Riječ je o utiscima Borisa Rocea, Danijele Pičuljan i Snježane Pokos-Vujec, koji su tijekom rezidencijalnog boravka u Kini utiske i dojmove iz te prekrasne, daleke i egzotične zemlje prenijeli na svoje nove radove
Izložba suvremene keramike, koja uključuje skulpture, instalacije i objekte pod nazivom "Impresije iz Kine", nikoga neće ostaviti ravnodušnim, a još uvijek se može razgledati u rovinjskom Multimedijalnom centru, i to do 24. kolovoza.
Kao što i sam naziv izložbe kaže, riječ je o impresijama troje autora - Borisa Rocea, Danijele Pičuljan i Snježane Pokos-Vujec, koji su tijekom rezidencijalnog boravka u Kini utiske i dojmove iz te prekrasne, daleke i egzotične zemlje prenijeli na svoje nove radove i, kako kaže autorica kataloga Višnja Slavica Gabot, u neka nova područja stvaralaštva.
Veliki zmaj
- Radovi su to koji nisu nastali kao rezultat običnog turističkog putovanja, pa tu nema onog slikovito-pričljivog, banalnog i suvenirskog. Oni ne guše pričanjem i prepričavanjem, već naprotiv, plijene svojom simbolikom, metaforikom i asocijativnošću, kaže Višnja Slavica Gabout, dodajući i kako u prezentiranim djelima nema dopadljivosti, ali ima harmoničnosti, mjere i produhovljenosti.
Naime, gledajući izložena djela, posjetitelj, ne može a da ne osjetiti veliku energiju kojima oni zrače stvoreni kroz oči i ruke autora, a istovremeno da ne osjetiti strahopoštovanje i divljenje prema Kini - velikom zmaju koji se budi. U tim su djelima sažete emocije, razmišljanja i impresije troje umjetnika koji nam na jednostavan način, i kroz svoju profesionalno / komunikacijsku / stvaralačku formu i izraz bez jedne jedine riječi pričaju bogatu i jedinstvenu priču o dalekoj Kini. A da se ispriča priča, nerijetko ne treba to biti roman u više tomova. Može biti i haiku.
Likovni haiku
- Nema epske naracije, već dominira, osobito kod Rocea i Pokos-Vujec, fini i likovni haiku u kojem su kroz male detalje, sažeti svi oni doživljaji, saznanja i iskustva s kojima su se autori vratili iz Kine. Osjeća se strahopoštovanje i snažan dojam koji je ta velika zemlja i velika kultura ostavila na likovno senzibilizirane umjetničke osobnosti. Osobnosti, koje su već otprije izgradile svoj izričaj bazirajući se na introspektivnosti, poetičnosti i koloristički suženoj skali, na promišljenoj jednostavnosti i estetskoj profinjenosti, pa su u direktnom kontaktu s kineskom umjetnošću i filozofijom mogle pronaći mnogo toga sebi bliskog, u onome elementarnome i iskonskom, u pristupu životu i umjetnosti, u usuglašenosti čovjeka s prirodom i svemirom, zapisala je, između ostalog u katalogu "Impresije iz Kine", povjesničarka umjetnosti Višnja Slavica Gabout. (Nina ORLOVIĆ RADIĆ)