U POVODU SVJETSKOG DANA UČITELJA

NAGRAĐENA PROFESORICA IZ GLAZBENE ŠKOLE ROVINJ ANDREA MILOHANIĆ: Profesor mora biti vrhunski slalomaš između očekivanja roditelja, učenika i sustava

| Autor: Vanesa BEGIĆ

Nagrada je lijepo priznanje za moj trud, no najbitnije priznanje je ono učenika, posebice onih bivših koji se konstantno javljaju. Ponosim se činjenicom da sam ostavila veliki trag na njima

 

Svjetski dan učitelja obilježen je na poseban način, a prvi je put Ministarstvo obrazovanja uručilo priznanje i novčano nagradilo najbolje odgojno-obrazovne djelatnike. Za njih 510 na svečanosti u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici nagrade je uručila ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak, a među njima našli su se i brojni istarski učitelji i profesori.

Među njima je i Andrea Milohanić, jedina nagrađena profesorica iz glazbenih škola Istarske županije, inače akademska glazbenica, orguljašica i pijanistica, rodom iz Funtane, koja godinama živi u Puli. Devet godina bavi se pedagoškim radom, trenutno u Glazbenoj školi pri OŠ Vladimira Nazora Rovinj – u Područnom odjelu Žminj.

- Moji su dosadašnji učenici predstavili sebe i svoje izuzetne glazbene talente na brojnim natjecanjima u Hrvatskoj, ali i u inozemstvu. Područni odjel u kojem djelujem pohađaju učenici iz Žminja i okolice, a broji pedesetak učenika – redom vrijednih i uspješnih glazbenih mladica. Radim puno radno vrijeme, a do prije tri godine radila sam u Glazbenoj školi Novigrad, gdje sam provela pet divnih i nezaboravnih godina, također kao profesorica klavira. Godine provedene na tom radnom mjestu uvelike su pridonijele formiranju moje ličnosti i ostavile neizbrisive tragove i prijateljstva. Pedagoški rad obilježio je i moj profesionalni razvoj, a mogu ga usporediti sa širokom paletom bezbroj nijansi i velikih kreativnih mogućnosti. Podučavanje instrumenta podrazumijeva neprestanu znatiželju profesora, želju za eksperimentiranjem, traganjem za novim metodama, veli ova mlada ambiciozna glazbenica i glazbena pedagoginja.

Završila je glazbenu akademiju u Grazu, instrumentalni koncertni smjer čime je stekla zvanje koncertnog majstora. Tijekom fakulteta ostvarivala je brojne međunarodne umjetničke suradnje, te išla na razna natjecanja gdje je postizala sjajne rezultate.

Koncertna djelatnost

Široj je javnosti Milohanić poznata i kao utemeljiteljica Međunarodnog festivala klasične glazbe, koji je postao bienalni. Ona je utemeljiteljica i predsjednica Istarskog kulturnog sabora, a iz toga je iznjedrio projekt festivala klasične glazbe čiji je cilj implementirati inovativne sadržaje unutar međunarodne platforme, koja sabire istomišljenike i vrhunske glazbenike.

- Moj pedagoški rad u glazbenoj školi jest samo vrh sante leda moga stvaralaštva. Godinama sam sudjelovala u organizaciji Ljetnog glazbenog kampa u Tinjanu, a potom i u Premanturi, gdje su sudjelovali i dolazili pedagozi, profesori, učenici svih uzrasta iz svih krajeva Hrvatske, Slovenije i šire regije. To je bila prilika za usavršavanje, konfrontiranje iskustva, a djelovala sam istodobno kao predavač i organizator, imajući priliku raditi s izuzetno darovitim učenicima, ansamblima i orkestrom. U sklopu djelovanja Udruge KRUG, podučavala sam djecu s poteškoćama u razvoju. Ovu nagradu okarakterizirala bih kao priznanje za moj trud i rad koji se odnosi na sve spomenuto, kao i za unapređenje odgojno-obrazovnog rada. Smatram da je od svakog djeteta moguće izvući njegov maksimum, pod uvjetom da se taj maksimum prethodno dobro procijeni i prepozna. Moj je posao i posao svih mojih fah kolega, vrlo odgovoran i slojevit. Ukoliko ga radimo savjesno i odgovorno, dobrobiti bavljenja glazbom kod učenika mogu biti brojne: razvoj audio-vizualne percepcije, sluha, govora, kontrole glasa, motorike, kombinatorike, povezivanje konkretnog i apstraktnog mišljenja, razvoj strpljenja, samopouzdanja i drugo.

Ima, dakako i manje nadarene djece za glazbu, koja nerijetko započnu svoj glazbeni put u glazbenoj školi, obzirom da audicija traje svega nekoliko minuta u kojima je nemoguće uočiti sve (ne)potencijale kod djeteta. No, moja iskustva nerijetko pokazuju da se kod učenika sa skromnijim glazbenim sposobnostima, umjesto inertnog podučavanja treba uložiti mnogo više truda i kreativnih metoda poučavanja kada rezultati postaju vidljivi – a to pokazuje da talent i sluh nisu presudni za glazbeni uspjeh djeteta.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter