor – Veruda – Verudela – Vidikovac – Šijana;
  • 3a – Šijana – Vidikovac – Verudela – Veruda – Autobusni kolodvor
  • 5 – Giardini – Štinjan – Giardini.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter