NAJBOLJI HRVATSKI UČITELJI

KETI MELNJAK, učiteljica u valturskom područnom odjelu OŠ Šijana: Nagrada mi je potvrda da ono što radim – RADIM DOBRO

| Autor: Helena MOSTARKIĆ GOBBO
Ona priprema djecu za život (Snimio Milivoj Mijošek)

Ona priprema djecu za život (Snimio Milivoj Mijošek)


Učiteljica razredne nastave Keti Melnjak jedna je od 511 najboljih hrvatskih učitelja u školskoj godini 2020./2021. koju dodijeljuje Ministarstvo znanosti i obrazovanja, odnosno jedna od 15 nagrađenih iz Istre. Melnjak radi u Osnovnoj školi Šijana, točnije njezinom područnom odjelu u Valturi, u kombiniranom razredu.

Na pitanje kako doživljava ovu nagradu, odgovorila je da ni ove, kao ni prošle godine nije očekivala da će biti među nagrađenima.

- Ova nagrada mi je potvrda da ono što radim – radim dobro. Ispunjava me zadovoljstvom što je netko ipak prepoznao moj rad, bez obzira što sam samo jedna mala seoska učiteljica koja je već 30 godina u ovoj područnoj školi. Radim u dvokombinaciji, dakle, imam dva razreda u jednom. Ovako sam malo izolirana, jer ne dolazi puno ljudi u našu školu da bi vidjelo moj rad, ali mi je veliko zadovoljstvo da ga je netko ipak prepoznao. Sve je krenulo pisanjem kurikuluma prirode i društva. Tada sam se također javila na javni natječaj, bila izabrana kao član stručne radne skupine koja je pisala kurikulum za razrednu nastavu i od tada se kotač pokrenuo. Prvi put sam tada došla do izražaja i kasnije se samo nastavio prepoznavati moj trud iz aktivnosti u aktivnost“ – govori učiteljica.

Cijelu prošlu godinu Keti Melnjak bila je izdvojena iz nastave. Njezini učenici su imali zamjenu, a ona je radila kao koordinator za treći razred "Škole na trećem", emisije koja se prikazivala na trećem programu Hrvatske radiotelevizije.

- Ta emisija je bila dogovorena kao podrška učiteljima i učenicima za vrijeme korone. Bila sam u nekoj drugoj ulozi koja mi je bila naporna, međutim, radila sam s ljudima iz cijele Hrvatske. Rad je bio online, moj tim je sadržavao 14 članova iz svih krajeva Hrvatske, od Slavonije do Dalmacije. Jako mi je bilo lijepo raditi, jer sam bila pridružena ljudima koji vole raditi svoj posao, koji su kreativni, koji se daju, koji su za djecu spremni napraviti sve. Naš posao ni inače ne završava u razredu. Mi poslije posla i razmišljamo, i planiramo, i slažemo pripreme, i dogovaramo. Naš posao nije zanimanje, nego poziv. Ja djecu pripremam za više razrede, zapravo, za život. Nije važno njihovo znanje kroz neke definicije iz udžbenika, važno je da se znaju snaći, ističe Melnjak.

Keti Melnjak

Na pitanje koliko se njezin trud uložen u prošlu školsku godinu razlikovao u odnosu na uobičajeni, odgovara da je razlika jako velika.

- Nekad sam doslovno radila po 12 sati dnevno, čak i više. Morali smo kao tim koordinirati učiteljice koje su bile u nastavi, one koje su bile izdvojene, Ministarstvo i televiziju, odnosno urednike, scenariste, fonetičare, maketare i sve one koji su pripremali emisiju. Bilo je vrlo naporno i organizacijski jako zahtjevno i intenzivno. Radilo se i vikendom, ali nije mi žao. Bio je to velik izazov. Jako puno iskustva sam stekla, mnogo naučila, puno dobila, kaže navodi Keti Melnjak.

Na pitanje nosi li joj ova nagrada i neku vrstu tereta ili dodatne odgovornosti, učiteljica odgovara da ne osjeća tako nešto.

- Ostajem takva kakva jesam. Sve ono što mogu dodatno odraditi, odradim, ali ne osjećam to kao dodatni teret, nego baš kao nagradu, priznaje i ističe da nakon nagrade svoj rad promatra više kritički nego prije. - Sada za svaku aktivnost koju djeci pripremam dodatno pazim da bude što zanimljivija, da djeca budu što aktivnija. Svakako me motivira za što bolji rad, da poželim biti drugačija, zaključila je Keti Melnjak.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter